Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nierówna praca silnika - pomocy!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nierówna praca silnika - pomocy!
Autor Wiadomość
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:39   [R75] Nierówna praca silnika - pomocy!
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam Was ! Jestem nowy na forum. Od tygodnia jestem wlascicielm rover 75 cdt z 2002 roku. Wszystko na pierwszy rzut wydawalo sie ok ale po paru dniach : silnik nie chodzi rowno , obroty faluja w przedziale od 600 do 1000 rpm az cale auto przez to drzy :-( . Spaliny przy wydechu wylatuja jak by impulsyjnie(badz moje zludzenie) a nie jednym ciagiem i spaliny maja bardzo dziwny zapach tak jak stare autobusy. Auto jak kupilem zlalem cala stara benzyne(myslalem ze to problem) i zakupilem nowa na renomowanej stacji benzynowej ale zapach ciagle jest i jest dosc intensywny. Odpiolem przeplywomierz - roznica jest ale w mocy ale jesli chodzi do pracy silnika to nie. Auto 72tys mil przebieg caly czas bylo servisowane u delera w angli i ja teraz tez zrobilem caly kompletny servis ale niestety nic mu nie pomoglo. Co sie dzieje z moim roverkiem ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 16:48   

To nie jest dieselek? Coś piszesz na temat benzyny.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:12   

to jest diesel . 2.0 cdt z 2002r. jesli cos napisalem zle przez pomylke to przepraszam

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 17:12 ]
a napisalem ze zlalem stara benzyne - chodzilo mi o rope - przepraszam ://
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:51   

barthezzz, problem z utzyamniem wysokiego ciśnienia. Trzeba długo kręcić, żeby zapalił? Do sprawdzenia zawór, jeśli nic nie pomoże, to wtryski do sprawdzenia.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:11   

nie musze go dlugo krecic. przy zgaszeniu silnika strasznie nim trzesie jak by szarpnelo cos...jak sprawdzic ten zawor od cisnienia i jak mozna sprawdzic wtryski ?? idzie to na oko zobaczyc ?

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 18:11 ]
raz mi zgasl na swiatlach jak chcialem ruszyc i pojawil mi sie komunikat na komputerze " Low Oil Pressure" - slabe cisnieni oleju ... alemialem tak tylko raz i od tamtej pory nic mi takiego nie wyskakiwalo
 
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:12   

Ja mam R620Ti i jak stoję w korku to cały czas poszarpuje samochodem, silnik pracuje nie równo. Ale obroty nie falują i nie mam innych problemów. Wybieram się na czyszczenie wtrysków (może uda mi się w tym tygodniu) - opiszę jaki będzie efekt.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:55   

barthezzz, poszukaj na forum jest opisane ze zdjęciami. A wtryski to trzeba już buteleczki z rurkami albo na komputerze.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 19:16   

dzieki Rowan... pojade w przyszlym tygodniu na komputer zobacze co mi pokaze. Powedzcie mi cos panowie a wtryski z 75 mozna wyczyscic czy raczej to trudna robota i nie przynosi efektow ?? dzieki za wszystkie odpowiedzi chlopaki ...
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 19:22   

barthezzz, wtryski czyści się w benzynach, tu w CR wtryski mogą być po prostu uszkodzone, bo w CR ciśnienie wtryskiwanego paliwa jest tak wysokie, że mozna metal ciąć.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 19:36   

yyyy ... ok dzieki ... pojade na komputer moze nawt jutro jak mi starczy czasu i zobacze co komp pokaze .Rowan myslisz ze czyszczenie zaworu EGR i wysokiego cisnienia moze cos pomoc w tym ?

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 19:36 ]
czy jesli sie nie pali zadna kontrolka w aucie typu CHECK ENGINE to komputer pokaze co jest z autem nie tak ?? dzieki ... Rowan odwdzieczylem Ci sie tam za wszystkie odpowiedzi ...pozdrawiam
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 14, 2009 20:02   

barthezzz, EGR nie ma nic wspólnego z tym.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 15:16   

bylem teraz autem w sklepie i zauwazylem ze jak jest silnik zimny to pracuje bardziej stabilnie i nie smierdzi z wydechu a jak temperatura wzrosnie po jezdzie z 20 minut zaczynaja bardziej obroty falowac na biegu jalowym i zaczyna smierdziec z wydechu jakby bylo niewlsciwe spalanie ropy albo cos nie wiem dokladnie jak okreslic ten zapach ale nie jest normalny. auto nie kopci . troche dymi ale jasnym dymem ale to trzeba ma naprawde w podloge pedal na postoju wcisnac ... rece mi powoli zaczynaja opadac bo bardzo chcialbym go sobie zostawic ... :beczy:

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 11:01 ]
co to moze byc panowie z tym zapachem z wydechu i to ze na cieplym jest gorzej niz na zimnym ...?

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 15:16 ]
Witam! Bylem dzisiaj na komputerze diagnostycznym i nic nie wykazal zadnych bledow ... co moze byc z moim autkiem ?!
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Gru 09, 2009 18:32   

Dziwny zapach najczęściej jest od katalizatora. Może masz rozwalony. Auto może być słabe.
 
 
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 13:38   

tez tak wlasnie sie zastanawialem czy to nie kat. ... auto jest troche oslabione . Auto ma tak: Czasami chodzi wszystko dobrze i idzie jak burza bardzo dobrze reaguje na wszystko a czasami jak zaczna mu obroty skakac to wtedy caly sie trzesie ,silnik jest oslabiony, mulowaty, z wydechu spaliny wylatuja nie rowno i wylatuje dziwny zapach i wtedy jak go przytrzymam na wysokich obrotach na postoju na biegu jalowym to wylatuje dym ale bialy natomiast gdy chodzi normalnie to nawet dymka nie posci... rece opadaja ...

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 13:35 ]
do tego wszystkiego auto bardzo duzo pali miedzy 9 a 11 l troche duzo :-( ....

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 13:38 ]
kolejna sprawa co zauwazylem w aucie : jak lece sobie wieksza predkoscia i wychamowuje do zera to w aucie obroty spadaj prawie do zera i zaczyna sie trzasc jak by mial zgasnac zaraz ale dodaje gazu i wyruwnuje sie wszystko ale obroty daelj faluja...
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 15:08   

jak nic któryś wtryskiwacz pada , trzeba wykonać test przelewów i sprawdzić poziom oleju silnikowego.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
barthezzz 



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Londyn / Anglia



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 15:46   

nawet jesli nigdy nie zakopcil ciemnym dymem ?? ? sprawa wyglada tak ze jak zle chodzi i zaczyna sie problem z obrotami i z drganiem silnika to iluminacja podswietlenia zegarow tez faluje ... czasami potrafi byc bardzo dobrze... 2 razy odkad go kupilem pojawil mi sie komunikat na komputerze LOW OIL PRESSURE i zgasl ale zaraz odpalil i wszystko ok ...auto jeszcze ani razu ciemnego dymu nie poscilo. nie wiem jak u was w aucie ale u mnie auto max do 3.100 rpm sie kreci a poznij to juz nic tylko wycie i nic nie idzie . przeplywomierz chyba to nie bedzie bo auto jako tako do tch 160 i weicej idzie ... burza to nie jest ale sie rozpedza :rotfl: ... jest tak jak by cos w nim nie laczylo czasami .... raz spaliny wylatuja rownomiernie a jak cos mu sie powali to pulsacyjnie i wtedy maja dziwny zapach ...
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 20:34   

barthezzz, odpiąć przepływki nie zaszkodzi i sprawdzić. Ale za radą PHJOWI, zrobiłbym test przelewów, bo wygląda, że nie trzyma ciśnienia. To, że nie puszcza dymku to normalne, bo paliwo nie idzie do komory tylko na przelew. Ale swoją drogą ciekaw jestem czemu nie gaśnie... :???:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
tomeq222
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 09, 2012 11:55   

Witam, mam podobny problem. Silnik faluje na obrotach, nierowne cisnienie na listwie CR (20-40bar). Poza tym zadnych blędów na komputerze. Bylem u mechanika, stwierdzil uszkodzony regulator pompy wysokiego cisnienia. Mial silnik na czesci wiec mi podmienil. Auto chodzilo rowno do wieczora pozniej znow zaczelo lekko falowac. Ponownie oddalem do mechanika, wszystko posprawdzal, podmienil jeszcze jeden regulator i nadal to samo. Zaraz po zalozeniu jest o.k. a po chwili faluje. Wyjmowal przeczyszczal i ponoc po wlozeniu przez moment jest o.k. i zaraz faluje. Wszystkie filtry nowe, wlacznie z filtrem odmy. Auto pali bez problemu, jezdzi normalnie tylko faluje n a wolnych obrotach. Zimą zaraz po odpalenie silnik bardzo stukowo spalal paliwo dopoki sie nie rozgrazal, pozniej chodzil nierowno ale stabilnie. Nie wiem juz gdzie jeszcze szukac. Dodam, ze mialem kiedys taka sytuacje, ze zmielilo mi filtr paliwa w srodku. Papier na wylocie z filtra w strone ukladu zatkal przelot paliwa. jest mozliwe, ze jakis paproch poszedl na uklad, ale problem zaczal sie duzo pozniej po tej sytuacji z filtrem. Wtryski sprawdzane , nie leja. Prosze doradzcue cos.
 
 
bareq 



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 36
Skąd: UK



Wysłany: Sob Cze 09, 2012 14:17   

barthezz a lejesz white diesel czy tanszy wariant? jesli poprzedni wlasciciel lal cos czego nie powinien to poznasz od razu po kolorze filtra paliwa
 
 
fliku 




Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 36

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 21, 2013 20:10   

Witam serdecznie,

czy temat umarł ? Panowie co zrobiliście ze swoimi dieselkami ? coś podobnego zauważyłem u siebie w roverze tydzień po zakupie (jestem świeżak, od 3 tyg posiadacz) - falowanie na rozgrzanym silniku, nie ma problemów z odpalaniem, smogiem z rury czy dziwnym zapachem. Dostałem info o możliwym filtrze odmy na wykończeniu, czy któryś z kolegów poradził sobie z problemem ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] POMOCY!!! Nierówna praca silnika przez VIS
kRisj Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Cze 20, 2008 17:07
kRisj
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
zajaczekrmcf Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 29, 2014 16:32
zajaczekrmcf
Brak nowych postów [R75 ] Nierówna praca silnika
sylwesterd Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 27, 2008 20:19
sylwesterd
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 04, 2008 21:58
marcelo0506
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Sie 25, 2008 22:23
marcelo0506



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink