posiadam rovera 45 z sinikiem 1.4 benzyna + LPG. nie włącza mi się wentylator chłodnicy, który czujnik odpowiada za włączanie wentylatora? który czujnik odpowiada za wskazania na desce? po uruchomieniu silnika i jego rozgrzaniu temperatura na wskaźniku rośnie i zatrzymuje się przed połową. jak włączę klimę to wentylator klimy działa i chłodnicy wtedy też a po wyłączeniu klimy wentylator chłodnicy się wyłącza też.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 28, 2009 19:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Lis 28, 2009 23:02
Po prawej stronie silnika patrząc na auto od przodu masz trónik do którego idzie górny wąż chłodnicy. W tym trójniku wkręcone są 2 czujniki - z boku z dwoma przewodami do sterowania temp silnika (i m in wentylatorem) i z dołu z jednym przewodem do wskaźnika temperatury. Wskaźnik temp pokazuje wg Twego opisu poprawnie a czujnik silnika mozna sprawdzić mierząc jego oporność przy różnych temperaturach. Opis wartość tego oporu jest na forum poszukaj.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A czy jest możliwe że wskażnik na desce żle wskazuje?ale chyba dobrze bo gdy odłączyłem wtyczke od tego czujnika na dole to i na desce spadło.a po ponownym podłączeniu znów wskazuje tak jak było.natomiast jak odłącze wtyczkę od tego górnego to wentylator się włącza i jak połącze to chodzi już cały czas.chyba ten górny czujnik jest zły.wczoraj zapaliłem auto i obserwowałem-chodzl godzine i wentylator się nie włączył a temp. na desce nie przekroczyła połowy.
wczoraj zapaliłem auto i obserwowałem-chodzl godzine i wentylator się nie włączył a temp. na desce nie przekroczyła połowy.
to akurat norma... przy obecnych temperaturach to wentylator sie bardzo rzadko włącza, a ponadto przy LPG masz trochę wiecej płynu w układzie, i jeszcze jeden wymiennik... oczywiscie mozna sprawdzić komputerem jakie wartości temperatury są odbierane z tego czujnika, czy aby silnik nie chodzi cały czas na ssaniu, ale wtedy po godzinie, to by już się wskazówka podniosła
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Na ssaniu nie chodzi, bo obroty ma poniżej tysiąca.czy możliwe aby po godzinie się nie włączył i bylo wszystko ok.a czemu jak włącze klime to oprócz tego od klimy to i od chłodnicy chodzi tylko wtedy wolno chodzi.czy tak ma być?chce mieć pewność że nie pzegzeję silnika bo jest po wymianie uszczelki pod głowicą
tak ma być
po włączeniu klimy chodzi wentylator od klimy i od ten silnika na 1 biegu.
Skoro po odpięciu wiatrak się załacza, to obwód elektryczny ma w porządku, jedynie możesz dla świętego spokoju sprawdzić czujnik
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61
ale przypuszczam, ze wszystko ok
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
no nic. musze sprawdzić ten czujnik bo skoro odłącze od nigo wtyczke i wentylator się włacza i po załączeniu już dalej działa to może ten czujnik jest zły lub nie łączy. a jak zgasze auto i ponownie zapalę i czekam to już znów się nie włączy wentylator.może łączenie styków czujnika z kostką jest zjebane?
Może jest ok,ale dla pewności sprawdze ten czujnik.a tą rezystancję przy pewnych wartościach temp. to sam moge sprawdzić?bo wskażnik nie ma wartości liczbowych i trudno będzie określić.może wiesz jak to dokładnie zrobić,bo na elektryce nie bardzo się znam?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Lis 29, 2009 20:11
Musisz mieć jakikolwiek miermik z pomiarem oporności i termometr (do 100C może być dowolny). Wkładasz termometr do zbiorniczka wyrównawczego i odczytujesz temp. płynu po czym zdejmujesz kostkę i mierzysz oporność czujnika. Zakładasz kostkę ponownie, zapalasz samochód, podgrzewasz go o kilka stopni, gasisz i znów mierzysz opór czujnika i tak po kolei przy coraz wyższych temperaturach płynu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Nie Lis 29, 2009 23:46
Z wentylatorem jest tak jak pisze sTERYD, Ten wiatrak poprostu praktycznie sie nie włącza, bo nie musi. W naszych silnikach jest widac wydajny układ chłodzenia, tymbardziej na gazie, gdzie masz założony "ochładzacz" w postaci parownika
Potrzymaj go jakieś parę minut z obrotami np. 2000obr, to się pewnie włączy
Ale na jałowych uklad chłodzi się sam na tyle dobrze, że nie musi się włączać wentylator.
Tak poprostu jest i tyle.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum