Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i1,8 benzyna 1995]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:12
[R214i1,8 benzyna 1995]

pobór prądu z alternatora na wyłączonych odbiornikach
Autor Wiadomość
Andyszczecin 



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 19:25   [R214i1,8 benzyna 1995]

Proszę o pomoc-----po podłączeniu kostki do alternatora natychmiast pobierany jest prąd mimo wyłączonej stacyjce i wszystkich odbiornikach.skutkuje to wyładowaniem baterii.Ponadto przestała mi swiecić kontrolka ładowania i jak zauważyłem w czasie jazdy alternator ładuje na "raty"Co może być powodem tego i jak zlokalizować uszkodzenie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 13, 2010 19:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 19:41   

musiał byś zmierzyć ile tego prądu ci ucieka , a że tam nie ma za wiele możliwości więc albo regulator albo układ prostowniczy , chyba ten pierwszy łatwiej i taniej podmienić
 
 
 
Andyszczecin 



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:41   

"lewy"pobór prądu to ok 10volt...
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:55   

Jeśli tak się dzieje - to diody prądowe alternatora są przebite, co najmniej jedna. Wtedy, dioda zaczyna przewodzić prąd w kierunku zaporowym i zamyka, przez masę pojazdu, obwód - akumulator-uszkodzona dioda-masa z powrotem do akumulatora i zaczyna "uciekać" prąd.
Jest to niebezpieczne, gdyż może doprowadzić do pożaru pojazdu (rozgrzewa się uzwojenie fazy stojana, której diody prostownicze mają przebicie).
Alternator należy wyjąć, rozkręcić i sprawdzić omomierzem wszystkie jego diody (sześć prostowniczych oraz trzy wzbudzania, zblokowane w jedną "pastylkę"). Sprawna dioda powinna przewodzić prąd w kierunku przewodzenia z opornością jakieś 750 - 800 om, a w kierunku zaporowy, przewodzenia omomierz wykazać nie powinien (oporność rzędu giga omów). Można też zmierzyć tzw. prąd wsteczny diody w kierunku zaporowym - po przyłożeniu polaryzacji zasilania diody w tymże kierunku z szeregowo włączonym w ten obwód amperomierzem, prąd wsteczny nie powinien przekraczać kilkunastu miliamperów (jest on określony dla diody).
Przebijanie diod prostowniczych w tych alternatorach to ich częsta przypadłość, osobiście doświadczyłem takiej przygody na trasie, w lato 2006 roku.
Naprawa polega na wymianie zespołu prostowniczego kompletnego. Mnie w styczniu 2007 roku kosztował 40 PLN, oryginał Lucasa. Wymieniłem także profilaktycznie regulator napięcia, też Lucas, kosztował 45 PLN.
Wypadałoby też sprawdzić uzwojenia alternatora - wirnika i stojana - pod względem ich ciągłości oraz braku przebić do masy i przebić międzyzwojowych.
Alternator to bardzo proste i niezawodne urządzenie, każdy może go sobie naprawić sam, bez konieczności udawania się po pomoc do "fachowców".
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Ostatnio zmieniony przez oprawca_1978 Wto Lut 16, 2010 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:56   

Andyszczecin napisał/a:
pobór prądu to ok 10volt...


z tego co wiem to volt to napięcie a pobór prądu to w Amperach
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 14:05   

Kozik napisał/a:
z tego co wiem to volt to napięcie a pobór prądu to w Amperach

Mnie też tak uczono. ;)

oprawca_1978 napisał/a:
Jeśli tak się dzieje - to diody prądowe alternatora są przebite, co najmniej jedna.

Popieram :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214, 1.4Si, 1995] silnik
Lysy62 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Wto Paź 07, 2008 23:47
Gość
Brak nowych postów [R 200 214 1995>] Szarpanie!! ważne !!
izeK Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Wto Sty 19, 2010 16:50
izeK
Brak nowych postów [200 1,4 16v 1995] oświtlenie pojazdu
armagada Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Paź 07, 2009 17:46
Lechos
Brak nowych postów [R 214 z 1995] poszukuję części lusterek
magnolka Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pon Cze 28, 2010 21:08
magnolka
Brak nowych postów [214 Sei 1995 16V, 103KM] układ podciśnienia
DARCIOSZ Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Czw Lip 16, 2009 10:27
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink