Wysłany: Sob Lis 28, 2009 12:36 [MG ZT] Emisja spalin
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witajcie wiara
Dzisiaj przypadlo mi zrobic przeglad coroczny.
Wiedzialem, ze problem bedzie ze swiatlami (ustawienia) i brakiem waznej gasnicy.
No ale pojechalem bo czas naglil, a to juz jeden dzien po waznosci badan technicznych.
Wjezdzam na hale.
Pierwsza faza, numerki, swiatleka, pierdolki sa.
Trojkat jest, lina jest , gasnica jest - prosba o kupienie nowej.
Gosc wsiadl, ustawil sobie fotel i pyta o sprzeglo. Czemu takie ciezkie.
Odpala fure, zeby dokonac testow kolejnych i nagle
hala wypelnia sie spalinami, smrodem, dymem, szczypie w oczy.
Przybiegaja inni, otwieraja drzwi.
Facet sie pyta co sie dzieje? Ja sie pytam jego o to samo
Nigdy nie mialem z tym problemu, a teraz po prostu masakra jakas.
Zrobil przeglad do konca. Wszystko w normie, tylko reczny po wymianie
wnetrza bebna nie trzyma. Ku mojemu zdziwieniu amorki w stanie rewelacyjnym.
Hamulce rowniez dobre. Ustawienia swiatel niekwestionowane.
Zadnych luzow, cud miod i orzeszki, ale... te spaliny.
Po jakims czasie, gosc zaczal dodawac gazu i jakby sie cos uspokoilo.
Ale przy wiekszym depnieciu pojawila sie lekka chmura i ten szczypiacy smrod.
W sumie badanie techniczne zaliczone, ale prosba o niezwloczne usuniecie usterki.
Teraz pytanie do znawcow sztuki, o co chodzi ?
Wtryskiwacze juz wymienilem wszystkie w ciagu zeszlego roku.
Przeplywomierz dwa lata temu wymieniony na nowy, a na ostatniej
diagnozie na T4 nie wykazywal bledow.
Uroslo mi spalanie w ostatnim czasie. Jezdze niewiele teraz.
Bez korkow na drodze, a spalanie mam w granicach 11.8 i 12.3 l/100.
Wczoraj na trasie przy duzych predkosciach 160/180 km/h spalanie spadlo do 8,3l.
8,3 okej, ale te 11.8?! Chyba, ze to wynik niedogrzanego silnika w zwiazku z niewielkimi odelglosciami.
Dodam jeszcze, ze nie mam kataliztora. Siedzi tylko jego imitacja, ale pomimo to
wczesniej nie bylo takiej dramatycznej emisji spalin.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Bez korkow na drodze, a spalanie mam w granicach 11.8 i 12.3 l/100.
Marek coś Ci się spitoliło nieodwołalnie bo 12l to ja mam w 2.5 na mieście.
Na pewno ten brak kata będzie miał znaczenie co do spalin ale nie aż takie.Nie łatwiej podjechać do Mariana i sprawdzić?
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
W dieslach nie sprawdza sie emisji spalin tylko test zadymienia.
MaReK napisał/a:
Facet sie pyta co sie dzieje? Ja sie pytam jego o to samo
Fajne pytanie od diagnosty, ale prawda jest taka ze w Polsce zadko robia ten test bo sie boja ze silnik sie rozbiega i rozleci lub z innego powodu zakonczy zywot(zdaza sie czasem). Niestety procedura testu jest bardzo obciazajaca dla silnika bo trzeba go pare razy przegazowac i potrzymac (ok 1sec)pow. 4500 tys/obr. Widocznie Twoje autko wyglada wyjatkowo zdrowo ze zrobili ten test. Problem z chmura dymu moze nie oznaczac nic powaznego, ekspertem od diesli nie jestem ,ale takich testow zrobilem juz doslownie setki (nie w Polsce i klient podpisuje kwit ze odpowiada za stan silnika) i czasem jakis nagromadzony olej w intercoolerze zaciagnie sie do dolotu i wydmucha chmude dymu, potem jest juz oki. Dlatego test przewiduje do 5 przegazowan na kazdy test. Drugi powod to ze
MaReK napisał/a:
Jezdze niewiele teraz.
Moze wez autko na dluzsza trase, poza tym wszystkie dieselki taksiarzy wywalaja chmure dymu bo jezdza na niskich obrotach (oszczednie). Wiec zanim wydasz pieniadze na jakas moze i potrzebna naprawe to przegon pozadnie auto.Pozdr.
Moze wez autko na dluzsza trase, poza tym wszystkie dieselki taksiarzy wywalaja chmure dymu bo jezdza na niskich obrotach (oszczednie). Wiec zanim wydasz pieniadze na jakas moze i potrzebna naprawe to przegon pozadnie auto.Pozdr.
Auto bylo dzien przed w podrozy ponad 600km. Przegonione porzadnie
keczu napisał/a:
Niestety procedura testu jest bardzo obciazajaca dla silnika bo trzeba go pare razy przegazowac i potrzymac (ok 1sec)pow. 4500 tys/obr.
Robil to z czystej ciekawosci, ale nie podlaczal zadnych urzadzen.
O ile w czasie pierwszej fazy, kiedy musial podjechac na szarpaki, zaraz po odpaleniu
ruszyl i wtedy zaczelo sie dymic, smierdziec i bylo mglisto od oparow
Pozniej jak juz stal na ustawianiu swiatel, gosc go gazowal po kilka razy dajac mu w palnik i trzymajac na wysokich obrotach. Nic jednak nie bylo niepokojacego, tak jak
na samym poczatku.
Dzisiaj na parkingu pod sklepek, odpalilem sobie silnik i czekalem chwile.
Siedzac w aucie poczulem ten sam smrodek co na stacji. Tak jakby jednak
te opary sie gdzies do wewnatrz dostawaly. Wczesniej jak tlumik mial ujscie
tuz przy katalizatorze bylo podobnie, ale pospawany migomatem ustapil.
Nie wiem. Moze jutro poprosze mariana coby mi stestowal sprzeta na T4.
Diagnostyki nigdy za wiele.
Pozdrawiam i dzieki za sugestie
[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 09:31 ]
Po podłączeniu pod T4 udalo sie ustalic, ze winny jest ostatni wtrysk.
Przelewa on paliwo jak zwiadra - tak okreslil to mariusz418
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Okazalo sie, ze jak nie robie zapiskow co i kiedy wymienam to zyje w zlym przekonaniu.
Ja myslalem, ze wymienilem juz komplet wtryskiwaczy.
Tym czasem, okazuje sie, ze jeden z nich zostal tylko przelozony z gniazda 2 na 4.
A ten drugi wymieniony. Tym sposobem wymienilem 3 z 4 trafionych. Ten 4 mial zyc jeszcze i wlasnie tearz przyszla na niego kolej. Tankuje tylko na stacjach Neste lub BP.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja ostatnio się przeniosłem na LUKOIL i jestem bardzo zadowolony. Nie wiem jak tak ropa ale Pb98 mają lepsze niż BP. Neste również ma niezłe paliwo. Sprawdzałem motocyklem i z tych automatycznych nawet ładnie odjeżdża.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum