Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0iDT] No i kryzys dosięgnął nawet akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0iDT] No i kryzys dosięgnął nawet akumulator
Autor Wiadomość
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

  Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:23   [R45 2.0iDT] No i kryzys dosięgnął nawet akumulator

Wczoraj po wyjściu z pracy niemiło się zdziwiłem kiedy akumulator zdołał obrócić silnikiem jedynie kilka razy. Co prawda zapowiadało się że może się to zbliżać bo już kilka dni wcześniej przy mrozach kilku stopniowych pierwszy obrót był bardzo słaby a dopiero kolejne jako takie (czyt. prawie letnie:P ).
Emes na jednym ze zlotów we Wrocławiu zasugerował że może być to jeszcze oryginalny akumulator bo on też taki posiada (oryginalny bezobsługowy BMW) jednak dziś się mu przyjrzałem i on ma tylko 55Ah więc raczej oryginalny w dieslu nie jest. Wczoraj po nie udanym odpaleniu zwróciłem uwagę na oczko w aku do kontroli jego stanu i mimo to iż ledwo kręcił, świeciło się na zielono.
Wczoraj przejechałem z pracy do domu 13km i dziś zmierzyłem napięcie na aku, 12,57 więc katalogowo właściwe dla naładowanego akumulatora.

Jak sądzicie, czas na zmianę czy jakieś zabiegi jeszcze mogą mu przywrócić świetność?

Jeśli miał bym kupować nowy to chyba był by to Bosch

ps Ktoś wie gdzie te aku mają oznaczenie daty zalania/produkcji? Próbowałem znaleźć ale nie znalazłem nic co by mogło ją sugerować.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:55   

Ja też mam problemy z akumulatorem takie jak Ty. Byłem na sprawdzeniu aku jakimś magicznym urządzeniem i zamiast mieć jak fabryka dała czyli 50Ah i 510A miał 50Ah i 326A. Aku był przed tym badaniem ładowany lecz jak widać gó..o to dało. I tym sposobem mam Aku do wymiany.

Aha i ważniejszy w akumulatorach jest prąd rozruchowy (ta druga wartość czyli u mnie obecnie 326A) a nie pojemność.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:04   

ktoś wie jaki prąd rozruchowy powinien być minimalny dla iDT? Wiem że pojemnoś powinna wynosić 75Ah, przynajmniej coś w okolicach :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:16   

Jordan87, Im większa bateria tym większy prąd rozruchowy przy ok 75ah w zależności od marki baterii będzie to gdzieś ok 700-760A
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:39   

do R45 2.0 iDT centra dedykuje aku CA722 o pojemnosci 72Ah i pradzie rozruchowym 720A ale mozna i Centra Futura CA770 77Ah 760A.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:32   

Lechos napisał/a:
do R45 2.0 iDT centra dedykuje aku CA722 o pojemnosci 72Ah i pradzie rozruchowym 720A

w zupełności wystarczy ... i polecam :ok: ... kupowałem we Wrocku przy pl. Kromera ... 360PLN :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 00:02   

Jordan87 napisał/a:
ps Ktoś wie gdzie te aku mają oznaczenie daty zalania/produkcji? Próbowałem znaleźć ale nie znalazłem nic co by mogło ją sugerować.


...aku Bosch'a mają bity np. taki długi nr. koleś w warsztacie ma taki program Bosch'a. wklepaliśmy mój nr. z aku. i się okazało , że mój dziadziuś został spłodzony w 36 tygodniu 2001roku :szok: i zaliczył zejście właśnie w zeszłą niedzielę ok. południa :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2,0 idt] nawet na żwirze nie chce zadrapać !!!
hademar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Wto Lip 13, 2010 17:20
hademar
Brak nowych postów [R400] Nie zapala, nawet rozrusznik nie kręci-pomocy!!
sniffer1980 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Sty 11, 2009 00:51
rybakowy
Brak nowych postów [R45] Wentylator ciagle chodzi nawet na zgaszonym silniku
orzelgorskiego Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Kwi 07, 2017 21:52
orzelgorskiego
Brak nowych postów [R45 2.0iDT]
EGR
Immq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Wrz 18, 2009 16:52
thef
Brak nowych postów [r 400] Nie odpala juz nawet "na pycha"
Koniu_zory Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Wto Sty 11, 2011 16:43
etimark



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink