Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Emisja spalin
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Emisja spalin
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lis 28, 2009 12:36   [MG ZT] Emisja spalin
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witajcie wiara ;)

Dzisiaj przypadlo mi zrobic przeglad coroczny.
Wiedzialem, ze problem bedzie ze swiatlami (ustawienia) i brakiem waznej gasnicy.
No ale pojechalem bo czas naglil, a to juz jeden dzien po waznosci badan technicznych.

Wjezdzam na hale.
Pierwsza faza, numerki, swiatleka, pierdolki sa.
Trojkat jest, lina jest :) , gasnica jest - prosba o kupienie nowej.

Gosc wsiadl, ustawil sobie fotel i pyta o sprzeglo. Czemu takie ciezkie. :)

Odpala fure, zeby dokonac testow kolejnych i nagle
hala wypelnia sie spalinami, smrodem, dymem, szczypie w oczy.
Przybiegaja inni, otwieraja drzwi.

Facet sie pyta co sie dzieje? Ja sie pytam jego o to samo ;)
Nigdy nie mialem z tym problemu, a teraz po prostu masakra jakas.

Zrobil przeglad do konca. Wszystko w normie, tylko reczny po wymianie
wnetrza bebna nie trzyma. Ku mojemu zdziwieniu amorki w stanie rewelacyjnym.
Hamulce rowniez dobre. Ustawienia swiatel niekwestionowane.
Zadnych luzow, cud miod i orzeszki, ale... te spaliny.

Po jakims czasie, gosc zaczal dodawac gazu i jakby sie cos uspokoilo.
Ale przy wiekszym depnieciu pojawila sie lekka chmura i ten szczypiacy smrod.

W sumie badanie techniczne zaliczone, ale prosba o niezwloczne usuniecie usterki.

Teraz pytanie do znawcow sztuki, o co chodzi ;D ?

Wtryskiwacze juz wymienilem wszystkie w ciagu zeszlego roku.
Przeplywomierz dwa lata temu wymieniony na nowy, a na ostatniej
diagnozie na T4 nie wykazywal bledow.

Uroslo mi spalanie w ostatnim czasie. Jezdze niewiele teraz.
Bez korkow na drodze, a spalanie mam w granicach 11.8 i 12.3 l/100.

Wczoraj na trasie przy duzych predkosciach 160/180 km/h spalanie spadlo do 8,3l.

8,3 okej, ale te 11.8?! Chyba, ze to wynik niedogrzanego silnika w zwiazku z niewielkimi odelglosciami.

Dodam jeszcze, ze nie mam kataliztora. Siedzi tylko jego imitacja, ale pomimo to
wczesniej nie bylo takiej dramatycznej emisji spalin.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 13:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 28, 2009 12:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lis 28, 2009 12:45   

MaReK napisał/a:
Witajcie wiara ;)


:shock: jak po poznańsku :mrgreen:

MaReK napisał/a:
Bez korkow na drodze, a spalanie mam w granicach 11.8 i 12.3 l/100.

Marek coś Ci się spitoliło nieodwołalnie bo 12l to ja mam w 2.5 na mieście.
Na pewno ten brak kata będzie miał znaczenie co do spalin ale nie aż takie.Nie łatwiej podjechać do Mariana i sprawdzić?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lis 28, 2009 12:54   

Zukowaty napisał/a:
Nie łatwiej podjechać do Mariana i sprawdzić?

No to wyszlo dopiero dzisiaj ;)
A jutro jest spot na bemowie. Jak marian bedzie, to podlaczym i sprawdzim ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lis 28, 2009 18:24   

W dieslach nie sprawdza sie emisji spalin tylko test zadymienia.
MaReK napisał/a:
Facet sie pyta co sie dzieje? Ja sie pytam jego o to samo

Fajne pytanie od diagnosty, ale prawda jest taka ze w Polsce zadko robia ten test bo sie boja ze silnik sie rozbiega i rozleci lub z innego powodu zakonczy zywot(zdaza sie czasem). Niestety procedura testu jest bardzo obciazajaca dla silnika bo trzeba go pare razy przegazowac i potrzymac (ok 1sec)pow. 4500 tys/obr. Widocznie Twoje autko wyglada wyjatkowo zdrowo ze zrobili ten test. Problem z chmura dymu moze nie oznaczac nic powaznego, ekspertem od diesli nie jestem ,ale takich testow zrobilem juz doslownie setki (nie w Polsce i klient podpisuje kwit ze odpowiada za stan silnika) i czasem jakis nagromadzony olej w intercoolerze zaciagnie sie do dolotu i wydmucha chmude dymu, potem jest juz oki. Dlatego test przewiduje do 5 przegazowan na kazdy test. Drugi powod to ze
MaReK napisał/a:
Jezdze niewiele teraz.
Moze wez autko na dluzsza trase, poza tym wszystkie dieselki taksiarzy wywalaja chmure dymu bo jezdza na niskich obrotach (oszczednie). Wiec zanim wydasz pieniadze na jakas moze i potrzebna naprawe to przegon pozadnie auto.Pozdr.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 09:31   

keczu napisał/a:
Moze wez autko na dluzsza trase, poza tym wszystkie dieselki taksiarzy wywalaja chmure dymu bo jezdza na niskich obrotach (oszczednie). Wiec zanim wydasz pieniadze na jakas moze i potrzebna naprawe to przegon pozadnie auto.Pozdr.


Auto bylo dzien przed w podrozy ponad 600km. Przegonione porzadnie ;)

keczu napisał/a:
Niestety procedura testu jest bardzo obciazajaca dla silnika bo trzeba go pare razy przegazowac i potrzymac (ok 1sec)pow. 4500 tys/obr.

Robil to z czystej ciekawosci, ale nie podlaczal zadnych urzadzen.
O ile w czasie pierwszej fazy, kiedy musial podjechac na szarpaki, zaraz po odpaleniu
ruszyl i wtedy zaczelo sie dymic, smierdziec i bylo mglisto od oparow ;)
Pozniej jak juz stal na ustawianiu swiatel, gosc go gazowal po kilka razy dajac mu w palnik i trzymajac na wysokich obrotach. Nic jednak nie bylo niepokojacego, tak jak
na samym poczatku.

Dzisiaj na parkingu pod sklepek, odpalilem sobie silnik i czekalem chwile.
Siedzac w aucie poczulem ten sam smrodek co na stacji. Tak jakby jednak
te opary sie gdzies do wewnatrz dostawaly. Wczesniej jak tlumik mial ujscie
tuz przy katalizatorze bylo podobnie, ale pospawany migomatem ustapil.

Nie wiem. Moze jutro poprosze mariana coby mi stestowal sprzeta na T4.
Diagnostyki nigdy za wiele.

Pozdrawiam i dzieki za sugestie

[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 09:31 ]
Po podłączeniu pod T4 udalo sie ustalic, ze winny jest ostatni wtrysk.
Przelewa on paliwo jak zwiadra - tak okreslil to mariusz418 ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 499
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 11:20   

MaReK a pisałeś że nie będziesz już tankował na podejrzanych stacjach :mrgreen:
Z tego co słyszałem to właśnie paliwo ma spory wpływ na żywotność wtrysków.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 11:30   

MaReK napisał/a:
Po podłączeniu pod T4 udalo sie ustalic, ze winny jest ostatni wtrysk.
Przelewa on paliwo jak zwiadra - tak okreslil to mariusz418 ;)

Nie wytrzymał za długo...zakładałeś używki czy nowe? Może opłaca się je zregenerować.

Cytat:
Z tego co słyszałem to właśnie paliwo ma spory wpływ na żywotność wtrysków.

Największy.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 11:34   

Okazalo sie, ze jak nie robie zapiskow co i kiedy wymienam to zyje w zlym przekonaniu.
Ja myslalem, ze wymienilem juz komplet wtryskiwaczy.
Tym czasem, okazuje sie, ze jeden z nich zostal tylko przelozony z gniazda 2 na 4.
A ten drugi wymieniony. Tym sposobem wymienilem 3 z 4 trafionych. Ten 4 mial zyc jeszcze i wlasnie tearz przyszla na niego kolej. Tankuje tylko na stacjach Neste lub BP.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 11:40   

Ja ostatnio się przeniosłem na LUKOIL i jestem bardzo zadowolony. Nie wiem jak tak ropa ale Pb98 mają lepsze niż BP. Neste również ma niezłe paliwo. Sprawdzałem motocyklem i z tych automatycznych nawet ładnie odjeżdża.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 17:36   

Zukowaty napisał/a:
Ja ostatnio się przeniosłem na LUKOIL i jestem bardzo zadowolony.


Ja tankuje już od lat na Lukoil (wcześniej JET), Shellu oraz Statoil i nie narzekam. Co do BP to mam mieszane uczucia bo już się zawiodłem.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
koza-06 Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Lut 13, 2012 22:42
VMatas
Brak nowych postów [Rover 75 1.8 b+g] Normy spalin przekroczone 15x
GrzesiekM Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Kwi 30, 2018 13:14
GrzesiekM
Brak nowych postów [R75] Zapach spalin w kabinie po uruchomieniu silnika
KarolinaAida Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Cze 08, 2014 22:35
adas.ko
Brak nowych postów [R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin
mapis79 Rover serii 75, MG ZT 60 Czw Mar 18, 2010 19:59
mapis79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink