Panowie wiem ze my tu taka marka nie jezdzimy zbyt czesto ale mam pytanie. Jesli kipić silnik forda 2.0 16 V DOHC, i zakladając ze się trafi calkowicie zarzniety do niczego. wiadomo, ze mu olej spala, czy np. HGF, Ile wychodzą koszty całkowitego remontu silnika? Robiąc wszystko, głowicę,zawory, uszczelki, i zapewne wy jeszcze wiecej wymyslicie i mi podpowiecie co mieniać w przypadku generalnego remontu.
Właściwie to nawet jakbyscie mogli mi nakreslic co mieniac chcac odrestaurowac taki silnik i ile robocizna to juz ceny czesci do konkretnego silnika sobie znajde.
Chodzi mi o jednostkę 2.0 16V z lat 90tych DOHC forda. Co nalezy zrobic robiac generalke całkowitą? I jakie koszty robocizny mniejwiecej?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zadzwon moze do warsztatu, ktory zajmuje sie remontem glowic, szlifem walow, cylindrow itp. Bedziesz wtedy znal przyblizone koszta regeneracji tych podzespolow. Warto zadzwonic do jakiegos sprawdzonego mechaniora i zapytac ile by kosztowala rozbiorka i zlozenie silnika na nowych czesciach.
Wymienic mozesz wszystko co sie da,oprocz tego co wymieniles to moze jeszcze jesli mozna zrobic szlif walu (jesli producent takowy przewiduje) i dac nowe panewki, tloki i pierscienie, nowy rozrzad(ale to chyba oczywiste), nowy zaplon(to chyba tez), moze wymienic tez walki rozrzadu? Ale tu juz musi wypowiedziec sie ktos z wieksza wiedza Warto tez zregenerowac elementy osprzetu, np alternator i rozrusznik.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
czyli generalny remont to:
-nowe tloki
-nowe korbowody
-szlif/wywazenie wału
- HGF
-wymiana zaworów i gniazd
-rozrzad
-pompa oleju/wody
-nowy aparat zaplonowy
-nowie swiece i kable
-nowe plyny(chlodnica,olej)
-nowe filtry(powietrza,paliwa)
-uszczelki (oba kolektory, pod aparatem, na wale, pokrywa zaworów, na wałkach rozrządu)
- nowe pierścienie tłokowe,
-szlif cylindrów jeśli ich powierzchnia w jakiś sposób tego wymaga lub wymiana tuleji cylindrów na nowe,
-panewki korbowodowe,
-jeśli wymieniasz zawory na nowe to prowadnice zaworów z pewnością też się wymienia,
-kompletny zestaw uszczelek silnika (nie napisałeś o uszczelce np.misy olejowej,
-wałek/ki rozrządu i kilka innych napisanych wyżej...
Nie które z elementów wystarczy poddać weryfikacji czy trzymają normy producenta i nie trzeba ich wymieniać.
Jednak jeśli chcesz się bawić i masz sporo kasy to można wymienić praktycznie wszystko zostawiając sobie blok silnika (o ile nie jest pęknięty).
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 08:22
ok, muszę podliczyć koszty części (ford jak patrzyłem ma śmieszne ceny cześci zamiennych, to jest silnik z 95 roku, zestaw wszystkich uszczelek fordowskich 100zł).
A co do skrzyni, jak wygląda temat remontu generalnego bo w tym to juz całkiem niemam pojęcia! W mazdzie jak mi pada to poprostu kupuje drugą uzywaną i zakladam:-) Jakie rzeczy należy wykonać przy regeneracji skrzyni. (skrzynia tylnonapedowa wiec niema przegubu wewnetrznego)
jasne, ale escorty z lat 90-99 są FWD pierwsze generacje escortów były RWD. Natomiast lata 90 i RWD to Scorpio i Sierra, a tam 2.0 jest bardzo popularne
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Mea culpa Dopiero teraz doczytałem, ze tylnionapędówka
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 16:13
hehehehe ani jedno ani drugie, porpostu potrzebny mi taki silnik i taka skrzynia:-) efekty moze troche potem:-) Wiec powracajac do tematu??
Cos oprocz listy opracowanej we wspolpomocy waszej przy remoncie silnika sie nalezy??
I jak to jest z regeneracja skrzyni, co sie robi przy kapitalce skrzyni??
Wszystko zależy od stanu silnika..gdybać sobie możemy i do końca świata napewno planowanie głowcy, nowe uszczelniacze, dotarcie gniazd + zaworów. Do tego komplet uszczelek: pod łowice, miske, kape zaworową, uszczelnaicze wału i wałków. Jeśli trzeba to paneweczki do wymiany. Czy wymeiniać tłoki czy same pierścienie decyduje owalizacja tulei cylindrowych, czyli jak bardzo się z nich jajo zrobiło może się okazać, że wystarczą same pierścienie Do tego oczywiśnie kompletny rozrząd - paski, pompa wody, napinacz, rolki; z elektryki dla spokoju kable,świece, kopułka+palec; nowy termostat. Wszystkie płyny i oleje + filtry, radziłbym jeszcze przeczyścić listwe wtryskową Pasowało by równiez nowe sprzęgło i rozbiórka skrzyni, sprawdzić stan bebechów, ale co dokładnie to już majster sie musi wypowiedzieć...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 17:31
no mi chodzi jakie czeynnosci i jakie czesci, czyli w skrzyni glownie robocizna:-) ok podgonie po lublinie popytam o ludzi od remontow chodzi mi o wycene ile zrobienie takiego silnika od zera:-) bo potrzebna mi jednostka taka ale w stanie wrecz jak nowy;-) chcę. Ok dzieki, poszukam cen czesci a potem polatam po fachmanach:-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum