Wysłany: Nie Lut 21, 2010 22:26 [rover 25 , 2001 ,benzyna ] dziwne dzwięki z tłumika
po regeneracji głowicy ( kompletnej ! nowe zawory, prowadnice ,szlif itd ) na wolnych obrotach coś nieregularnie strzela z tłmika i obroty silnika są nierównomierne , proszę o poradę !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 21, 2010 23:00, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 22:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Generalnie, przy takich efektach, jest kilka opcji (teoretycznie):
1. "Siada" zapłon, tj. "wypadają" zapłony. Wtedy silnik szarpie, kicha i strzela w wydech (nie zapalone przez świecę paliwo ulega wypchnięciu do wydechu w jego suwie i ulega zapaleniu od gorących spalin z innych cylindrów). Wtedy do sprawdzenia jest cewka zapłonowa, przwod WN, świece oraz kopułka i palec rozdzielacza.
2. Nieszczelne zawory, zwłaszcza wydechowe. Mieszanka podczas suwu sprężania jest częściowo wypychana do kolektora wydechowego poprzez nieszczelności przylgni zaworów wydechowych i jw. ulega zapłonowi od spalin z innych cylindrów, od rozgrzanego kolektora wydechowego i katalizatora, itd.. Wtedy - przylgnie zaworów i gniazd zaworowych do sprawdzenia, dotarcia, wymiany, naprawy, itd..
3. Nieszczelność połączenia głowica-blok powoduje przedmuchy ciśnienia sprężania i spalania do przestrzeni wodnych i olejowych silnika, powodując anomalie pracy silnika, albo do komór spalania przenika ciecz chłodząca i olej, zakłócając proces spalania mieszanki. Wtedy - głowica do ponownego ściągnięcia, dotarcia (NIE PLANOWANIA!), tak samo czoło bloku silnika.
ps. Jaką masz gwarancję, że na prawdę dano nowe zawory i ich prowadnice oraz właściwie dokonano naprawy czoła powierzchni głowicy? Jak znam życie - to niewielką, a w zasadzie - żadną..
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
to ja sam wymieniłem zawory ,prowadnice uszczelniacze ,sam szlifowałem gniazda i testowałem je podciśnieniowo ,głowica jest lepsz niż z fabryki ,zapewniam Cię ,ale jak się rozgrzewa silnik to coś wali nieregularnie w tłumiki kiedy dodam gazu i puszcze pedał to wolne obroty za każdym razem sa inne ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum