oryginał o ile wiem to BERU ... HKT nie znam ... miałem założone BOSCHa ... po 4 latach je wymieniłem ale po sprawdzeniu okazało sie, że dalej wszystkie były sprawne ... obecnie mam założone NGK od niecałego roku.
a co myślicie o świecach żarowych ISKRA?
ich cena(18zł/szt) jest atrakcyjna ale nie wiem czy to idzie w parze z jakością
muszę dzisiaj kupić świece i się zastanawiam nad tą ISKRĄ
bo 54zł za 3 sztuki a 150zł to różnica
a tak w ogóle to czy świece o takich wartościach kwalifikują się do wymiany:
1.0,6 ohma
2.0,7 ohma
3.1,1 ohma
wiem że prawidłowa wartość powinna się zawierać między 0,9 a 1,2 ohma
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 09, 2009 11:20
Moim skromnym zdaniem jakość świec Iskra nie jest adekwatna do ich ceny. W styczniu wymieniałem u siebie - siedziały jeszcze oryginalne Beru (3 z 4 niesprawne). Założyłem NGK i narazie wszystko ok. Jak miałem benzynę, jeździłem tylko na świecach tej marki i mam o nich dobre zdanie. IMO liczą się tylko trzy firmy: NGK, Bosch, Beru (ze względu na fakt, że idą na pierwszy montaż). Po co eksperymentować (wymiana do lekkich i przyjemnych nie należy) i wymieniać później 2 razy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ja kupilem wlasnie iskry teraz i zobaczymy co sie bedzie dzialo 50zl nie fortuna a moze beda dobre bo nie zawsze jest tak ze jak cena niska to badziew towar:)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 09, 2009 12:22
Ja o iskrze mogę się tylko wypowiedzieć na podstawie tego, co mówił mi kiedyś brat cioteczny. Zakładał te świece do Mercedesa MB100 i coś później było nie tak, bo zapamiętałem, że kupował inne.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no i założyłem dzisiaj Beru
mam nadzieję że zmieniałem świece pierwszy i ostatni raz
bez problemu to odkręciłem tylko środkową świecę a do ostatniej przy pompie sąsiad spawał specjalny klucz a o pierwszej świecy nie wspomnę bo żeby ją odkręcić trzeba było ściągnąć przewód z tego metalowego krućca co w nim siedzi czujnik temperatury no wiadomo później dolanie płynu i żmudne odpowietrzanie układu
faktycznie nie opłaca się zakładać gównianych świec tylko kupić np.Beru i wymienić raz a dobrze bo wymiana nie należy do lekkich o czym się dzisiaj przekonałem
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 19:39
Dobry wybór
ZTCP miałem największy problem z pierwszą świecą od lewej. Tam jest wąż od termostatu i wystarczy go lekko zsunąć. Ponadto ja wymieniałem na zimnym silniku, więc w przewodzie nie było płynu. Druga świeca najprostsza w wymianie, trzecia poszła kluczem płaskim Czwartej za pompą nie ruszałem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
myślałem że pójdzie lekko z tymi świecami jak w Volkswagenie ale widać Rover to wyższa szkoła jazdy
sąsiad mi podpowiedział żeby zdjąć ten przewód z tego króćca bo ja już chciałem rabować króciec i bym miał więcej roboty
właśnie byłem odpalić auto jak to wygląda po wymianie świec
nie ma rewelacji
świece najprawdopodobniej były jeszcze od nowości
fakt auto pali od pierwszego ale przy delikatnym dłuższym kręceniu,czy to normalne?
może ja przesadzam
za drugim razem po zgaszeniu pali na dotyk
a czy zaślepiony egr może mieć coś wspólnego z rozruchem jeśli jest zimno?
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:21
szosownik napisał/a:
fakt auto pali od pierwszego ale przy delikatnym dłuższym kręceniu,czy to normalne?
U mnie jest identycznie i niby to jest normalne, chociaż wiem, że przy niższych temperaturach może być tak marnie jak zeszłej zimy. Wiem, że mam do ustawienia jeszcze kąt wtrysku, ale nie wiem czemu odkładam to ile się da Widziałem na spocie parę R, które nawet na zimnym silniku paliły od strzału.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dzisiaj miałem niespodziankę, patrze a wszystkie świece są luźne a 3 mogłem palcami wykręcić do końca i wyjąć
dlaczego tak się stało?
przecież dokręciłem bardzo mocno w sobotę jak wymieniałem a dzisiaj znowu musiałem dokręcić bo by w końcu powypadały
wyglądało to tak jakby ktoś mi je powykręcał
Są i między innymi produkuje je Iskra. NGK też robi ceramiczne ale tylko do nowszych diesli do mojego są tylko normalne. Iskra robi ceramiczne też do starszych klekotów i dlatego pytam czy warto w taki wynalazek inwestować bo cena tak jak pisałem tyle co za zwykłe NGK
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum