Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:12 [R 45 iDT 2002r] problem z paskiem klinowym
Witam mam mały problem. Dzisiaj spod maski mojego roverka dobiegło mnie dziwne stukanie. Zlokalizowałem, że jest to wina paska wieloklinowego, którego brzeg się oderwał i stukał o osłonę. Dziwniejsze i straszniejsze okazało się to, że pasek obciera z jednej strony o przewód (chyba od wspomagania - zaznaczony na zielono na zdjęciu) a z drugiej strony o jakąś metalową rurkę, czy coś w tym stylu (zaznaczone na czerwono na zdjęciu). O ile pierwszy przewód lekko odciągnąłem i teraz znajduje się on około 0,5 cm od paska to z drugim przewodem (czerwień) nie mogę nic zrobić gdyż jest on sztywny. Możecie podpowiedzieć mi co mam z tym zrobić? Pasek z tej wytartej strony jest już tak cienki, że boję się aż odpalać silnik. Czy zmiana paska jest trudna i czy można zrobić to samemu? Które koło lub napinacz ze zdjęć należałoby odkręcić, żeby zdjąć pasek i jak się do tego dobrać?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 23, 2009 21:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy zmiana paska jest trudna i czy można zrobić to samemu? Które koło lub napinacz ze zdjęć należałoby odkręcić, żeby zdjąć pasek i jak się do tego dobrać?
Zmiana paska:
klucz 15 zakłądasz od dołu na śrubę na kole nr 4 (to jest rolka napinacza) i ciągniesz w kierunku tyłu auta ... wtedy rolka się przesunie luzując pasek, który da sie ściągnać (najłatwiej wg. mnie z koła sprężarki klimatyzacji nr 3) ... następnie zdejmujesz stary pasek ... wycierasz dokłądnie kołą pasowe (najlepiej odtłuścić) oraz wycierasz podłużnicę i wszelkie okolice przypaskowe (żeby nie otłuścić paska przy zakładaniu). Następnie zakładasz nowy pasek na koła pozostawiajac luz przy kole klimatyzacji ... ponownie klucz 15 i napinacz naciągasz, jednocześnie zakładając pasek na koło klimy ... sprawdezasz czy na wszystkich kołach pasek dobrze jest ułożony ... odpalasz silnik ... i gotowe.
Co do ocierania o rurkę, to ... coś jest nie halo ... może ktosz forumowiczów pstryknie fotkę z R45iDT i na podstawie porównania da się określić, co jest nie tak ....
Dzisiaj pojechałem do serwisu i zapłaciłem 160zł za pasek z wymianą. Rurka zaznaczona na zdjęciu czerwoną strzałką jest od wspomagania. Mechaniory poluzowali ją przy pompie, odciągnęli trochę w stronę chłodnicy i ponownie przykręcili. Teraz ta rurka jest kilka mm za paskiem i nie obciera. Poprzedniej osobie, która zamontowała pasek w ten sposób, że biegł po rurce należy się chyba jakaś nagroda za innowacyjność. Mam nadzieję, że teraz będzie wszystko ok.
Brt - mimo, że nie skorzystałem z opisu, gdyż wybrałem się do serwisu to i tak punkcik dla Ciebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum