Postanowiłem spróbować Zainstalować w freelanderze, wyświetlacz średniego zużycia paliwa, jest już dość popularne takie urządzenie na rynku internetowym,
wyświetlacz wstawiłem w miejsce oryginalnego wyświetlacza z radia, do komputerka spalania podłączamy najważniejsze impulsy z czujnika drogi VSS, można podłączyć się do prędkościomierza, opanowałem schematy z rave, odnalazłem odpowiedni przewód, i wskazania prędkości pomiędzy komputerkiem a prędkościomierzem są identyczne czyli ok, drogi ważny przewód podpiąć należy pod wtrysk i tu jestem w fazie testów, w freelanderze z czego widzę jest jeden wtrysk sterujący ten po lewej ostatni, ma wtyczkę z dwoma przewodami brązowy i czarny, i czy on reguluje dawką paliwa ? na komputerku mam jak na razie dziwne wskazania, po kalibracji na odcinku 3 km mam za niskie spalania, potrzebuje informacji gdzie w pompie paliwa VP-37 znajduje sie przewód z impulsem dawki paliwa czy w ogóle taki sie tam znajduje, czy to chodzi o ten przewód do wtrysku.
Obiecuje w zamian za pomoc jak juz wszystko zacznie ładnie pracować, zrobię opis z foto jak sobie takie cudo wykonać.
_________________ Łukasz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 28, 2009 20:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czyli będzie można zamontować to samo w R25/45/ZR/ZS, bo tam są te same silniki
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 28, 2009 21:44
Komputer oblicza dawkę wtrysku na podstawie danych z kilku czujników:
-Czujnik położenia korbowodu (CKP )
-Czujnik Temperatury Chłodziwa (ECT)
-Sensor Wtryskiwacza sterującego
-Ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP)
-Temperatury powietrza w dolocie (IAT)
Dawka paliwa jest obliczana w oparciu o dane z tych wszystkich 5 źródeł. Z samego wtrysku komputer dostaje sygnał o rozpoczęciu sekwencji wtrysku.
W pompie jest element o nazwie Injector timing device, a w tym zaś cewka która - tak wnioskuję z opisu odpowiada za dawkę paliwa ( tak by wynikało z opisu działania)
Analizując schemat myślę że interesujący cię sygnał znajduje się na 10 pinie wtyczki komputera - Injector timing solenoid . Wychodzi z tamtąd sygnał PWM
Brązowo zielony kabelek w wiązce , połączenie C120-10 do C204-1 na schemacie.
Ale zanim się zabierzesz niech ktoś jeszcze się wypowie, aż tak głęboko w konstrukcji silnika nie siedzę, staram się naprowadzić na właściwy trop
Racja ! dlatego wskaźnik szeleje ! duży plus dla ciebie, właśnie tego szukałem ! na forum nestora producenta wskaźnika, dokładnie tak samo zrobił gość w audi również podłączył do Solenoid i wskazania miał bardzo dokładne, ! z tego co widze w RAVE sygnał jest chyba rosnący bo podają 0-95 % PWM, czyli nie trzeba będzie zmieniać programu. a wiec rozpocznę test ale na 90 % jestem pewien ze to o ten sygnał chodzi.
Ja również będę montować takie cudo w UNO 1.0 Na mono wtrysku.
[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 16:34 ]
dotarłem do tego przewodu, od wtyczki komputera , nie rozpinając jej podłączyłem sie pod brązowo zielony przewód, z tego co na razie widzę to impulsy są ale sa odwrotne czyli malejące, spalanie srednie podałem 8.5 L i jade spokojnie mam 8 - 9 L dam gazu spada do 5 - 6 L. napisałem juz do twórcy komputerka paliwa, jest wersja z odwrotnymi impulsami trzeba zmienić program.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum