Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 16V 1994r.] drugi AKU, drugi ALT, nowa instalacja?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si 16V 1994r.] drugi AKU, drugi ALT, nowa instalacja?

Ma to sens Waszym zdaniem?
Autor Wiadomość
pixel_1916 




Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Pruszków



  Wysłany: Sob Gru 26, 2009 04:39   [R214Si 16V 1994r.] drugi AKU, drugi ALT, nowa instalacja?

Witam!
Wiec tak:
Mam w planach zrobienie z bagaznika pudla rezonansowego pod jakies mocne glosniki.
Oczywiscie zakup wzmacniacza, no i ogonie dhzo muzyki.
I tu wchodzi moj pomysl:
Dalbym drugi aku. powiedzmy do bagaznika, i drugi alternator,(gdzies sie upchnie pod maska:)
Tak wiec: Czy ma ktos z Was w glowie jak podlaczyc drugi alternator? Jakies pomysly, jak to mialoby wygladac?

mi sie tak w glowie uklada:

Pzdr
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 26, 2009 04:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 26, 2009 10:47   

Ty chcesz estradę zrobić z tego samochodziku ?
Jaki sprzęt chcesz tam wsadzić ?
Wiesz że wzrośnie Ci spalanie z powodu większych oporów silnika spowodowanych koniecznością napędzania alternatora drugiego?

Jakiej mocy chcesz tam sprzęt wsadzić ? 1kW ?

I nie napędzał bym drugiego alternatora z pierwszego, zwiększysz 2 krotnie obciążenie paska tego pierwszego który może nie wytrzymać i strzeli.
 
 
 
pixel_1916 




Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Pruszków



Wysłany: Sob Gru 26, 2009 11:24   

Estrade odrazu...
Mam zakupiony wzmacniacz JBL, a narazie tylko w planach skrzynie blaupunkta 1000W,
dwie 250 pioneera na polke, i juz posiadam z przodu soniacze Xplod'y.
A z tym alternatorem to tylko pomysl, mowisz. ze kiepski...
Hmm... w takim razie napedzanie odrazu z silnika. Moze wystarczylo by zmienic napinacz na taki co idzie takze do wspomagania... musze sie rozejrzec w silniku, ale dz za porady
 
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 536
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 26, 2009 11:47   

ja mam dwa glosniki po 600w rms 1200max,wzmak 2x500w,kable 20mm2,i do tego kondek i wszystko gra nic nie przygasa ,mi sie wydaje ze niema sensu wstawiac drugiego alternatora
_________________
....special stereo system ....
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 26, 2009 11:55   

Te 1000W to moc chwilowa, on tyle cały czas nie daje. A załóżmy że alternator daje jakieś 150A, wtedy po pomnożeniu przez napięcie (dajmy te 13V) mamy moc z alternatora.

Czyli 150Ax13V=1950W czyli koło 1.8kW (zawsze dobrze zostawić margines).
I jest to moc ciągła, czyli tyle ciągle Ci pakuje, czyli wzmacniacz musiał by mieć taką moc ciągłą.
To przy takich mocach ten wzmacniacz był by dużo większy... no i głośniki odpowiednie do mocy, wychodzi estradówka.

Do tego nie sądzę abyś zawsze jeździł z max rozkręconą muzyką, bo byś po prostu ogłuchł przy tych mocach, a jak nie to drugi alternator chodzi niepotrzebnie i dał byś rade wystarczająco mocy wyciągnąć z pierwszego aby to zasilić.

Tak więc zastanów się czy się opłaca, chcesz kupić kombajn do koszenia ogródka.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Gru 26, 2009 14:11   

hmmm a nie lepiej już zakombinować w inna stronę wydajniejszy alternator i większy aku?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 26, 2009 14:13   

No, albo tak jak pisze dobryziom, to już bardziej Ci się opłaca.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 26, 2009 14:21   

pixel_1916, poczytaj troszkę o audio samochodach przygotowanych do DB itp rzeczy. Bo widzę że porywasz się z motyka na księżyc.
Ps. jestem w fazie wkładania większego alternatora do R. Jak zrobię to dam znać.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pixel_1916 




Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Pruszków



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 19:33   

Jou! Informuj o postepach... a u mnie narazie wazniejsze wydatki na fure niz audio :( wydech zdech...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 09, 2010 13:32   

zalozenie ze samochodowy altek daje 150 A jest dwukrotnie przesadzone :smile:

ja polecam poldlaczenie tego wzmacniacza do samochodu i zmierzenia jaki bierze prad przy glosnej muzyce,
wcale bym sie nie zdziwil, gdyby do jego wykarmienia wystarczyla standardowa instalaca, no co najwyzej lekko zmodyfikowana
to co jest powypisywane na pudelku bardzo rzadko kiedy jest prawda, do tego producenci stosuja swoje metody pomiaru mocy, polecam dobry artykuł na ten temat w gazecie elektronicznej "Elektronika dla Wszystkich"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 09, 2010 16:39   

AndrewS, głośność ma tutaj bardzo mało do powiedzeni. Można na samych przednich głośnikach grać bardzo głośno a taki układ będzie pobierał bardzo mało prądu (oczywiście mowa tutaj o popularnych rozwiązaniach).
Można grać cicho na dwóch potężnych subwooferach i będzie szło prądu co niemiara.

Tak producenci badziewnego sprzętu zawyżają moce. Ale w godnym sprzęcie nie ma to miejsca a jest nawet wręcz odwrotnie. Szczególnie przy starszych konstrukcjach ale nie tylko.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nowa jedenostka w MG ZR 160
Makin11 Tuning mechaniczny 23 Nie Lip 29, 2012 23:52
flapjck1
Brak nowych postów MG ZT 190 Instalacja N2O
dj_darco Tuning mechaniczny 36 Pią Cze 13, 2014 14:34
Markzo
Brak nowych postów [R620Ti] MBC - instalacja.
Marshall7 Tuning mechaniczny 8 Sro Paź 12, 2011 10:14
Marshall7
Brak nowych postów [R220SD] Instalacja elektrycznych lusterek
Nextassy Tuning mechaniczny 3 Pon Kwi 26, 2010 20:16
michu1123
Brak nowych postów [r200 97r] Instalacja nitro a silnik :)
donmulanka Tuning mechaniczny 9 Wto Gru 02, 2008 10:29
donmulanka



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink