Wysłany: Czw Sie 28, 2014 19:49 [R75] wibracje CDTi automat vs neutral mode
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Ze względu na wibracje w silnikach CDT/i, które wyczuwalne są najbardziej na postoju i załączonym biegu D lub R pojawił się pomysł, że skrzynia niepotrzebnie trzyma włączony bieg podczas gdy prędkość = 0 i hamulec jest wciśnięty.
zgodnie z informacją od SeniorA :
Automatic neutral mode (diesel models only)
To improve fuel economy and reduce emissions, the
transmission automatically selects neutral from a drive gear if
the vehicle is stationary and the brake is applied. The drive gear
will automatically reselect when the brake is released.
czyli gdy samochód stoi i wciśnięty jest hamulec , to dla ekologii i zużycia paliwa skrzynia przełącza się na neutral, po zwolnieniu hamulca automatycznie powraca do wybranej pozycji.
wychodzi na to, że kierunek w sprawie zniwelowania wibracji na postoju jest słuszny. Zatem pytanie do użytkowników CDT/i z automatem, czy jest ktoś taki komu działa to zgodnie z instrukcją ?
Czy ma ktoś pomysł jak to sprawdzić, czy bardziej w celu diagnozy pojechać na T4 czy też do ASB gdzie podepną się pod sterownik skrzyni biegów ?
[ Dodano: Czw Sie 28, 2014 14:43 ] Punx napisał/a:
Ja jeszcze pociągne w tym wątku temat. Zadzwoniłem do Długołęki do http://www.lekop.beep.pl/kontakt.htm porozmawiałem sobie z znawcą tematyki skrzyń, zapewniał mnie że nie ma takiej opcji żeby po wciśnięciu hamulca na D (na postoju) skrzynia przełączyła na neutral, co najwyżej może rozłączyć sprzęgło.
Punx jakkolwiek by się to miało odbywać, przez rozłączenie sprzęgła czy wyłączenie biegu to nazywa się to 'automatic neutral mode' i u nas nie działa. Pytanie, jak to zdiagnozować ...
Tyle że na tym module skrzynia dziwnie działa, w trybie normalnym przełącza biegi zbyt wysoko (ok. 3000 obr a nawet wyżej). sprawdziłem po vin tego eat ecu, że jest to moduł od R 75 2,5 V6 a nie CDTi. Zatem pytanie, czy :
- te moduły się jakoś programuje pod konkretny model samochodu (stąd VIN na module)
- czy można wymienić na inny moduł pod warunkiem że jest to od tej samej wersji silnikowej i czy ta wymiana wymaga jakiegoś 'wprogramowania' VIN-u
- jeżeli programowanie jest konieczne to gdzie to można zrobić
- czy istnieje coś takiego jak najnowszy firmware do tego sterownika
*w polskiej instrukcji do R75 nie znalazłem (ani na str 111 ani na innych) wzmianki od 'automatic neutral mode'. Ma ktoś jakąś nowszą wersję instrukcji ?
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 28, 2014 19:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sie 28, 2014 20:53
adas.ko napisał/a:
w polskiej instrukcji do R75 nie znalazłem (ani na str 111 ani na innych) wzmianki od 'automatic neutral mode'.
zobacz w rozdziale AUTOMATYCZNE WYBIERANIE TRYBU JAZDY - ostatnia pozycja ( Tryb automatycznego wyboru pozycji neutralnej ). Cytat w j. angielskim powinien być w RAVe w Owners Handbooks/Driving Controls/Automatic transmission/Automatically selected modes.
A ja na stronie 111 w skanie (PDF) instrukcji widzę rozdział Automatyczna regulacja prędkości jazdy i on się tyczy tempomatu. Jest tu wzmianka że w przypadku automatu można wyłączyć tempomat przekładając drążek na pozycję N (przy 140km/h także ?). O automatycznej skrzyni jest osobny rozdział strony od 93 do 96 ale nic tam o tym neutralu nie znalazłem.
Automatyczne wybieranie trybu jazdy (str. 96) także nie widzę nic na ten temat, w PDF'ie ostatni punkt to "Tryb łagodnej zmiany biegów"
SeniorA w instrukcji pobranej z roverki.eu w rozdziale 'automatyczne wybieranie trybu jazdy' jest tylko tyle (zamieszczam fotkę). Zatem opcja 'automatic neutral mode' pojawiła się może dopiero w nowszych modelach (rok modelowy mojego R75 to 2004). Czy mógłbyś udostępnić swoje instrukcje, chociaż bardziej jestem ciekawy procedur wymiany EAT ECU i ewentualnego jego programowania.
Pozdrawiam,
Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
1. sterowniki od diesela i banzyny różnią się i mamy podmienione bez naszej wiedzy (poprzedni właściciele)
2. jest to opcja programu skrzyni (włączana dla diesela) i z jakiś przyczyn mamy to powyłączane
3. jest to opcja tylko przy jakiejś konkretnej wersji sterownika, R75 w UK był zapewne sprzedawany dłużej niż np. w PL stąd pojawiło się to w instrukcji UK (najnowsza) a w tej ogólnodostępnej instrukcji PL (skan pewnie starszej instrukcji) nie ma
Ja u Jowiego wgrywałem sobie ponad rok temu najnowszy program dla silniki i skrzyni jaki posiadał i takowej opcji nie ma.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Sie 29, 2014 07:25
Punx napisał/a:
3. jest to opcja tylko przy jakiejś konkretnej wersji sterownika, R75 w UK był zapewne sprzedawany dłużej niż np. w PL stąd pojawiło się to w instrukcji UK (najnowsza) a w tej ogólnodostępnej instrukcji PL (skan pewnie starszej instrukcji) nie ma
moja oryginalna instrukcja jest w j.polskim i z roku 1999 i to w niej jest , nie jest zaznaczone , że to opcja .
1. sterowniki od diesela i banzyny różnią się i mamy podmienione bez naszej wiedzy (poprzedni właściciele)
2. jest to opcja programu skrzyni (włączana dla diesela) i z jakiś przyczyn mamy to powyłączane
3. jest to opcja tylko przy jakiejś konkretnej wersji sterownika, R75 w UK był zapewne sprzedawany dłużej niż np. w PL stąd pojawiło się to w instrukcji UK (najnowsza) a w tej ogólnodostępnej instrukcji PL (skan pewnie starszej instrukcji) nie ma
Ja u Jowiego wgrywałem sobie ponad rok temu najnowszy program dla silniki i skrzyni jaki posiadał i takowej opcji nie ma.
Pozostaje poszukać 100% sterownika od diesla, najlepiej z końca produkcji.
Czy po jego wymianie potrzebne są jakieś zaklęcia z T4, czy też wkładamy nowy sterownik i już ? *na tych sterownikach jest wybity VIN więc może jest jakoś 'sparowany' z głównym ECU ?
Pozdrawiam,
Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Dziś jestem w Wawie i po drodze zwróciłem uwagę na obroty i tak. Jak w czasie jazdy puszcze gaz, to mi obroty spadną max do 1200 a na światłach do takich jak na N ale delikatnie, bardzo delikatnie czuć wibracje na D w porównaniu do N. Po wymianie sterownika nie posiadam trybu SPORT. Na zegarkach świeci ale nie działa.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
rafalmis1 a w Twojej benzynie to wiadomo że wibracje są mniejsze (w porównaniu do naszych CDT/i to pewnie ich nie ma na D). Poza tym zmiana biegów na E czy S pewnie na innych obrotach niż w dieslu no i z instrukcji wynika, że nie masz tego 'automatic neutral mode'.
Na moim drugim EAT ECU w trybie normal zmiana biegów wychodzi na 3000-3500 obr, a w trybie sport na 4000-5000 obr. Jak się potem okazało, to jest moduł od 2.5V6, więc gdybyś był zainteresowany tym modułem to możemy się dogadać.
* tylko czy wystarczy zmienić czy też trzeba wprogramować nowy VIN do modułu (?)
Pozdrawiam,
Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Próbowali przez T4 wymusić programowanie VIN-u na moim samochodzie i T4 nie pozwolił, ale jeżdżę tak i nic się nie dzieje, jest wręcz znacznie lepiej. Zapytam Marka czy jest w stanie dostać się do tego modelu i ręcznie zmienić VIN
[ Dodano: Pią Sie 29, 2014 18:11 ]
Marek powiedział że musiałby mieć samochód na dłużej, na daną chwile nie jest w stanie się dostać do sterownika
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Co wy na to żeby złożyć się na dobrą flaszkę dla admina tego forum i namówić go do kilku zmian: po pierwsze zwiększenie rozmiaru skrzynek na PW, po drugie zwiększenie ilości fotek w 1 odpowiedzi oraz zwiększenie rozmiaru fotek, po trzecie ... pewnie jest trochę innych rzeczy które można by "unowocześnić", te ograniczenia są śmieszne jak na dzisiejsze czasy.
SeniorA, wrzuć tu http://www.fotosik.pl/dodaj-zdjecie/krok-1, będzie trochę większe, albo mi na maila (rafalmis1@gmail.com), a ja wrzucę w takim rozmiarze jak zrobił aparat
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dostanie się do tego sterownika nie wiele nam da
Jeśli komunikacja z nim jest okej, to można z niego odczytać VIN i parę pierdół.
Nie kojarzę opcji czytania i kasowania błędów. Może interfejs AUTOCOM może coś więcej zdiagnozować.
Wersje sterownika na pewno poda T4 i jeśli uda się skomunikować INPA po odpowiedniej podmianie driverów dla ediabas'u.
Żeby coś więcej z tym zrobić musiałbym mieć czas i samochód w którym mógłbym sobie potestować pewne funkcje interfejsów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum