Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214si +1996 ] ile plynu chlodniczego powinno znikac?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:22
[r214si +1996 ] ile plynu chlodniczego powinno znikac?
Autor Wiadomość
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:04   [r214si +1996 ] ile plynu chlodniczego powinno znikac?

Witam. ile plynu chlodniczego powinno znikacjezeli dolejemy do kreski max tow jakim tempie prwidlowo powinno go ubywac ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:10   

Nie powinien znikać wcale.
 
 
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:27   

nawwet w takie mrozy powinien byc na rownym poziomie ?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:28   

NIe ma znaczenia mróz czy gorąco - układ chłodzenia jest obiegiem zamkniętym i płynu nie powinno ubywać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maco 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 75
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:29   

tak :) jeśli jest inaczej, pewnie jest coś nie tak...
_________________
Polska wasza, bieda nasza
 
 
 
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:36   

a czy to moze byc te slynne HGF czy raczej nie poprostu plynu mi zniknelo tak niewiele ale jak czytam o tej usterce to wole zapobiegac
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:41   

Surwil87 napisał/a:
a czy to moze byc te slynne HGF czy raczej nie poprostu plynu mi zniknelo tak niewiele ale jak czytam o tej usterce to wole zapobiegac

Skoro ubywa, to masz ubytek. Możliwe przyczyny ubytku płynu chłodzącego są wymienione w technicznym FAQ na stronie klubowej :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:57   

ok i tam jest napisane o majonezie pod korkiem o co z tym chodzi ? czy chodiz o to ze jest maz w plnie chlodzocaym w calym pojemniku czy tylko jest jej troche ?
Ostatnio zmieniony przez Surwil87 Sob Lut 06, 2010 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 20:58   

Pierwsze "primo" - to sprawdź i podociągaj wszystkie opaski przewodów elastycznych układy chłodzenia. Drugie "primo" to sprawdź szczelność i poprawność działania korka zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia. I tak dalej - prześledź dokładnie zewnętrzne podzespoły układu chłodzenia pod względem przecieków.
Jeśli w układzie jest właściwa ciecz chłodząca (roztwór glikolu) to wszelkie jego wycieki będą widoczne jako białe zacieki, coś jakby solne wykwity na butach z klasycznej skóry.
Jeśli zatem nie stwierdzisz dających się organoleptycznie i analitycznie, zauważyć, wycieków czynnika chłodzącego, a ów, będzie w tzw. "tajemniczy" sposób, raczył ubywać - to masz w zasadzie, pewne, jak w przysłowiowym banku, iż masz do czynienia z niejako stwierdzalną, "utajoną" postacią HGF'a - czyli z wielką dozą prawdopodobieństwa, istniejącą nieszczelnością na styku głowica - blok silnika, najczęściej spowodowaną przez nieumiejętny proces doprowadzania do właściwej płaskości czoła głowicy, to samo, czoła bloku, zastosowania złej jakości uszczelki podgłowicowej, oraz, to też pewne, złego podejścia i metodyki w dokręcaniu śrub głowicy, a w zasadzie, silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:00   

Surwil87 napisał/a:
ok i tam jest napisane o majonezie pod korkiem o co z tym chodzi ? czy chodiz o to ze jest maz w plnie chlodzocaym w calym pojemniku czy tylko jest jej troche ?

Tam chodzi o to, czy masz "majonez" pod korkiem WLEWU OLEJU.

Jeśli masz gluty/majonez w układzie chłodzenia, to sytuacja jest odwrotna, tj. olej dostaje się do płynu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:02   

oprawca_1978 napisał/a:
utajoną" postacią HGF'a - czyli z wielką dozą prawdopodobieństwa, istniejącą nieszczelnością na styku głowica - blok silnika, najczęściej spowodowaną przez nieumiejętny proces doprowadzania do właściwej płaskości czoła głowicy, to samo, czoła bloku, zastosowania złej jakości uszczelki podgłowicowej, oraz, to też pewne, złego podejścia i metodyki w dokręcaniu śrub głowicy, a w zasadzie, silnika.

a to jest mozliwe jak nigdy zadnych śrub nie dokręcałem w silniku
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:11   

Surwil87 napisał/a:
a to jest mozliwe jak nigdy zadnych śrub nie dokręcałem w silniku

Absolutnie nie. Pewnie nawet nie masz właściwego klucza ;) Możliwe jedynie jeśli już była wymieniana uszczelka pod głowicą i szpecjalista dokręcił na będzie dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Konix Sob Lut 06, 2010 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:15   

czyli wychodzi na to ze to nie HGF
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:16   

Do dokręcania śrub głowicy potrzebna jest nasadka Torx nr 14. E-14.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:18   

Niekoniecznie HGF, ale istnieje taka możliwość. Sprawdź wszystkie wężyki najpierw, jak będą ok, to mogła się chłodnica rozszczelnić albo uszczelka pod kolektorem przepuszcza. jak sprawdzisz wszystko to dopiero się nad HGF zastanawiaj.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 06, 2010 21:19   

Surwil87 napisał/a:
czyli wychodzi na to ze to nie HGF

Nic nie wychodzi. Szukaj wycieku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Surwil87 



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 63
Skąd: wschod



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 22:06   

ok dzieki wielkie jutro z samego rana bede sprawdzal wszystko ;)
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lut 06, 2010 22:53   

piter34 napisał/a:
Surwil87 napisał/a:
ok i tam jest napisane o majonezie pod korkiem o co z tym chodzi ? czy chodiz o to ze jest maz w plnie chlodzocaym w calym pojemniku czy tylko jest jej troche ?

Tam chodzi o to, czy masz "majonez" pod korkiem WLEWU OLEJU.

Jeśli masz gluty/majonez w układzie chłodzenia, to sytuacja jest odwrotna, tj. olej dostaje się do płynu.


Jest jeszcze 3 alternatywny sposób HGF... woda do cylindra. Objawem jest to, że po dłuższym postoju (n.p. po nocy) samochód odpala i pracuję nie na wszystkich cylindrach. Pracuje bardzo nierówno do momentu, aż nagromadzony w cylindrze płyn zostanie przepchnięty dalej. Potem pracuje normalnie.

Jeśli silnik uruchamia się i pracuje normalnie, nie śladów oleju w płynie, ani płynu w oleju, to warto poszukać wycieków. Kilka tropów:
- uszczelka kolektora dolotowego,
- chłodnica,
- pompa wody,
- przewody,
- zawór ogrzewania,
- nagrzewnica.

Warto sprawdzać na rozgrzanym silniku, gdyż niektóre nieszczelności widoczne są dopiero w momencie gdy w układzie jest wyższe ciśnienie.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 07, 2010 13:57   

Gonia napisał/a:
Jeśli silnik uruchamia się i pracuje normalnie, nie śladów oleju w płynie, ani płynu w oleju, to warto poszukać wycieków. Kilka tropów:
- uszczelka kolektora dolotowego,
- chłodnica,
- pompa wody,
- przewody,
- zawór ogrzewania,
- nagrzewnica.

Warto sprawdzać na rozgrzanym silniku, gdyż niektóre nieszczelności widoczne są dopiero w momencie gdy w układzie jest wyższe ciśnienie.

To może ja wrzucę ten opis z FAQ, abyśmy mieli komplet w jednym miejscu:
Cytat:
Jakie mogą być przyczyny ubytku płynu chłodniczego?

Aby zlokalizować wyciek płynu chłodniczego należy:
- sprawdzić, czy nie dostaje się do oleju (majonez pod korkiem wlewu, 2 stany oleju na bagnecie)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z chłodnicy. Wyciek może być widoczny (jeśli jest duży) albo może dać się zaobserwować biały nalot (mały wyciek)
- sprawdzić wszystkie opaski zaciskowe na wężach układu chłodzenia (jeśli jest wyciek, to najlepiej wymienić opaskę na nową, albo dokręcić istniejącą)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z uszczelki kolektora ssącego (dotyczy silników serii K)
- sprawdzić, czy płyn nie jest wyrzucany przez zbiorniczek płynu (w takim przypadku dobrze jest sprawdzić korek zbiorniczka, czy działa w nim zaworek)
- sprawdzić, czy płyn nie dostaje się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy (charakterystyczna biała chmura za autem...)
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nieszczelność w pompie wody lub przez uszczelkę termostatu
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nagrzewnicę (często mamy wtedy mokry dywanik od strony pasażera)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 14:36   

Może też przepuszczać uszczelka pod głowicą ale na zewnątrz. Aktualnie tak mam ale jeżdżę i co jakiś czas dolewam płynu. Wycieku nie widać ale pod dużym ciśnieniem ponoć się pojawia -> tak twierdzi mechanik. Auto chodzi perfekcyjnie, nic nie kopci, równo pracuje itp.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4IL'02] ubytek plynu chlodniczego
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sob Sty 03, 2009 16:35
immk83
Brak nowych postów [r200 1.4 8v 98] r ile plynu chlodniczego
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Gru 15, 2008 13:58
zapal
Brak nowych postów [MG ZR 160] ubytek plynu chlodniczego
Veneze Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Nie Mar 13, 2016 10:52
zacekpl
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Ubytek Plynu Chlodniczego
Po 2 Tygodniach Nie Użytkowania Auta
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Maj 28, 2009 23:06
KOSSA
Brak nowych postów [220 sdi 99r] pytanie dotyczace plynu chlodniczego
dragon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Paź 30, 2009 13:54
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink