Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?
Autor Wiadomość
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 13:26   [r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?

Witam serdecznie! Mam pytanko;) z racji na to iż mój silnik 1.6 produkcji angielskiej zaczyna się rozpadać mam pytanie - czy silnik serii k 1.6 z rovera 45 podejdzie do mojego auta? (r416 96r.) ? czy też trzeba będzie zmieniać cały osprzęt? komputer, itd...? Ew. czy dało by się wsadzić tam świeższy silnik z hondy? bez większych komplikacji? dziękuje i pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 29, 2009 13:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 15:06   

Silniczek z 45 podejdzie bez problemu do 400 lecz musisz przerzucic pare gratow ze starego silniczka (walek ssacy z paluchem i kopulka, dekiel od zaworow. kolektor ssacy, cewke, kolo zamachowe)
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 15:09   

Koledzy pisali że w zasadzie można taki motor zastosować po niewielkich zmianach:
Link1
Mariusz418 odpowie Ci wyczerpująco.
 
 
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:31   

O! dziękuję serdecznie za pomoc;) Mam zatem jeszcze jedno pytanie. Czy przy okazji wymiany mógłbym sobie włożyć zamiast 1.6 np 1.8?;) cena ta sama a lepsze osiągi;)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:33   

jak zamontujesz lepsze sprzęgło i skrzynię to tak ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 21:02   

No i silniczek 1.6 seria K z r45 zakupiony:D Gratis dostałem rozrusznik, kolektor ssący, krokowca i przepustnice ;] w poniedziałek przekładam go do mojego 416si, ciekawe co z tego będzie;)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 22:04   

bielawnym napisał/a:
Gratis dostałem rozrusznik, kolektor ssący, krokowca i przepustnice ;]
no akurat kolektor ssacy i krokowiec Ci sie nie przydadza ;)
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 06:58   

Lechos napisał/a:
no akurat kolektor ssacy i krokowiec Ci sie nie przydadza ;)
Będzie miał w razie W.
bielawnym napisał/a:
w poniedziałek przekładam go do mojego 416si, ciekawe co z tego będzie;)
Napisz czy wsio działa bez problemów i ile dałeś za swapa.

Ja też się zastanawiam nad zmianą silnika bo ten co mam to już mnie zaczyna wkurzać i to ostro.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 12:11   

Jak już będzie zamontowany to wszystko dokładnie opiszę :grin: A właśnie: dlaczego kolektor ssący i krokowiec się nie przydadzą? Bo słyszałem, że kolektor trzeba będzie włożyć ze starego silnika ale przecież ten z r45 wygląda tak samo i na pierwszy rzut oka wszystkie podciśnienia ma poprowadzone tak samo? Dlaczego więc musze zostawiać stary kolektor?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 12:19   

ale krokowiec jest inny :/
nie pasuje wtyczką do starego, ale chyba mocowanie powinno pozwolić na przykręcenie starego krokowca... albo i nie :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 12:23   

Co by sie stało po zamontowaniu 1.8 to R416? Mówie o normalnej wersji z ~120KM?
Różnica w mocy nie jest chyba na tyle dramatyczna aby sie wszystko od razu rozleciało.
Dałoby sie to teoretycznie zrobić bez zmiany osprzętu? Czy coś nie pasuje?

Pytam czysto teoretycznie, nie mam zamiaru nic w swoim wymieniać póki nie mam potrzeby.
_________________
:)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 12:23   

kolektor też nie może być ponieważ ma dodatkowo na górze czujnik ciśnienia , które stare miały w kompie
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 12:37   

sobrus, jeśli chodzi o pasowanie elementów mocujących, to powinno się dać, ale jak długo wytrzyma skrzynia, most i sprzęgło to nie wiadomo :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 12:45   

Różnica mocy i momentu nie jest jakaś wielka, przeciez zawsze jest jakiś margines.
1.8 120HP nie ma nawet 10KM więcej. Mozna to uznać za delikatny tuning ;) Co innego VVC, 145 bym sie wsadzić bał.

Ale czy komputer i reszta będzie pasować..?

Oczywiście należałoby sie liczyć z szybszym zużyciem, ale podejrzewam że głównie tylko jeżeli tą dodatkową moc będziemy wykorzystywać.
A samochód lepiej by sie zachowywał i na niskich obrotach, tam gdzie pełnej mocy ani momentu jeszcze nie rozwija.

Gdybym musiał wymienić silnik to 1.8 bym rozważał w pierwszej kolejności jezeli da sie go wsadzić bez wydania paru tysięcy na koniecznie przeróbki. Skoro Rover 100 moze go mieć to 400 tym bardziej :D
Poza tym ten silnik mozna kupić z Freelandera nowszy, z nową uszczelką pod głowicą itd.
 
 
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 13:22   

nie wiadomo czy skrzynia biegów z 1.6 będzie pasować pod 1.8
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 14:57   

bielawnym napisał/a:
nie wiadomo czy skrzynia biegów z 1.6 będzie pasować pod 1.8
Pasować będzie ale jak długo podziała ?? w 1.1/1.4/1.6/ byly r65 w 1.8 i klekotach pg1. Do tego dochodzą inne przełożenia. Co do skrzyni to wg mnie po hgf drugi mankament rovera...
1. nie są idiotoodporne
2. troche większy moment i się sypia
3. mechanicy boją się rozbierać te skrzynie
4. zle mocowania, raz kupiłem r200 z urwanym górnym uchem w skrzyni :) drugi raz wyrwałem kawałek korpusu skrzyni przy strzelaniu ze sprzęgła :(

Jeden plus że obie skrzynie zostały pospawane i działają do dzisiaj :)

Jakbyś chciał kupić inna skrzynie to koniecznie sprawdź luz na wałku, a najlepiej wymienić łożyska, zmienić olej na nowy i dokupić nowe łożysko oporowe.
 
 
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 21:46   

No i silniczek zamontowany. łączny koszt;
silnik : 1300zł
przekładka połączona z przeróbką (robocizna + części) = 1300zł
Sama przekładka to koszt około 500zł ale niestety jeśli silnik z r45 ma działać w r400 to trzeba się sporo napracować. Nie tylko przełożyć kopułkę, rozdzielacz i wałek ale trzeba przy okazji rozkręcania tego założyć wiele nowych uszczelek które do silnika aluminiowego są niesamowicie drogie :| w każdym razie silniczek pracuje bardzo równo i ładnie;)
Choć trochę drogo to wyszło....
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 22:08   

bielawnym napisał/a:
Nie tylko przełożyć kopułkę, rozdzielacz i wałek ale trzeba przy okazji rozkręcania tego założyć wiele nowych uszczelek które do silnika aluminiowego są niesamowicie drogie
Przesadzasz albo mechanior Cie przyciol.
 
 
 
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 22:21   

Właśnie niestety nie przesadzam;) Największy koszt to przygotowanie tego silnika by działał w r400;)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 22:40   

No to jednak mechanior Cie przyciol.
4 uszczelniacze na walki, uszczelka pod wydech i dolot, plynna uszczelka pod kape walkow nie sa az takie drogie. 150 zeta na czesci to gora. Widze, ze Ty za czesci i przelozenie podzespolow dales 800 pln, to stanowczo za duzo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] czy rozrusznik z r216si podejdzie pod r416si?
bielawnym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 25, 2010 11:16
usaparts
Brak nowych postów [r400 k-seria] polosie
flapjck1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Gru 30, 2009 20:45
flapjck1
Brak nowych postów [R400 1,4 103konie seria K ] Brak iskry po swapie
Niedochodzi napięcie do wtykku cewki
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Czw Kwi 22, 2010 21:26
darek_wp
Brak nowych postów [R400] silnik
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 18, 2014 09:10
dawid257
Brak nowych postów [R400] silnik 400 i 45
czy to te same silniki
donmulanka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Maj 04, 2009 12:12
DawidNB



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink