Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 2.0 D] - wyświetlacz średnie spalanie (BETA)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 2.0 D] - wyświetlacz średnie spalanie (BETA)
Autor Wiadomość
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 20:42   [Freelander 2.0 D] - wyświetlacz średnie spalanie (BETA)

Postanowiłem spróbować Zainstalować w freelanderze, wyświetlacz średniego zużycia paliwa, jest już dość popularne takie urządzenie na rynku internetowym,

http://nestor19.webd.pl/s...&products_id=70

wyświetlacz wstawiłem w miejsce oryginalnego wyświetlacza z radia, do komputerka spalania podłączamy najważniejsze impulsy z czujnika drogi VSS, można podłączyć się do prędkościomierza, opanowałem schematy z rave, odnalazłem odpowiedni przewód, i wskazania prędkości pomiędzy komputerkiem a prędkościomierzem są identyczne czyli ok, drogi ważny przewód podpiąć należy pod wtrysk i tu jestem w fazie testów, w freelanderze z czego widzę jest jeden wtrysk sterujący ten po lewej ostatni, ma wtyczkę z dwoma przewodami brązowy i czarny, i czy on reguluje dawką paliwa ? na komputerku mam jak na razie dziwne wskazania, po kalibracji na odcinku 3 km mam za niskie spalania, potrzebuje informacji gdzie w pompie paliwa VP-37 znajduje sie przewód z impulsem dawki paliwa czy w ogóle taki sie tam znajduje, czy to chodzi o ten przewód do wtrysku.

Obiecuje w zamian za pomoc jak juz wszystko zacznie ładnie pracować, zrobię opis z foto jak sobie takie cudo wykonać.
_________________
Łukasz
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 28, 2009 20:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Gru 28, 2009 21:06   

Czyli będzie można zamontować to samo w R25/45/ZR/ZS, bo tam są te same silniki :)
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 28, 2009 21:44   

Komputer oblicza dawkę wtrysku na podstawie danych z kilku czujników:
-Czujnik położenia korbowodu (CKP )
-Czujnik Temperatury Chłodziwa (ECT)
-Sensor Wtryskiwacza sterującego
-Ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP)
-Temperatury powietrza w dolocie (IAT)

Dawka paliwa jest obliczana w oparciu o dane z tych wszystkich 5 źródeł. Z samego wtrysku komputer dostaje sygnał o rozpoczęciu sekwencji wtrysku.

W pompie jest element o nazwie Injector timing device, a w tym zaś cewka która - tak wnioskuję z opisu odpowiada za dawkę paliwa ( tak by wynikało z opisu działania)

Analizując schemat myślę że interesujący cię sygnał znajduje się na 10 pinie wtyczki komputera - Injector timing solenoid . Wychodzi z tamtąd sygnał PWM
Brązowo zielony kabelek w wiązce , połączenie C120-10 do C204-1 na schemacie.

Ale zanim się zabierzesz niech ktoś jeszcze się wypowie, aż tak głęboko w konstrukcji silnika nie siedzę, staram się naprowadzić na właściwy trop :)
 
 
smith 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 38
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 16:34   

Racja ! dlatego wskaźnik szeleje ! duży plus dla ciebie, właśnie tego szukałem ! na forum nestora producenta wskaźnika, dokładnie tak samo zrobił gość w audi również podłączył do Solenoid i wskazania miał bardzo dokładne, ! z tego co widze w RAVE sygnał jest chyba rosnący bo podają 0-95 % PWM, czyli nie trzeba będzie zmieniać programu. a wiec rozpocznę test ale na 90 % jestem pewien ze to o ten sygnał chodzi.

Krzysi3k5

z pewnością będzie się dało zamontować w tych samochodach, poczytaj sobie forum:
http://www.nestor-electronic.pl/forum/

Ja również będę montować takie cudo w UNO 1.0 Na mono wtrysku.

[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 16:34 ]
dotarłem do tego przewodu, od wtyczki komputera , nie rozpinając jej podłączyłem sie pod brązowo zielony przewód, z tego co na razie widzę to impulsy są ale sa odwrotne czyli malejące, spalanie srednie podałem 8.5 L i jade spokojnie mam 8 - 9 L dam gazu spada do 5 - 6 L. napisałem juz do twórcy komputerka paliwa, jest wersja z odwrotnymi impulsami trzeba zmienić program.
_________________
Łukasz
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 00:36   

ech szkoda ,że w SD ne ma z czego impulsów brać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wyświetlacz
Resacro Tuning wizualny 20 Czw Maj 20, 2010 07:59
SIMON
Brak nowych postów Komputer pokładowy w R45 IDT ( spalanie )
Excalibue Tuning wizualny 3 Wto Maj 09, 2017 19:25
Excalibue
Brak nowych postów [R220SDi 98r] Opony a spalanie...
danielszel Tuning wizualny 6 Nie Kwi 11, 2010 12:06
Rafi200
Brak nowych postów [Freelander] Liczniki
Bari Tuning wizualny 6 Czw Lut 26, 2009 21:42
Bari
Brak nowych postów [200/Freelander] Konwersja kluczyka na scyzoryk
MD Tuning wizualny 27 Nie Mar 23, 2014 15:29
barney79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink