Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
witam
zalalem swego roverka na full dodalem troszke "protectora"(pomaga przy odpalaniu podczas niskich temperatur) po przejechaniu moze 30-40km wskaznik spadl na 1/4 baku a przeciez powinenem przejecha okolo 300km bo tj jest okolo 15L miedzyczasie dolalem 5L ze swgo baniaczka zapasowego
Co się dzieje??
pod autem nie ma zadnych plam!!
jesli ucieka to podczas jazdy, ale ktorędy??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 00:28, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 12:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 13:22
Sprawdź dobrze opaski na przewodach paliwowych, a zwłaszcza opaski przy zaworze pompy paliwa. Tam najczęściej puszcza. Szukaj zaworu ze zdjęcia pod obudową akumulatora.
wyciagnalem filtr paliwa od spodu byl poluzowany (korek) czy jak go nazwac. Myslicie ze tedy mogło uciekac paliwo?? mocno dokreciłem i teraz nie widac aby cos sciekało
wyciagnalem filtr paliwa od spodu byl poluzowany (korek) czy jak go nazwac. Myslicie ze tedy mogło uciekac paliwo?? mocno dokreciłem i teraz nie widac aby cos sciekało
Ten korek słuzy do usuwania syfu. U mnie było identyko. Tylko że ja od razu wsadziłem nówke filtr i od tamtej pory nie mam juz żadnych ubytków paliwa
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.
Wnioskuję to po tym że już kilka razy miałem tak że jechałem gdzieś i komputer pokazywał że paliwa starczy na 100km a wskaźnik był troszkę nad kropką (rezerwą). Po czym zostawiałem samochód na dwie czy trzy godzinki i jak znowu wsiadłem to paliła się rezerwa, wskazówka nawet nie drgnęła a komp pokazywał że paliwa starczy na 0km a ja ciągle mogłem jechać i jak jechałem to ilość kilometrów na które paliwa starczy wzrastała...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 11:46
krawcu183 napisał/a:
Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.
zachowanie wskaźnika wynika z budowy zbiornika paliwa , który jak gdyby jest dwukomorowy i w każdej jego części jest pływakowy czujnik ilości paliwa. Przy niskim poziomie paliwa, pompa wyrównuje poziomy w komorach i jak czujniki dadzą jednakowy sygnał, wtedy wskaźnik pokazuje właściwy poziom ( chyba , że jest uszkodzona pompa albo jeden z czujników ). Sygnały z czujników są przetwarzane przez mikroprocesor na wskazania analogowe wskaźnika.
Dodatkowo komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania. W momencie ruszania- zimny silnik- spalanie jest duże- np. 15l/100km- wyliczony zasięg 70km. Silnik się rozgrzewa, spalanie spada do 6l/100km, a zasięg rośnie do 120km- rezerwa gaśnie. ( liczby nie wynikają z obliczeń- podane dla zobrazowania zasady)
Dodatkowo komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania.
No z tym to nie mogę się zgodzić!
Komputer oblicza zasięg na podstawie średniego spalania od czasu ostatniego kasowania tego parametru. Jak sobie jadę i obserwuję wskazania spalania, zasięgu i przebiegu (na TV od nawigacji) to przebieg liczy normalnie, zasięg się zwiększa przy spokojnej jeździe i spalanie spada na początku szybciej a później wolniej w trakcie jak robię kolejne kilometry od ostatniego kasowania średniego spalania.
Albo jeszcze inaczej. Po każdym tankowaniu kasuje 3 parametry (przebieg, śr. spalanie, śr. prędkość). Przez pierwsze powiedzmy 100km wartość śr. spalania bardzo szybko się zmienia, jednak jak już mam przejechane na zborniku 400-600 km to trzeba jechać bardzo długo ze stałą ekonomiczną prędkością żeby spalanie spadło lub ostro trzeba cisnąć samochód żeby podskoczyło.
komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania
. Kontrolka rezerwy zapala się gdy zasięg jest poniżej 100, a gaśnie gdy powyżej 100km. Dlatego kontrolka potrafi zapalić się rano przy ruszaniu, a zgasnąć jak auto jest rozgrzane.
Jednocześnie zgodzę się że na wyświetlaczu wyświetla się średnie spalanie i zasięg do momentu ostatniego skasowania.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 16:19
krawcu183 napisał/a:
Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.
To mikroprocesor wskaźnika przetwarza sygnał napięciowy szeregowo połączonych czujników w zbiorniku na wartość cyfrową. Poziom paliwa można sprawdzić na postoju na wyłączonym zapłonie naciskając przycisk reset.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum