Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:20 [R214] Problem z silnikiem (czyżby HGF?)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie
Dzisiaj rano auto mi odpalilo, pochodzilo 5 minut(nagrzewnica na zimno) przejechalem 700m. Na wskazniku juz byla polowa temperatury niestety po przekreceniu na cieple dawalo dalej zimnym. Przyjechalem pod prace otworzylem maske:
1. sprawdzam plyn chlodniczy - kolor normalny (moze lekko ciemniejszy) brak oleju czy innyej substancji - poziom mniej wiecej taki jak byl przed miesiacem miedzy min a max
2. wszystkie rurki miekkie (wiec plyn nie zamarzl)
3. bagnet czysty - w sensie sam olej zero innej mazi, wody raczej nie widzialem
4. odkrecam okrek od wlewu oleju i bum... zagladam do silnika czysto, obracam korek a tam majonez.... żółta maź z olejem taka jak pianka w w kawie z mlekiem.
Auto wstawilem do garazu i wlaczylem farelke, jak odtaji doleje koncentratu do płynu chłodniczego wyczyszcze korek...
I co teraz?? czy juz szykować się na HGF? Czy jest jakies inne wytlumaczenie takiego zachowania? czy może to być wina mrozów ? Czekam na rady
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 06, 2010 21:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego, jeśli stan oleju jest normalny (poziom, konsystencja, brak śladów emulsji - "majonezu"), silnik ma moc, w zbiorniczku wyrównawczym brak tłustych śladów, równomierna temperatura przewodów zewnętrznych układu chłodzenia silnika po jego rozgrzaniu, brak wycieków płynu - to nic złego się z silnikiem nie dzieje.
Te śladowe ilości majonezu pod korkiem są przy takich temperaturach normalnym objawem, w silniku do komory korbowej zawsze jakieś przedmuchy spalin dostają się, a w spalinach ZAWSZE zawarta jest woda (para wodna), która osadza się w górnych przestrzeniach silnika i po wyłączeniu go, skrapla się, osadzając m.inn. na korku olejowym, a także i w wężach odm silnika, w zespole przepustnicy, itd..
Głównym przejawem występowania HGF'a w tych silnikach jest "tajemnicze" ubywanie cieczy chłodzącej, pomimo zewnętrznej szczelności silnika, przewodów chłodniczych i samej chłodnicy.
Generalnie, w całkowicie sprawnym i szczelnym silniku, cieczy chłodzącej ubywać nie powinno zupełnie.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Wiec tak :
- po pracy dolalem koncentratu do poziomu max kresce aby obserwowac
- dolalem tez troche oleju swiezego
- wyczyscilem korek od oleju
Rozmawialem z ojcem i potwierdzil slowa oprawcy powiedzial takze ze przyczyna moze byc zatkane odpowietrzenie skrzyni korbowej bo jak odkreci się korek od oleju to powietrze daje.
Czy to odpowietrzenie skrzyni korbowej to odma jesli tak to gdzie ona jest i czyja sie czysci?
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Jak silnik jest sprawny, to nie ma z czego czyścić. A jak jest usyfiony w środku, to na pewno i te druciane kostki też na pewno będą usyfione. Siedzą w takich prostokątnych niszach w deklu silnika. Wyjmuje się to ręką. W benzynie uprać je można. Przy okazji sprawdź drożność i szczelność odmy głównej, idącej od dekla do kolektora ssącego, oraz nadmiarowej, idącej od dekla do zespołu przepustnicy.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:35
Jesli tylko masz podejrzenia co do braku droznosci to wypadaloby zagladnac. Gdy robilem glowice u siebie i mialem to na zewnatrz to jedna siateczka byla tylko lekko osmolona.
Podepne sie pod ten temat .
Mam ostatnio problemy z obrotami silnika , na biegu jałowym kreci mi 3-4 tys. robiło mi luzy na pedale gazy , wiec sprawdziłem linkę . Okazalo sie ze na przepustnicy mam mega kostke zamrożonego zołtego masła i wody blokowało mi to przepustnice stąd te luzy na gazie . Wyczysciłem ją ale po 100km znow te obroty wracają , do przepustnicy ponownie wdmuchwane jest masło tak jakby z węzy od silnika dziwna faza , obroty pokreci po czym za jakis czas jade normalnie . Co do płynow , to chłodnica i olej w normie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum