Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 D '96] Tylny hamulec "rudy", przedni piszczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 D '96] Tylny hamulec "rudy", przedni piszczy

Czy to normalne? Takie ta hamulcowe sprawy...
Autor Wiadomość
Kabotyn 




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Szczecin/Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 22:46   [R420 D '96] Tylny hamulec "rudy", przedni piszczy

Witam,

dzisiaj wymieniałem opony i jak wulkanizator zdjął koła to się lekko zdziwiłem...
Nie dawno ( < 3 m-c i < 1000 km) miałem wymieniane hamulce na tylnej osi (bębny). Wymieniane było prawie wszystko (a już na pewno "obudowa" - była czysta). Po zdjęciu koła ukazała się ruda obudowa (bęben?) hamulca (prawy jak i lewy w tym samym stanie). Rdza jest "powierzchniowa" tzn jak by wziąć szmate to się doczyści do oryginalnego koloru. Czy jest się czym martwić? Jakoś powinienem (można) to zabezpieczyć?

No i druga sprawa... Przy wolnych prędkościach ( ok. 40 km/h) podczas hamowania czasem (nie za każdym razem) dochodzi cichy pisk z przodu. Podejrzewam że to hamulce (tarczowe). Czy to jest oznaką że trzeba się nimi zainteresować (czyt. wymienić tarcze/klocki)?

A i jeszcze jedno... Wulkanizator miał problem aby odkręcić tylne prawe koło. Więc założył klucz na śrubę, do klucza długa rura, samochód w powietrzu, ręczny zaciągnięty, nożny naciśniety i próbował odkręcić srubę. Nie udało się bo koło się obracało (oczywiście nie tak jak bez hamulca ale jednak obrót był). Wulkanizator stwierdził "mechanikiem nie jestem ale mi się wydaje że ten hamulec jest kiepski", czy miał racje?

Pozdrawiam, Artur
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 12, 2009 22:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 00:13   

Kabotyn napisał/a:
"mechanikiem nie jestem ale mi się wydaje że ten hamulec jest kiepski", czy miał racje?
mial racje

rudy to normalka, toszto metal, mozesz sie nie przejmowac i niech koroduje, albo jak chcesz to trzeba zdjac oczyscic i pomalowac

pisk to wibracje klocka w zacisku, mozna olac i jezdzic albo jezeli dzwiek Cie bardzo irytuje trzeba posmarowac klocki pasta miedziowa:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kabotyn 




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Szczecin/Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 07:17   

faecd napisał/a:
Kabotyn napisał/a:
"mechanikiem nie jestem ale mi się wydaje że ten hamulec jest kiepski", czy miał racje?
mial racje


To nie najlepsza wiadomość :( zwłaszcza że "ostatnio" hamulce był wymieniany, będę musiał się temu przyjżeć. A czy możliwe jest że się jeszcze nie "dotarły" (były robione około 50 dni temu, przejechałem od tego momentu około 800 - 900 km)?
Dzięki!
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 08:05   

Kabotyn napisał/a:
A czy możliwe jest że się jeszcze nie "dotarły"

hamulce nie muszą się docierać - tym bardziej jak wymieniałeś komplet (szczęki i bębny) - warto podjechać do SKP i sprawdzić czy i z jaką siłą hamuje ręczny - wtedy można zdecydować czy wystarczy go podciągnąć na lince czy trzeba sprawdzać głębiej (stan linki, rozpieraki itd), jest jeszcze także możliwość, że osoba która zakładała szczęki zabrudziła je olejem albo smarem - wtedy pozostaje spróbować je odtłuścić (zmywacz do hamulców) a jak nie pomoże to trzeba będzie założyć nowe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 08:43   

Kabotyn napisał/a:
Jakoś powinienem (można) to zabezpieczyć?

oczyść i pomaluj farbą w sprayu do zacisków i bębnów
tylko nie domyśl się pomalować czymś innym bo mi farba spłynęła z bębnów pod wpływem temperatury aż alusy się upaprały ale to naszczęście nie w Roverze było
Kabotyn napisał/a:
Przy wolnych prędkościach ( ok. 40 km/h) podczas hamowania czasem (nie za każdym razem) dochodzi cichy pisk z przodu

miałem to samo, przesmarowałem wszystko wazeliną i jest spokój, smar nie zdaje egzaminu ale wazelina techniczna tak
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 09:37   Re: [R420 D '96] Tylny hamulec "rudy", przedni pis

Do malowania tarcz/bębnów/zacisków polecam hammerite w sprayu, tymbardziej że na rdze. Szczególnie do tylnych hamulców nie potrzeba wysokotemperaturowej farby, na przednich zresztą też wytrzymuje tylko trochę zmienia barwę. Np szary-młotkowy-mat dobrze kryje wszelkie nierówności.

Kabotyn napisał/a:
Wulkanizator miał problem aby odkręcić tylne prawe koło. Więc założył klucz na śrubę, do klucza długa rura, samochód w powietrzu, ręczny zaciągnięty, nożny naciśniety i próbował odkręcić srubę. Nie udało się bo koło się obracało

Bo poprzedni wulkanizator dokręcił koła kluczem udarowym, ciekawe jak ten obecny dokręcił, ręcznie? i teraz wyobraź sobie że musisz zmienić koło a zwykłym krzyżakiem nie idzie odkręcić nakrętek.
 
 
Kabotyn 




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Szczecin/Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 09:53   

darek_wp napisał/a:
z jaką siłą hamuje ręczny


Czyli jest szansa, że to wina tylko ręcznego? Podczas próby odkręcania koła wciśnięty był też hamulec nożny.

darek_wp napisał/a:
jest jeszcze także możliwość, że osoba która zakładała szczęki zabrudziła je olejem albo smarem


Hamulce robiłem u mechanika Al-Ex w Szczecinie (znalazłem na stronie klubowej), facet wydawał się znać na rzeczy i przyznam że wątpie aby coś takiego zrobił, ale w razie co zwrócę na to uwagę, dzięki.


blue827 napisał/a:
ciekawe jak ten obecny dokręcił, ręcznie?

Jakimś pistoletem pneumatycznym. Mam nadzieje że zrobił to tak że da się ewentualnie (tfu tfu) odkręcić ręcznie.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 09:58   

Kabotyn napisał/a:
Podczas próby odkręcania koła wciśnięty był też hamulec nożny.

jakoś mi umknęło jak czytałem opis - radzę przejechać się jednak na diagnostykę i sprawdzić hamulce - na nożnym będen nie powinien nawet drgnąć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:11   

Drodzy moi a nie jest tak że korektor siły hamowania reguluje moc hamulca ? Jeśli samochód był w powietrzu to korektor uznał że nacisk jest mały i nie dał takiego ciśnienia na tył żeby koło stanęło "dęba".Ale może się mylę :) .
 
 
Kabotyn 




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 36
Skąd: Szczecin/Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:13   

iktorn73 napisał/a:
Drodzy moi a nie jest tak że korektor siły hamowania reguluje moc hamulca ? Jeśli samochód był w powietrzu to korektor uznał że nacisk jest mały i nie dał takiego ciśnienia na tył żeby koło stanęło "dęba".Ale może się mylę :) .


To by było pocieszajace :)
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 10:21   

Identyczny objaw mam w Escorcie żony ( przyszłej :) ) byłem u mechanika i właśnie to stwierdził,na stacji diagnostycznej wszystko było ok. z hamulcami :) . Escort ma sczęki i klocki z tyłu a mimo to w powietrzu dało sie obrócić kołem.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 11:42   

iktorn73 napisał/a:
a mimo to w powietrzu dało sie obrócić kołem

wg mnie szczególnie jak był zaciągnięty ręczny i wciśnięty nożny hamulec nie powinno dać się obrócić kołem - mnie osobiście się jeszcze nigdy nie udało :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R420] Grzeje się tylny hamulec
Luigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lut 07, 2008 11:35
Brt
Brak nowych postów [R420]Po wymianie poduszki "olejowej"drży całe wnę
basti Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Lip 13, 2013 14:27
basti
Brak nowych postów [R420] Sprawdzenie "na sucho" sprężarki klim
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Cze 07, 2007 08:56
Brt
Brak nowych postów [r420] Kody błędów "na drucik" + jak się nazywa te
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 17, 2013 22:06
haxigi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink