Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Check engine i przygazówka podczaz rozruchu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Check engine i przygazówka podczaz rozruchu
Autor Wiadomość
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 15:18   [R600] Check engine i przygazówka podczaz rozruchu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam Wszystkich użytkowników Roverków!


Mam następujący problem podczas rozruchu auta silnik zapala normalnie i nagle robi przy-gazówkę do 2 tyś obr i spadają z powrotem na niecały tysiąc, zapala się check engine i świeci się cały czas, a silnik tak jak by zachowuje się normalnie czy to możne być wina czujnika położenia wałka rozrządu??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 07, 2009 15:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 16:34   

sprawadz kody błędów.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 17:09   

SviRu napisał/a:
sprawadz kody błędów.


co więcej możesz to zrobić sam ;) poszukaj a znajdziesz info na stronie ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 18:25   

noom jutro do południa z czytam i napiszę co to jest.
A tak przy okazji to złączka diagnostyczna znajduje się po stronie pasażera przy prawej nodze tak?? Taka niebieska??
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 22:11   

nie nie ... ta niebieska jest od czego innego ... :) Wtyczka która jest potrzebna do sprawdzenia błędów komputera powinna znajdować się pod kierownicą. Więcej info na: http://roverki.pl/article.php?sid=420
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

  Wysłany: Czw Paź 08, 2009 16:19   

Witam!

To po dzisiejszej diagnostyce wyskoczył błąd 54 czyli według tabelki podanej na stronie głównej klubu jest to awaria elektrozaworu paliwa- usterka(zwarcie do silnika, uszkodzenie elektrozaworu). Moje pytanie brzmi następująco czy pomoże przejrzenie tej wiązki przy pompie?? i czy ktoś wie gdzie on się konkretnie znajduje bo przypuszczam ze na pompie ale w którym miejscu??
Ostatnio zmieniony przez thef Czw Paź 08, 2009 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 20:00   

Patrząc od przodu auta jest ten zaworek po lewej stronie pompy wtryskowej. Może kabelek, który idzie do tego zaworka jest uszkodzony. Ewentualnie wykręć ten zawór i wyczyść.
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 09, 2009 07:39   

No właśnie miałem zamiar to uczynic w sobotę zobaczyć ten kabelek dochodzący, ale jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem to to że na zimnym silniku pali bez błędów po nocce a jak juz złapie temp. i chce go odpalić to od razu dzieje się to co opisałem wyżej w pierwszym poście. Trochę to dziwne bo na zimnim nic się nie dzieje i pali na strzał a jak złapie temp to się wykszacza. :/
:???:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Paź 09, 2009 09:08   

Może pod wpływem temperatury zaczynają się problemy z ciągłością wiązki lub stykiem we wtyczkach. Porozpinaj wtyczki, wyczyść sprayem do styków i poszukaj podejrzanych miejsc na przewodach (mogą być złamane w nieuszkodzonej izolacji tuż przy wejściu do wtyczki).
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 09:01   

Za czyszczenie elektrozaworu zabiorę się w tym tygodniu, w sobotę i dam znać czy pomogło Ale mam inne pytanie jakim najlepiej olejem zalać silnik 15W/40 czy polecacie inny??
silnik 105KM SDi rok 1997r
Teraz nie wiem jaki mam bo auto kupiłem niedawno a poprzedni właściciel nie wie jakim olejem był zalany.
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 11:28   

10W40 albo lepszy. Nie lej mineralnego oleju (na zimę to już kategorycznie). Oleje do diesla pracują w gorszych warunkach niż te od benzyniaka.

Ja zalałem MOBIL S 2000 DIESEL 10W40 i jestem zadowolony. Następnym razem zastanowię się nad pełnym syntetykiem.
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 23:23   

Witam!
Trochę mnie nie było, z powodu braku czasu, a propo mojej usterki to samo się naprawiło w co ciężko mi uwierzyć, bo dotąd w takie cuda nie wierzyłem, ale tak się stało. Przypuszczam, iż ta usterka mogła mieć coś wspólnego ze złą jakością paliwa, ponieważ od dłuższego czasu zalewam go tylko na stacji shell i błąd znikł podejrzewam, iż wyżej wspomniany elektrozawór po prostu został samoistnie przeczyszczony przez paliwo z shella, gdzie jest dużo lepszej jakości od dotychczasowego, którym zalewałem. Ale na szczęście wszystko dobrze się skończyło nie ma już problemów, a to jest chyba najważniejsze.

A co do oleju to posłuchałem rady kolegi SviRu i faktycznie jestem zadowolony gdyż olej spełnia moje oczekiwania. Dzięki za dobrą radę.

pozdrawiam wszystkich których zainteresował mój temat i nie przeszli obojętnie tylko wyciągnęli pomocną dla mnie dłoń. Mam nadzieję że to nie pierwszy i nie ostatni raz.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 00:24   

SviRu napisał/a:
Nie lej mineralnego oleju (na zimę to już kategorycznie)


Możesz mi powiedzieć dlaczego mineralnego oleju nie lać na zimę?
Z czystej ciekawości chce wiedzieć bo jakoś na mineralnym już dwa lata/51000km jeżdże i jakoś nie narzekam.
A Mobila raz zalałem to mi uszczelniacz przy rozrządzie puścił. Po powrocie na Lotosa przestał cieknąć...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 09:22   

filo napisał/a:
Możesz mi powiedzieć dlaczego mineralnego oleju nie lać na zimę?
Mineralny ma większą gęstość przy niskich temperaturach i stąd na pewno trochę utrudnia rozruch w zimie w stosunku do półsyntetyka czy syntetyka.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 10:24   

na półsyntetyku wyraźnie łatwiej kręci rozrusznik zimą :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 13:54   

thef napisał/a:
Mineralny ma większą gęstość przy niskich temperaturach i stąd na pewno trochę utrudnia rozruch w zimie w stosunku do półsyntetyka czy syntetyka.


Brt napisał/a:
na półsyntetyku wyraźnie łatwiej kręci rozrusznik zimą :ok:


To akurat szykuje mi się wymiana oleju wiec rozglądać się za jakimś półsyntetykiem?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 17:48   

filo napisał/a:
To akurat szykuje mi się wymiana oleju wiec rozglądać się za jakimś półsyntetykiem?
Tak. Polecam Valvoline Maxlife Diesel, zresztą nie tylko ja ;) . Niedawno zmieniłem właśnie mineralny Elf na Valvoline 10W40 i wyraźnie poprawiła się zarówno kultura pracy silnika (szczególnie zaraz po odpaleniu w chłodniejszy dzień) jak i zmniejszyła się długość kręcenia rozrusznikiem.
 
 
Dk-san 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Skąd: Manieczki



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 18:40   

temat o oleju juz był ale podpowiem Shell Helix 10W40 Syntetic polecam na nim piluje i silnik pracuje wysmienicie pomijajac to ze mam do remontu ^^
_________________
Maniak Roverków ;D
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 05, 2009 19:10   

Ja też tak jak thef polecam oleje Valvoline MaxLife oraz już po raz wtóry oleje Agip,używam obu i nie ma co im zarzucić.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 22:41   

Dk-san, z tego co widzę to masz benzynę a mowa o dieslu...

thef, drogi ten Valvoline Maxlife Diesel-116 PLN za 5L na allegro a w tej cenie mam dwa Lotosy 5l i 1 filtr...
Ale skoro mówicie,że jest poprawa in+ to może się skuszę...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Check engine
cesta Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Mar 22, 2010 21:35
azer
Brak nowych postów [R600] Świeci się check engine.
Obroty dziwnie rosną jak zdejmę nogę z gazu
nie-dzwiedz Rover serii 600, Honda Accord 22 Pon Cze 09, 2008 08:58
nie-dzwiedz
Brak nowych postów [R600 Wakacyjna przygoda - check engine
kaczmarres Rover serii 600, Honda Accord 8 Nie Sie 24, 2008 17:56
thef
Brak nowych postów [R600] Check engine na stałych obrotach.
karol92ldz Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Gru 26, 2018 19:16
Exterminator
Brak nowych postów [R600] CHECK ENGINE pali się i nie ma mocy
kandj Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 02, 2008 15:57
kandj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink