Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200 SDi, Diesel, 1998] Komputer
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200 SDi, Diesel, 1998] Komputer
Autor Wiadomość
gutek187 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:16   [Rover 200 SDi, Diesel, 1998] Komputer

Potrzebuję POMOCY!!

Podczas ładowania akumulatora, zacisk od prostownika (+) dotknął do obudowy komputera.
Po czym samochód nie chciał odpalić. Po włączeniu zapłonu obrotościomierz jak również prędkościomierz szaleje! . Nie pali się kontrolka świec żarowych!

Może ktoś wie i może mi poradzić co mam zrobić? Wymienić komputer? Czy próbować go naprawić? A może to całkiem co innego??

Liczę na WAS!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:19   

Po angielsku ale nie chce mi sie tlumaczyc:

How to repair a "fried" 200/400/600 ECU.

These ECU’s are prone to voltage spikes or being fried by accidentally touching the ECU case with a spanner whilst disconnecting the battery (200/400 models). If this occurs the ECU can display random things on the dash dials and the engine will not start at all.

Most garages will tell you that this requires a new ECU which will be expensive and will need programming with the alarm ECU in order for it to work which is all very expensive. However this often isn’t necessary and a DIY repair can often be made.

What happens is that the earth supply to the ECU is fried when the voltage spike or accidental short circuit happens. This causes the ECU to get very upset and so it goes on strike. 3 courses of action are open to you.

1. Get a new ECU or send the ECU to someone to repair

2. Open up the ECU, locate the burnt out track on the PCB and repair it with some wire and a soldering iron

3. Try adding a separate earth wire from the battery negative terminal to the metal ECU casing. (The ECU can then use this to complete the power circuit)

Obviously 3 is the easiest and fastest and often works, so it is probably the one to start with. Its very useful to remember if you are stuck in a car park with a duff ECU and no AA/RAC/etc cover!

If this tip helps you out remember where you heard it, and if you meet me I accept gifts of cider!
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
gutek187 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:37   

a może chociaż przetłumaczysz mi sposób numer 3 :)
Bardzo byłbym wdzięczny
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:15   

2. pisze żeby otworzyć obudowę ECU i i poszukać na płytce PCB przepalonej ścieżki i ja znów zlutować żeby było połączenie.

3. Spróbować dodać osobny kabel masowy (czyli MINUS) z Baterie do obudowy ECU, w tedy ECU znów będzie miało połączenie :wink:

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 17:15 ]
Jak nie bedzies ta methoda dzialac lub zadziala to napisz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
gutek187 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:55   

Trzecia Metoda ZADZIAŁAŁA !! !! :D :D:D

Wielkie DZIĘKI Za POMOC!!
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:59   

hehe.. ale taj jakiemuś elektronikowi żeby tobie płytkę w środku znów zlutował bo to jest tylko takie wyjście awaryjne albo jak umiesz lutować to sobie zlutuj :wink:

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 18:59 ]
Trzeba to chyba dodać na stronę techniczna !! Adminy proszę o dodanie :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 200 SDi, Diesel, 1998] - Prędkościomierz nie działa!
gutek187 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 17, 2009 09:43
extream
Brak nowych postów [Rover 200, 1998] sprzęgło - luz /
squadalfa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Paź 28, 2008 14:46
ywis
Brak nowych postów [rover 200/ 1.2 / 1998] nie odpala
legacy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Sie 24, 2009 22:18
R-200
Brak nowych postów [rover 211 1.1i 1998] Problem z odpalaniem?
gawrys Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sty 08, 2009 01:08
gawrys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink