poniewaz nie bylo zarowki w zegarku, to dzis zalozylem...przyznaje, ze mnie szlag trafial, ze godziny nie bylo widac. ale teraz jest pytanie, bo zglupialem....zegarek ma byc podswietlony caly czas? bo tak wlasnie mam teraz. Myslalem, ze podswietlenie gasnie jak wyjme kluczyk ze stacyjki a tymczasem swieci non stop i wyglada to tak, jak zegarek w domu budzikiem wiem, ze to tylko 1.2W (taka zarowke zalozyem) i ze od tego akumulator mi zdechnac nie powinien, ale... to normalny objaw??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 22:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no to lipa, bo ma byc tak, jak myslalem
co moze byc przyczyna? usterka zegarka? bo nie sadze, zeby ktos majstrowal w wiazce przewodow idacej do kostki.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 09:00
usterka zegarka mało prawdopodobna - sprawdź czy masz na stałe napięcie w gnieździe zapalniczki - jeśli tak to ktoś grzebał w instalacji i przerobił zapalniczkę na stałe bo w oryginale jest za stacyjką - i to jest problem - zapalniczka i podświetlenie zegarka to jeden obwód
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Bee musial rozebrac wiec konsole srodkowa, bo zapalniczka dziala dobrze i sie wylacza, gdy wyciagne kluczyk, zegarek jednak wciaz swieci.
Ogolnie musialo byc cos kombinowane, bo z radiem jest to samo, tzn, tez dziala, nawet jesli wyjme kluczyki.
Zastanawiam sie, czy moge wszystko(radio i zegerek) podpiac pod zapalniczke? Nie bedzie problemu? Nie pale, uzywam tylko GPS, wiec zuzycia pradu prawie nie ma wcale w zapalniczce. Gdybym przepial radio, to ono najwiecej pradu pobierac bedzie.
No i pytanie zasadnicze...ktory przewod w zegarku jest odpowiedzialny za podswietlenie?
(ma ktos moze jakis schemat?).
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 18:49
przewód to czerwony z czarnym paskiem (ogólnie ten kolor jest do podświetlenia)
radio też powinno sie wyłączać po wyjęciu kluczyków więc ewidentnie ktoś tam grzebał
do radia zasilanie powinno iść kabelkiem zielonym z białym paskiem (przez stacyjkę) bo idzie tam jeszcze jeden przewód - fioletowy na nim jest na stałe +12V
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 18:57
co do radia to wiekszosc ma mozliwosc przepiecia plusa tzn ze moze i przez stacyjke lub moze isc bezposrednio... wiec tam nikt nie musial grzebac...
btw jesli nie uda ci sie znalesc problemu .. a nie bedzie ci sie chcialo grzebac przy instalacji
moze zamiast zwyklej zarowki zamontowac diode zuzycie pradu w przypadku diody jest ok 0,3 w jak dobrze pamietam a efekt w podswietleniu zegara ten sam
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
oj nie, nie, ja to musze zrobic, bo mnie pokreci inaczej
Drazni mnie, ze cos swieci a nie powinno, wiec dioda odpada tak czy owak.
Jak tylko jakims cudem przestanie padac i bede mogl sie z lutownica w aucie poruszac, to to zrobie
Pomógł: 12 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 62 Skąd: Rzeszów/Zgłobień
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 20:22
celticross, a spróbuj odpiąć radio na kostkach i zobacz czy przestanie świecić zegarek. U mnie jak podpinałem właśnie radio i spiąłem w kostce przewody czerwony i żółty to zegarek świecił non stop - może zacznij od tego zanim rozbebeszysz konsolę. Powodzenia.
Eureka! Faktycznie, tylko kostki od radia wypialem i z zegarkiem wszystko w porzadku
Tak wiec tera pozostaje tylko kwestia tego, jak odpalic radio, zeby wszystko bylo jak nalezy i nic nie kolidowalo. Swoja droga, za chiny nie kumam, po co dwa napiecia byly ze soba laczone?
Co do kostek.....dzieki wielkie, oszczedzilo mi to troche 'zabawy'
jak odpalic radio, zeby wszystko bylo jak nalezy i nic nie kolidowalo. Swoja droga, za chiny nie kumam, po co dwa napiecia byly ze soba laczone?
Na radio są podawane dwa zasilania 12V ... jedno służy podtrzymaniu pamięci i jest obecne cały czas, drugie pojawia się po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 i wtedy radio można włączyć, bądź włącza się samo ... moze ktos spiął oba zasilania ze sobą bo chciał słuchać radia na postoju bez kluczyka ... w kazdym razie trzeba zajrzeć do instalacji zasilania radia
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 09:57
ywis napisał/a:
zapal napisał/a:
spalona zarowka?
Nie wiem, jak zabrać się za wymianę, jakaś filozofia? I jaka tam żarówka siedzi.
probowalem wyjac sama zapalniczke od przpdu ale sie nie dalo. wiec wysunolem konsole i tam z tylu za zapalniczka wlasnie jest ta diodaida do niej 2 kaelki z wyjeciem nie ma problemu duzego troszke zabawy i tyle
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum