Witam
Rovera mam od miesiaca i juz jest unieruchomiony.
Mianowicie podczas jazdy a dokladnie przy ruszaniu ze swiatel obroty zaczemy mi skakac a samochod nie chcial przyspieszac i do tego szarpac oraz coraz mocniej smierdziec spalenizna. Zjechalem n apobocze wylaczylem silnik i po chwili odpalilem zeby sprawdzic czy usterka sama nie przeszla, ale dalej to samo. Samochod zostawilem i poczekalem do wieczora zeby bylo luzniej na ulicach i go holować.
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??
Z gory dzieki za wszelka pomoc
(
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 23, 2007 09:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam
Rovera mam od miesiaca i juz jest unieruchomiony.
Mianowicie podczas jazdy a dokladnie przy ruszaniu ze swiatel obroty zaczemy mi skakac a samochod nie chcial przyspieszac i do tego szarpac oraz coraz mocniej smierdziec spalenizna. Zjechalem n apobocze wylaczylem silnik i po chwili odpalilem zeby sprawdzic czy usterka sama nie przeszla, ale dalej to samo. Samochod zostawilem i poczekalem do wieczora zeby bylo luzniej na ulicach i go holować.
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??
Z gory dzieki za wszelka pomoc
(
palec rozdzielacza?? czy tam kopułka, jak to się nazywa... no koledzy!! pomóżcie mu!
Ja stawiam na ten palec, jeśli to to chyba tanie jak barszcz i proste do wymiany.
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??
Czy teraz jest iskra? Jest paliwo?
To podstawowe rzeczy do ustalenia, jeżeli silnik kręci i nie odpala.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Odłącz przewód WN idący od cewki, ustaw kilka cm od masy (np. jakieś mocowanie silnika), a druga osoba (no właśnie musi być 2-ga osoba) niech zakręci silnikiem. Przeskok iskry = jest iskra (można tak też sprawdzić poszczególne przewody idące do świec).
Cytat:
piter34 napisał/a:
Jest paliwo?
1/2 baku
Chodziło mi raczej o to, czy paliwo jest podawane przez wtryskiwacze oraz, czy działa pompa paliwa.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
sprawdź tak jak koledzy radzą przewody zapłonowe ... zwróć szczególną uwagę na przewód, który wychodzi z cewki zapłonowej
JohnnyB napisał/a:
...a jak to sprawdzic??
pozdejmuj każdy z przewodów ze świecy, trzymając kombinerkami dotknij do np. końcówki świecy, bloku silnika (do jakiejś masy) i niech druga osoba próbuje kręcić rozrusznikiem (oczywiście na luzie,a nie na biegu ) ... będziesz widział przeskakującą iskrę lub jej brak ... sugeruję robić to w ciemnym otoczeniu, by lepiej widzieć skaczące iskry
JohnnyB napisał/a:
czy mozna odkrecic pokrywe zaslaniajaca kable WN?
by wykonać to co wyżej napisałem to musisz odkręcić tą pokrywę
jeśli udałoby Ci się odpalić samochód to możesz spryskać delikatnie przewody zapłonowe, cewkę, kopułkę aparatu wodą (zraszaczem takim jak do kwiatów na przykład) ... jeśli problemem będzie układ zapłonowy i jakieś przebicia na nim to silnik natychmiast zacznie "kuleć" gdy tylko dostanie wody
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
no i jak sie okazalo padla cewka zaplonowa przy okazji trzeba wymienic swiece bo cale zalane i kable WN bo chyba byla juz ich pora
mechanik teraz usilnie szuka cewki ktora ma kosztowac ok 240zl, za swiece 90, nie wiem ile kable WN i ciekawe ile za robocizne
pali dobrze ale mechanik powiedzial ze moga wystapic problemy z odpalaniem na zimnym silniku
dymienia nie ma ale na to tez zwrocil moja uwage wiec caly czas obserwuje
co to jest HGF
i co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic zeby zapobiec najgorszemu i za ile ?
i co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic zeby zapobiec najgorszemu i za ile ?
przeczytać artykuły na naszej stronie głównej dotyczące układów chłodzenia silników serii K .... i się zastosować do porad tam zawartych
(...za darmo )
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
1. Regularnie kontroluj poziom płynu chłodzącego – nie dopuszczaj do jazdy z ubytkiem płynu
2. Nie przekraczaj 3000 obrotów na minutę przez pierwsze 10-15 minut jazdy
3. Zwracaj uwagę na każdy wzrost poziomu temperatury silnika powyżej normalne wskazanie
4. Nie wyłączaj silnika bezpośrednio po zakończeniu dynamicznej jazdy, szczególnie jeżeli wciąż pracuje wentylator chłodnicy.
jesli to miales na mysli
to naprawde to robie po przygodach z poprzednim samochodem
chyba w rave albo jakims biuletynie serwisowym rovera jest napisane ze w przypadku cisnienia mniejszego niz 9 atm silnik kwalifikuje sie do naprawy
no 4,5 to jest juz naprawde cienko
moze zle zmierzyl
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum