Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420Di, 96r] Błąd 34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:34
[R420Di, 96r] Błąd 34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Autor Wiadomość
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:14   [R420Di, 96r] Błąd 34 - Cewka czasu wtrysku paliwa

Witam,
z powodu dużych mrozów (prawdopodobnie) dopadły dolegliwości i mojego rover'ka :( Dzisiaj w drodze do pracy kilka razy zaświeciła mi się kontrolka silnika, po wybłyskaniu błędu wyszło że jest to błąd "34 - Cewka czasu wtrysku paliwa". Wczoraj w czasie drogi do pracy przy wkręcaniu powyżej 2 tys. obrotów auto się zamulało. Niedawno miałem taką przypadłość jak były mrozy, więc przyczyną raczej będzie paliwo/filtr paliwa. Po pracy zakupiłem nowy filtr, zatankowałem do pełna (miałem i tak ponad połowę baku), dolałem dodatek "STP Formuła do diesla z antyżelem" i objawy znikły, auto wkręcało się prawidłowo, zero zamulenia. Z wymianą filtra się wstrzymałem z myślą, że zrobię to pod koniec tygodnia bo ma być cieplej, a przy fakcie że nie posiadam garażu ma to niewielkie znaczenie :) Ale dzisiaj w drodze do pracy sytuacja się powtórzyła, znów auto się zamulało i dodatkowo pojawił się wyżej opisany błąd.
I teraz tak ...
1) ten błąd może być spowodowany zbyt małym przepływem paliwa przez filtr? Sam filtr paliwa był wymieniany w jesieni 2009, ale do wczoraj nie dolewałem żadnych dodatków więc z powodu mrozów mógł po prostu się zapchać. Jeżeli tak, to czy koniecznie przed powrotem z pracy muszę wymienić ten filtr, czy mogę jadąc delikatnie dojechać do domu (jakieś 20km) i wtedy wymienić ten filtr?
2) czy może to być jakaś poważniejsza sprawa?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:24   

miałem to samo przez paliwo właśnie
auto ciągnęło do 2,5 tyś obrotów i zapalało się CE, wyskoczył błąd 34, jeździłem tak przez kilka dni
zalałem dobrego paliwa, skasowałem błąd i jest dobrze
a filtr paliwa możesz włożyć w gorącą wodę, spuścić z niego syf korkiem od dołu filtra i założyć z powrotem
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:36   

Pewnie u mnie będzie tak samo. Zatankowany miałem pełny zbiornik BP Ultimate, wczoraj jak dolewałem to też na BP ale już zwykły ON, znaczy się nie Ultimate. Pobawię się dzisiaj z tym filtrem i zobaczymy.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:40   

zapodaj jeszcze depresator do paliwa
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:45   

Dolałem wczoraj tak jak wspominałem STP Formuła do diesla z antyżelem, coś jeszcze dolewać?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:50   

laskarm napisał/a:
Dolałem wczoraj tak jak wspominałem STP Formuła do diesla z antyżelem, coś jeszcze dolewać?

to na razie nic nie dolewaj, zrób porządek z samym filtrem i zobaczymy
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:37   

Zastanawiam się, jaki skutek przyniosłaby następująca modyfikacja układu paliwowego i czy byłby z niej jakiś pożytek.
U nas w rover'kach napędzanych ON jest dedykowany filtr paliwa np. Filtron PP838. Jak wiadomo ma on wejście i wyjście, śrubkę do odpowietrzania i korek od spodu, nic więcej. Przewód powrotny do baku jest oddzielnie. Paliwo jest zasysane z baku i niczym nie ogrzewane.
Filtr paliwa np Filtron PP839 (stosowany np w golfach III 1.9TDI) ma też wejście i wyjście, ale ma również od góry przyłączany zaworek, do którego z jednej strony dochodzi przewód powrotny od pompy, a z drugiej przewód powrotny do baku, czyli powrót powrotu paliwa jest połączony poprzez ten zaworek z filtrem paliwa. Zaworek np. Febi 02087 dostępny bez problemu w sklepach motoryzacyjnych. Z tego co się dowiedziałem z rozmowy z wieloletnim użytkownikiem golfa III 1.9TDI, zaworek ten puszcza paliwo z powrotu do filtra, w przypadku gdy jest w nim miejsce, jeżeli filtr jest pełen paliwa o paliwo puszczane jest do baku. Założenie takiego filtra w R400 nie byłoby większym problemem, wystarczyłoby przewód powrotu paliwa wpiąć w ten zaworek na filtrze (nawet średnica się zgadza). Zastanawiam się, czy nie spowodowało by to w pewnym sensie ogrzewania filtra paliwa, bo paliwa wracające z pompy/wtryskiwaczy częściowo wpadałoby do filtra i na pewno ma ono większą temperaturę niż to zasysane z baku. I czy nie spowodowałoby to zmniejszenia prawdopodobieństwa wytrącania się parafiny w filtrze i jego blokowanie?
Może niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony, czy moje rozumowanie jest dobre. Ewentualnie może ktoś w jakiś sposób próbował ogrzać filtr paliwa?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:24   

laskarm napisał/a:
Filtr paliwa np Filtron PP839 (stosowany np w golfach III 1.9TDI) ma też wejście i wyjście, ale ma również od góry przyłączany zaworek, do którego z jednej strony dochodzi przewód powrotny od pompy, a z drugiej przewód powrotny do baku, czyli powrót powrotu paliwa jest połączony poprzez ten zaworek z filtrem paliwa

a o czym my tu rozmawiamy jak nie o tym właśnie filtrze :wink:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:52   

tak tak:)
dłuższą chwilę skrobałem swojego posta i nie zauważyłem ze się pojawił podobny temat :)

Wymieniłem u siebie filtr paliwa i jest OK, nie zamula :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:58   

a skasowałeś błąd?
 
 
laskarm 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 125
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 19:06   

nie skasowałem
ale to nie jest tak, że błąd będzie w pamięci, ale jeżeli usterka nie występuję to kontrolka silnika nie zapali się i nie będzie miało to wpływu na pracę silnika ??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 19:14   

będzie w pamięci, check nie będzie się zapalać i wpływu na pracę silnika też nie będzie
ale jak można to skasować zapłonem 55 razy to skasowałem u siebie ten błąd
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Cewka czasu wtrysku paliwa kod 34
arjo1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sie 23, 2007 20:34
Brt
Brak nowych postów [R420] Cewka czasu wtrysku paliwa
k.wrobel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Mar 04, 2008 22:15
k.wrobel
Brak nowych postów [R420DI] Historia pewnego kąta wtrysku
Błąd 34 itp
vynth Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 17, 2010 17:14
Jugol
Brak nowych postów [R400diesel] Błąd checka Regulator kata początku wtrysku
kysu123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Sty 29, 2013 19:28
michu027
Brak nowych postów [R420D 96r] Alarm bez pilota zazbraja się od czasu do czasu
Kabotyn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Wrz 30, 2009 23:00
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink