Forum Klubu ROVERki.pl :: Elektryk potrzebny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryk potrzebny

czemu mi wywala wszystkie korki?
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 09, 2010 00:18   Elektryk potrzebny

Witam,

O to mój problem mam tak podłączone korki jak widać na schemacie i niestety jak zrobię zwarcie np stykne N i L jakjest narysowane to mi wylatują te kroki co są z czerwonym X'em.

Te korki na parterze sa takie wkręcane korki, pól automaty czy jak to się nazwy fachowo to nie wiem. Działa na tej samej zasadzie co te nowoczesne wyłączniki nad prądowe. :wink:

Problem w tym ze te 3 fazy co są korki 25A mam zaplombowane i to mnie denerwuje jak zrobi się spięcie :?: Czemu tak się dzieje :?:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 09, 2010 00:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 07:05   

Nie napisałeś jakie charakterystyki mają bezpieczniki ale przypuszzalnie B. Jeśli wszystkie bezp mają taką samą charakterystykę to czas ich zadziałania jest na tyle zbliżony, że zwarcie wywołane w pokazanym na rysunku miejscu aktywuje wszystkie zabezpieczenia. Nie ma też zrobionego stopniowania zabezpieczeń. Pozostaje albo przemyślenie układu i zmiana wartości i charakterystyk bezpieczników (tańszy wariant) albo zastosowanie zabezpieczeń selektywnych (droższy ale pewniejszy wariant).
Jeżeli jak można sądzić zabezpieczenia w piwnicy mają zastosowanie osobno do oświetlenia i gniazd powinny mieć wartości i charakterystyki odpowiednio 6A char A i 10A char B, na parterze 16A char B i bezpieczniki w piwnicy nie powinny być połączone w szereg tylko równolegle (oba zasilane z parteru) chyba, że bezp 16A w piwnicy jest zabezpieczeniem głównym rozdzielni piwnicy to do niego należy podłączyć osobno obwody gniazd i oświetlenia przez bezp 10A i 6A a bezpiecznik ten powinien być zasilany bezpośrednio z za licznika.
To tak ogólnie o zasadach stopniowania.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 09, 2010 10:25   

darek_wp napisał/a:
16A w piwnicy jest zabezpieczeniem głównym rozdzielni


Dokładnie tak jest od niego potem idą jeszcze inne bezpieczniki 10A to innych urządzeń narysowałem tylko jeden obwód to jednego gniazda jak wygląda.

No na parterze mam takie bezpieczniki :wink:

Z tego 16A na parterze idą jeszcze inne połączenia nie tylko do piwnicy, bo w sumie to nie wiem sam do końca jak to jest rozdzielone bo to 40letnia elektryka jest :bezradny:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
darek_wp 




Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 11:16   

To już niestety do czasu przerobienia instalacji a co najmniej wymiany zabezpieczeń będą takie chece. A przynajmniej do czasu wymiany zabezpieczeń przed licznikiem na 3 fazowy S 25A z charakterystyką C. Za licznikiem powinien być też 3 fazowy S a nie pojedyncze bezpieczniki (choć tak dawniej było to robione).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 11:21   

Generalnie ... nie warto robić zwarcia :P ;) a za te "korki" to Cię na zlocie w :dupa: kopnę ;) ... korek to w wannie albo w butelce z winem ;) ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
leszczyna 



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 69
Skąd: Klęczany/Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 12:50   

Na razie w miejsce pokazanego na zdjęciu bezpiecznika wkręć zwykły bezpiecznik topikowy 16A-na pewno zadziała szybciej szczególnie na zwarcie.
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 09, 2010 14:18   

darek_wp, Rozumiem czyli maja być jeszcze raz 3 fazy z Kat C za licznikiem. No w lecie jak będę miał czas będę to przerabiał bo dziadostwo to jest.

Dziękuje za uwage :wink:

Brt, No wygląda jak korek to winka :mrgreen: Wiem ze to bezpiecznik :wink:

Brt napisał/a:
Generalnie ... nie warto robić zwarcia

To wiadomo ale czasem się zdarza :mrgreen: choć u mnie za często :razz:

leszczyna, Mi bezpieczniki działaj wszystkie tylko mi chodziło czemu wszystko po kolei wylatuje :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 14:21   

topikowe też maja klasy szybkości działania jedne szybsze drugie wolniejsze i wcale nie koniecznie topik musi być szybszy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Elektryk samochodowy w Poznaniu
Może ktoś polecić...?
wild_weasel Offtopic 15 Czw Lut 12, 2009 19:21
Brt
Brak nowych postów Elektryk samochodowy WAWA
Spiro Offtopic 7 Nie Mar 06, 2016 19:23
longer86
Brak nowych postów Potrzebny schemat
chłodziarki absorpcyjnej
Pływak Offtopic 2 Czw Paź 22, 2009 22:25
Pływak
Brak nowych postów Potrzebny elektronik
Zasilacze, stabilizatory i ograniczniki napiecia
Mombrey Offtopic 10 Czw Paź 22, 2009 22:18
Mombrey
Brak nowych postów Potrzebny tapicer...
arrax Offtopic 6 Pią Maj 18, 2007 22:02
arrax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink