Wysłany: Wto Sie 21, 2007 13:32 [214i 97r] Przebicia na kablach WN i wysokie spalanie
Witam!
Nie dawno wymieniałem kable WN w swoim roverku. Stare wydawały mi sie OK ale założyłem gaz brc Sequent24 i gazownik powiedział, ze kable WN mam sobie tez wymienić i auto przestanie na gazie szarpać, wiec oprócz kabli wymieniłem również kopułkę i palec i jak szarpalo tak szarpie i juz nie wiem co robic.
Przedtem nie było przebić na kablach a po wymienię zauważyłem ze są przebicia i czasem jak coś grzebie w okolicy kabli to potrafi niezłe kopnąć
Zauważyłem również ze na krotko przed wymiana i po wymianie kabli, świec, kopulki i palca auto zaczęło więcej palić, średnio na trasie 9-10l na 100km a przed wymiana na trasie pali ok 6-7l na 100km średnio, mowie tu o benzynie. Natomiast na gazie auto przy pełnym baku (30l) robi na trasie ok 320km a w cyklu mieszanym ok 260km .
Czym sa spowodowane przebicia na kablach WN i czy jest to przyczyna tak wysokiego spalania.
I jeszcze gdzie w południowej Wielkopolsce mogę znaleźć warsztat gdzie podepną mi autko pod PC i sprawdza co w PC piszczy.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 13:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czym sa spowodowane przebicia na kablach WN i czy jest to przyczyna tak wysokiego spalania.
Pewnie kable marnej jakości skoro po wymianie juz je przebiło.
Napewno jest to przyczyna szarpania, a w związku z tym (jako przyczyna nieprawidłowej pracy silnika) ma wpływ na zwiekszone zuzycie paliwa.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 14:38
Mój pali podobnie (na gazie), ale też szarpie (wymieniałem świece i WN), jutro jade do gazmana niech kombinuje. Mam tą samą instalkę, więc jak coś poradzi to dam znać.
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
Ostatnio zmieniony przez morris Wto Sie 21, 2007 15:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie dawno wymieniałem kable WN w swoim roverku. Stare wydawały mi sie OK ale założyłem gaz brc Sequent24 i gazownik powiedział, ze kable WN mam sobie tez wymienić i auto przestanie na gazie szarpać, wiec oprócz kabli wymieniłem również kopułkę i palec i jak szarpalo tak szarpie i juz nie wiem co robic.
Czy to się dzieje na benzynie, czy na gazie?
Lisa napisał/a:
Zauważyłem również ze na krotko przed wymiana i po wymianie kabli, świec, kopulki i palca auto zaczęło więcej palić, średnio na trasie 9-10l na 100km a przed wymiana na trasie pali ok 6-7l na 100km średnio, mowie tu o benzynie.
Nie kumam. Założyłeś gaz i jeździsz na benzynie?
Lisa napisał/a:
I jeszcze gdzie w południowej Wielkopolsce mogę znaleźć warsztat gdzie podepną mi autko pod PC i sprawdza co w PC piszczy.
Np. w Krakowie, Autoserwis Paweł Midowicz. Namiary na stronie klubowej.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Czytać co jest napisane:P Szarpie tylko na gazie i mam taki sam problem z tym szarpaniem jak kolega morris. Na benzynie hula jak burza wiec to jest na bank wina gazownika.
Szarpał na starych kablach i na nowych dzieje sie dokładnie to samo. Przed wymiana kabli zaczol więcej spalać potem założyłem gaz i gazu tez więcej pali wiec wymieniłem to co napisałem ze wymienłem i nic nie pomogło.Dziwi mnie skad na nowych kablach sa przebicia a na starych nie bylo. Kable firmy NGK RC-RV415. Na benzynie jeździłem przed założeniem i stad moje spostrzeżenia.
Do krakowa to ja raczej nie pojade
Do gazu musisz mieć nie tyle nowe co bardzo dobrej jakości przewody i świece. Zwykłe nawet nowe nie wystarczą.
Przerabiałem to w poprzednim aucie. Jak założyłem nowe ale tanie przewody (ok.25 zł ale nie do roverka ) to szarpało i silnik nierówno pracował bo były właśnie przebicia, dopiero po wymianie na nowe ale zdecydowanie lepsze (koszt ponad 115zł) było o wiele lepiej. Dopiero potem fachowcy niech wszytko ustawią.
Kabelki kosztowały 100zl i kopułka 50zl wiec raczej szajs to nie jest i są do do roverka Właśnie tu jest problem jak ten fachowiec ma mi to ustawić skoro tu jest coś nie tak z tym silnikiem
Przez pierwsze 5 tys od sprowadzenia wszystko było jak najbardziej OK teraz zrobiłem nim już 11 tys i trochę zaczyna świrować
Ja mialem podobnie. Na benzynie smigał, a na gazie szarpał. Wymienilem kable WN (dalem 150 zeta), świece, oraz filtr gazu i smiga bez problemów... Mam 1,4 16V i na baku 38l gazu robie ok. 380 km...
Pozdro
Czytać co jest napisane:P Szarpie tylko na gazie i mam taki sam problem z tym szarpaniem jak kolega morris. Na benzynie hula jak burza wiec to jest na bank wina gazownika.
Szarpał na starych kablach i na nowych dzieje sie dokładnie to samo. Przed wymiana kabli zaczol więcej spalać potem założyłem gaz i gazu tez więcej pali wiec wymieniłem to co napisałem ze wymienłem i nic nie pomogło.
Wniosek?
Założyć stare przewody i na początku sprawdzić spalanie.
sombaty napisał/a:
Do gazu musisz mieć nie tyle nowe co bardzo dobrej jakości przewody i świece. Zwykłe nawet nowe nie wystarczą.
Przerabiałem to w poprzednim aucie. Jak założyłem nowe ale tanie przewody (ok.25 zł ale nie do roverka ) to szarpało i silnik nierówno pracował bo były właśnie przebicia, dopiero po wymianie na nowe ale zdecydowanie lepsze (koszt ponad 115zł) było o wiele lepiej. Dopiero potem fachowcy niech wszytko ustawią.
Lisa założył przewody NGK, czyli bardzo bardzo dobre.
Lisa napisał/a:
Przez pierwsze 5 tys od sprowadzenia wszystko było jak najbardziej OK teraz zrobiłem nim już 11 tys i trochę zaczyna świrować
Na początek wejdź do technicznego FAQ na stronę klubową i poczytaj o przyczynach podwyższonego spalania (zainteresuj się zwłaszcza sondą lambda). Profilaktycznie warto również przeczyścić przepustnicę i silnik krokowy.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Co do sady lambda silniczka krokowego i przepustnicy to nie bardzo wiem jak sie do tego zabrać
Wszystkie informacje znajdziesz na forum oraz w technicznym FAQ (tam o lambdzie szczegółowo).
Szukajcie, a znajdziecie. Zrozum, że pisanie n-ty raz tego samego do rzeczy przyjemnych nie należy.
Krokowca wykręć i wyczyść trzpień, który z niego wystaje.
Na stronie klubowej poza tym jest artykuł o tym (ale tam jest o silniku montowanym w polonezie, co nie zmienia faktu, ze idea ta sama).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Sie 22, 2007 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Czw Sie 23, 2007 12:17
Mój Roverek już nie szrpie, gazman stwierdził, że się rozjechała mapa wtrysków, być może z powodu jakiegoś przebicia/spięcia. Póki co autko jeździ płynnie - zobaczymy jak długo...
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Czw Sie 23, 2007 12:59
Na gazie przejechałem trochę ponad 4tyś km (zakładałem 2msc temu). Wydaje mi się, że na samym początku przez krótki okres było ok, tylko miałem ustawioną zbyt bogatą mieszankę (spalanie!!!) więc pojechałem na regulację. Po niej zaczęło szarpać - znowu regulacja,która pomogła na kilka dni, wymieniłem świece i kable. Teraz znowu pomogło, podobno układ zapłonowy mam sprawny.
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
podepne sie pod temat w moim roerku 214i wymienialem ostatnio kable WN ngk bo stare w nocy swiecily ,i kopulke i palec rozdzielacza ,i zauwazylem w ciemnosci ze kable ktore sa zaczepione do plastiku (niewiem jak to nazwac) ktore je trzyma wlasnie w tym miejscu czasami widac jakby swiecenie tzn od czasu do czasu cos tam blysnie malo widoczne ,co to moze byc ,jaka przyczyna
hertz25, tam są przebicia i będą... niestety izolacja dla tych x-dziesięciutysięcy voltów jest na granicy obciążalności, więc jak gdzieś jest w pobliżu jakiś kawałek metali podłoczonego do masy bliżej niż pozostałe, to do tego miejsca będą się robić przebicia przy napięciu skokowym...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum