Forum Klubu ROVERki.pl :: Koszty remontu silnika.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Koszty remontu silnika.
Autor Wiadomość
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:44   Koszty remontu silnika.

Panowie wiem ze my tu taka marka nie jezdzimy zbyt czesto ale mam pytanie. Jesli kipić silnik forda 2.0 16 V DOHC, i zakladając ze się trafi calkowicie zarzniety do niczego. wiadomo, ze mu olej spala, czy np. HGF, Ile wychodzą koszty całkowitego remontu silnika? Robiąc wszystko, głowicę,zawory, uszczelki, i zapewne wy jeszcze wiecej wymyslicie i mi podpowiecie co mieniać w przypadku generalnego remontu.
Właściwie to nawet jakbyscie mogli mi nakreslic co mieniac chcac odrestaurowac taki silnik i ile robocizna to juz ceny czesci do konkretnego silnika sobie znajde.

Chodzi mi o jednostkę 2.0 16V z lat 90tych DOHC forda. Co nalezy zrobic robiac generalke całkowitą? I jakie koszty robocizny mniejwiecej?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dario.G 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Kotlin



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 21:39   

Zadzwon moze do warsztatu, ktory zajmuje sie remontem glowic, szlifem walow, cylindrow itp. Bedziesz wtedy znal przyblizone koszta regeneracji tych podzespolow. Warto zadzwonic do jakiegos sprawdzonego mechaniora i zapytac ile by kosztowala rozbiorka i zlozenie silnika na nowych czesciach.
Wymienic mozesz wszystko co sie da,oprocz tego co wymieniles to moze jeszcze jesli mozna zrobic szlif walu (jesli producent takowy przewiduje) i dac nowe panewki, tloki i pierscienie, nowy rozrzad(ale to chyba oczywiste), nowy zaplon(to chyba tez), moze wymienic tez walki rozrzadu? Ale tu juz musi wypowiedziec sie ktos z wieksza wiedza :roll: Warto tez zregenerowac elementy osprzetu, np alternator i rozrusznik.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 21:46   

jeśli motor jest zarżnięty - 3tyś i w góre, jak tylko pierscienie to poniżej 2tys zejdziesz ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 23:42   

czyli generalny remont to:
-nowe tloki
-nowe korbowody
-szlif/wywazenie wału
- HGF
-wymiana zaworów i gniazd
-rozrzad
-pompa oleju/wody
-nowy aparat zaplonowy
-nowie swiece i kable
-nowe plyny(chlodnica,olej)
-nowe filtry(powietrza,paliwa)
-uszczelki (oba kolektory, pod aparatem, na wale, pokrywa zaworów, na wałkach rozrządu)

Hmm coś jeszcze się robi przy generalce? Bo znajac czynnosci bede mogl kosztorys zrbic:-)

P.s. Jesli ktoś się zna na czym polega generalka skrzyni(tylnonapedowa 5 biegowa do tego silnika tez fordowska)
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 07:47   

hvil napisał/a:
czyli generalny remont to:
-nowe tloki
-nowe korbowody
-szlif/wywazenie wału
- HGF
-wymiana zaworów i gniazd
-rozrzad
-pompa oleju/wody
-nowy aparat zaplonowy
-nowie swiece i kable
-nowe plyny(chlodnica,olej)
-nowe filtry(powietrza,paliwa)
-uszczelki (oba kolektory, pod aparatem, na wale, pokrywa zaworów, na wałkach rozrządu)

- nowe pierścienie tłokowe,
-szlif cylindrów jeśli ich powierzchnia w jakiś sposób tego wymaga lub wymiana tuleji cylindrów na nowe,
-panewki korbowodowe,
-jeśli wymieniasz zawory na nowe to prowadnice zaworów z pewnością też się wymienia,
-kompletny zestaw uszczelek silnika (nie napisałeś o uszczelce np.misy olejowej,
-wałek/ki rozrządu i kilka innych napisanych wyżej...

Nie które z elementów wystarczy poddać weryfikacji czy trzymają normy producenta i nie trzeba ich wymieniać.
Jednak jeśli chcesz się bawić i masz sporo kasy to można wymienić praktycznie wszystko zostawiając sobie blok silnika (o ile nie jest pęknięty).
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 03, 2010 08:22   

ok, muszę podliczyć koszty części (ford jak patrzyłem ma śmieszne ceny cześci zamiennych, to jest silnik z 95 roku, zestaw wszystkich uszczelek fordowskich 100zł).

A co do skrzyni, jak wygląda temat remontu generalnego bo w tym to juz całkiem niemam pojęcia! W mazdzie jak mi pada to poprostu kupuje drugą uzywaną i zakladam:-) Jakie rzeczy należy wykonać przy regeneracji skrzyni. (skrzynia tylnonapedowa wiec niema przegubu wewnetrznego)
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 12:27   

Ford Sierra czy Scorpio??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:27   

Escort ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:31   

Escort RWD?? nie ta generacja ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:37   

Nie wiem na fordach się nie znam ale było coś takiego jak Escort RS2000 w jakich latach produkowany nie wiem...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:40   

jasne, ale escorty z lat 90-99 są FWD :) pierwsze generacje escortów były RWD. Natomiast lata 90 i RWD to Scorpio i Sierra, a tam 2.0 jest bardzo popularne ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 13:46   

Mea culpa ;) Dopiero teraz doczytałem, ze tylnionapędówka
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 03, 2010 16:13   

hehehehe ani jedno ani drugie, porpostu potrzebny mi taki silnik i taka skrzynia:-) efekty moze troche potem:-) Wiec powracajac do tematu??
Cos oprocz listy opracowanej we wspolpomocy waszej przy remoncie silnika sie nalezy??
I jak to jest z regeneracja skrzyni, co sie robi przy kapitalce skrzyni??
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 16:35   

hvil napisał/a:
I jak to jest z regeneracja skrzyni, co sie robi przy kapitalce skrzyni??


-uszczelniacze jakieś,
-łożyska wymiana,
-weryfikacja kół zębatych i innych elementów a jeśli konieczne to ich wymiana.

To tak według mnie na chłopski rozum...

Szukałeś w necie coś na temat remontów skrzyni lub silnika?
Najlepiej jakieś fotostory.
Dużo można znaleźć na angielskich stronach...
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 03, 2010 17:25   

Wszystko zależy od stanu silnika..gdybać sobie możemy i do końca świata :/ napewno planowanie głowcy, nowe uszczelniacze, dotarcie gniazd + zaworów. Do tego komplet uszczelek: pod łowice, miske, kape zaworową, uszczelnaicze wału i wałków. Jeśli trzeba to paneweczki do wymiany. Czy wymeiniać tłoki czy same pierścienie decyduje owalizacja tulei cylindrowych, czyli jak bardzo się z nich jajo zrobiło ;) może się okazać, że wystarczą same pierścienie ;) Do tego oczywiśnie kompletny rozrząd - paski, pompa wody, napinacz, rolki; z elektryki dla spokoju kable,świece, kopułka+palec; nowy termostat. Wszystkie płyny i oleje + filtry, radziłbym jeszcze przeczyścić listwe wtryskową ;) Pasowało by równiez nowe sprzęgło i rozbiórka skrzyni, sprawdzić stan bebechów, ale co dokładnie to już majster sie musi wypowiedzieć...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 03, 2010 17:31   

no mi chodzi jakie czeynnosci i jakie czesci, czyli w skrzyni glownie robocizna:-) ok podgonie po lublinie popytam o ludzi od remontow chodzi mi o wycene ile zrobienie takiego silnika od zera:-) bo potrzebna mi jednostka taka ale w stanie wrecz jak nowy;-) chcę. Ok dzieki, poszukam cen czesci a potem polatam po fachmanach:-)
 
 
Dario.G 



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Kotlin



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 20:17   

Co do skrzyni to jeszcze synchronizatory. Trzeba by zweryfikowac ich stan.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 20:57   

hvil, a jakie oznaczenia ma silnik i skrzynia?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 04, 2010 21:08   

chodzi o numer silnika i skrzyni?? wrzuce fotke moze calej tabliczki na skrzyni a na silniku to tylko hcyba numer silnika?
 
 
filo 




Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 21:11   

hvil napisał/a:
chodzi o numer silnika i skrzyni


Chodzi mi o typ/model, jak np. diesel w R600 to 20T2N a skrzynia PG1.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów BMW e39 diesel - koszty utrzymania
KRYS Offtopic 11 Sob Maj 30, 2015 15:30
MD
Brak nowych postów [R75 2.0CDT '99]koszty eksploatacji po 15 miesiącach
kerbi Offtopic 3 Czw Cze 04, 2009 22:23
ciacho4
Brak nowych postów Koszty sprowadzenia auta z krajów europejskich
Azazel85 Offtopic 10 Wto Cze 10, 2008 22:16
Szymonek
Brak nowych postów Czyszczenie silnika
tomason Offtopic 11 Nie Kwi 10, 2011 10:01
tomason
Brak nowych postów LPG do silnika HEMI 5,7l
dobryziom Offtopic 18 Wto Wrz 22, 2009 10:18
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink