Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Moduł LSM i komunikat err
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Moduł LSM i komunikat err
Autor Wiadomość
Jaco_Krakow 




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 26, 2012 08:48   [R75] Moduł LSM i komunikat err
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,
Wymieniałem w swojej 75 moduł świateł LSM, po wymianie wyskoczył komunikat err w miejscu dziennego przebiegu.
Przeszukałem forum - znalazłem odpowiedz dlaczego tak sie dzieje ale nie moge znalesc odpowiedzi jaka metoda jest skuteczna zeby skasować ten błąd w przebiegu.
Czy rzeczywiście T4 wystarczy ( zgranie ze soba dwoch modułów LSM i licznika)??
Czy trzeba szukać jakiegos speca? jak coś jakiego?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 26, 2012 08:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 26, 2012 14:51   

Jaco_Krakow, powinno wystarczyć T4:) ja też miałem w planach wymienić moduł bo szwankował po leciutkim zalaniu ale wysuszyłem wyczyściłem elektronikę w module i ożył i działa do dziś
 
 
Jaco_Krakow 




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 08:14   

byłem na kompie w boschu i nie poradzili nic na to:/
Co dokładnie trzeba zrobić, żeby to skasować??
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 08:57   

Jaco_Krakow napisał/a:
byłem na kompie w boschu i nie poradzili nic na to:/
Co dokładnie trzeba zrobić, żeby to skasować??


wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł :-) ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników

...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy

...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 09:16   

Aragorn napisał/a:
wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników

...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy

...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM



ale jak pojeździsz z Err na liczniku to po chwili i tak przebieg się rozjedzie,
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 09:19   

dukat11 napisał/a:
Aragorn napisał/a:
wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników

...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy

...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM



ale jak pojeździsz z Err na liczniku to po chwili i tak przebieg się rozjedzie,


nie rozjedzie bo stare zegary są z przed 2000 roku więc jeszcze nie mają tego zabezpieczenia (sprawdzałem bo zakładałem stare by sprawdzić czy przebieg jest ok i err się nie pojawia)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
Jaco_Krakow 




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 09:46   

Moduł był zalany i sie zjarał raczej nic z niego nie bedzie.
Czyli mam rozumieć ze nie da sie tego zrobić? bez pasujacych zegarów do modułu.
Moze ASO(land rovera) albo BMW cos poradzi na to? w BMW tez były takie wynalazki??
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 10:10   

Do LSM'a dostaniesz się patentami od BMW.
Możesz odczytać ROM i nagrać do innego - powinno się udać - mnie się udało przez co rozpieprzyłem sobie cała konfigurację ;D A może z Twojego modułu jeszcze coś się da zrobić?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Jaco_Krakow 




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 10:27   

Nic sie nie da z nim zrobić zjarany jest.
Czyli ASO BMW powinno dać rade?
Co rozumiesz przez rozpieprzenie konfiguracji?:)
 
 
 
looke81 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 59
Skąd: B-B



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 10:57   

Jaco_Krakow napisał/a:
Nic sie nie da z nim zrobić zjarany jest.
Czyli ASO BMW powinno dać rade?
Co rozumiesz przez rozpieprzenie konfiguracji?:)


Kwestia jest w zegarach, w Twoim przypadku po wymianie LSMa jest rozny numer VIN, stad wyrzuca blad, pierwsze zegary rzeczywiscie nie mialy tej kontroli. Zaprogramowac (wpisac VIN) mozna tylko nowe zegary (lub z wymieniona koscia pamieci - i czystym wsadem pamieci - ale to tez niekoniecznie dziala) o programowaniu LSM nie slyszalem!. Zegary mozna zaprogramowac softem T4 lub BMW scannerem. Takze w Twoim przypadku bez kombinacji z rozbieraniem zegarow z lutowaniem nic nie poradzisz. Proponuje wczytac sie w Rave'a rozdzial o szynie CAN i IKE, tam jest ladnie opisana zasada dzialania - co z czego ciagnie dane i jak sa zapisywane.
Skontaktuj sie z Szymonem (pisal poradnik na temat wymiany zegarow) przerabialem z nim ten temat i podrzucilem mu fabryczne wsady pamieci (do diesla i benzyny) do dalszych cwiczen, ja dostalem nowe zegary z komputerem i dopiero po wpisaniu VIN zaktualizowal sie przebieg i zniknal Err.
A Konfiguracja pewnie odnosci sie do wyposazenia pojazdu - np kontrola trakcji, aktywne zawieszienie, tempomat itp..

Albo probowac przerzucic caly wsad ze spalonego LSMa do tego, ktory masz teraz. Tak czy siak bez rozbierania zadnym softem tego nie zrobisz. Moze da sie przelutowac tylko popalone elementy i w ten sposob naprawic stary LSM - chyba tak bedzie najszybciej.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 11:23   

No właśnie wspominamym przez kolegę wyżej PASOFTem (BMWSCANNER) w module LSM pozmieniałem za dużo, potem wgrałem nie swój ROM. Wbrew temu co piszą wszyscy mnie udało się zmienić licznik. Kilkanaście prób "wirte odometer" zaowocowało taką zmianą. Robiłem to tylko na próbę, chciałem sobie zmienić opcje w module komfortu... porypałem wszystko dokumentnie ale to tylko dla tego, że już miałem dość całej tej zabawy. Ja walczę z dokładką szyb z tyłu, stąd moje doświadczenia ;)

Ja na Twoim miejscu spróbowałbym połączyć dwa LSMy w jeden. Z Twojego wyciągnąć ROM i przerzucić do sprawnego. Masz regulację świateł? Czy masz xenony?

Jeśli teraz Twój LSM jest nie żywy, to faktycznie żaden soft nie pomoże. Ale ja bym podjął próbę naprawy. Takie rzeczy jak VIN, kody ZCS (bez checksumy) możesz wrzucić do EWS, ECU itp. za pomocą PASOFTu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Jaco_Krakow 




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 11:38   

Jade do elektryka co mi to robił po ten stary moduł, powiedzcie mi jak wyglada ten ROM w tym module, zebym mugł organoleptycznie chociaż ocenić czy sie nie zjarał.
A jak przerzuce ten ROM to juz nie bedzie potrzeby podpinać to jakiegos kompa?
Z regulacją świateł, bez xenona?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 28, 2012 01:11   

Wszystkie opcje możesz sobie zaprogramować na interfejsie za 100 zł + program PASoft :)
W module mógł się uszkodzić jeden z elementów SMD na płytce i jego wymiana może załatwić sprawę.

Mnie się wydaje, że Err na nowym LSMie jest z powodu o którym pisał wyżej koelga - złej wartości ODOMETER (licznik kilometrów) i niepoprawnego VINu, który nie może zidentyfikować się z resztą modułów - EWS, IPK, BCU (GM6).

Ogarnięty serwis np. laptopów czy sprzętu car audio powinien sobie z tym poradzić.
Jedyny problem jaki widzę, to zorganizowanie zasilania dla tego modułu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Jaco_Krakow 




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Wto Sie 07, 2012 14:08   

Moze ktoś z was sie orjentuje czy by nie wystarczyło zmienić (przelutować) pamięc ze starego LSMa do nowego??
Ktoś sie orientuje, który "procesor" czy jak tam sie to nazywa jest pamięcią?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 08, 2012 18:41   

Masz możliwość zrobienia zdjęcia w lepszej rozdzielczości?
Ew. odczytać symbol scalaka obok czerwonego elementu (nie wiem czy to kondensator) oraz z tego elementu pomiędzy kondensatorami elektrolitycznymi - te beczki na dole?

A to odbarwienie ciemne na górze z prawej to jest to spalenie?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 08, 2012 22:20   

MaReK, Marek na email wysłałem ci zdjęcia LSM może się przydadzą tutaj w temacie
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 08, 2012 22:41   

Ale nie masz chyba tak idealnego zdjęcia tego co mnie interesuje oraz całości ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Jaco_Krakow 




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Pią Sie 10, 2012 18:55   

to czaene to spalone:/
nr kolo tego czerwonego to:0300 48
a ten drugi 86522L10
powiedz czego chcesz dokladne zdjecia to ci zrobie:)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 12, 2012 21:05   

To co to się jarało żywym ogniem ;) ?
To czarne z nóżkami wieloma mnie interesuje zarówno obok czerwonego jak i obok tych beczek ;)
Oraz poglądowe zdjęcie jednej i drugiej strony całej płytki tylko w dobrej jakości - ostrości.

Najlepiej gdybym mógł to dotknąć i sobie posprawdzać. Myślę, że i tak najszybciej i najlepiej jak byś wsadził nowy LSM i zaprogramował tylko VIN i przebieg zgodny ze stanem faktycznym - licznika.
Szkoda, że masz tak daleko ;) Chyba, żebyś wysłał mi nowy/używany LSM, podał VIN i licznik i mógłbym spróbować na swoim aucie to zrobić. Wstrzymałbym się jednak, aż spróbuję na jednym z kolegów wykonać cały ten proces, żeby nie obiecywać gruszek ;)

Mój własny LSM rozwaliłem (softwareowo) i naprawiłem później, więc mniemam że się da w nim grzebać bez problemu ;)

[ Dodano: Nie Sie 12, 2012 22:05 ]
Generalnie jestem w stanie zdalnie zaprogramować Ci LSM'a i wysłać.
99% że po zamontowaniu będzie śmigać ;D

Mam nawet taki moduł (dwa halogeny (przód/tył) + regulacja wysokości świateł + regulacja jasności oświetlenia deski rozdzielczej). Moduł nie jest mój, ale mam pozwolenie żeby go za odpowiednią sumę sprzedać. Skontaktuj się na PW ze mną jeśli jesteś zainteresowany. Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 18:33   

Dziś po paru m-cach od zakupu LSM'a postanowiłem go podmienić. Stary był skorodowany i ciągle wywalało 4 błędy. Kupiłem LSM z do świateł zwykłych, mimo iz mam xenony. Przedni panel sobie zmienię.
Po wsadzeniu "nowego" LSM wszytko działało, i nawet mogłem regulować wysokość świateł xenon pokrętłem jak w zwykłych :)
Oczywiście na liczniku palil sie Err
PaSoftem zmieniłem Vin w pozycji FGNSTR - poszło bez problemu
Przy oldmeter tak łatwo nie poszło bo wywaliło błąd i pokazał sie przebieg 0 - ale w sumie to tez nie problem bo po przekręcenu kluczyka LSM przepisał z IPK przebieg. Z małą różnicą tzn na IPK mam 245733 a na LSM pokazuje w pasofcie 245700 - czy tak powinno buc? W starym LSM tez miąłem taka rozbieżność
W tym momencie Err zniknął
Dalej - chcialem włączyć światła dzienne - skopiowałem rom wrzucilem na stronę https://forum.roverki.eu/lsmcode i wgrałem rom do LSM i tu niespodzianka - na IPK pokazało mi ze mam uszkodzone przednie żarówki od długich. Dzienne świeciły, ale lewa mniej wiecej tak jak powinna a prawa bardzo słabo. Wgrałem powrotem oryginalny rom i światła długie i wszystkie inne działają ok - wnioskuje ze sama elektronika od LSM jest ok


Nie wiem czemu tak się dzieje, na starym lsm dzienne były ok. Może dlatego, że ten nowy lsm jest pod zwykle żarówki a nie xenony?
Jak mu w PaSofcie ustawić ze ma xenony a nie zwykle?
Na tą chwilę mam wgrany oryginalny rom ze zmienionym vinem i kilometrami, ale pokrętło wysokości świateł już nie działa jak na początku, przestało po wgraniu pierwszego romu
Wielkie dzieki MaReK, za pomoc na PW
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ komunikat ]
meechoo Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 01, 2021 18:07
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Komunikat EP-E02
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 22, 2011 07:17
sebapol
Brak nowych postów [MG ZT-T] komunikat motor test
alter6 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 26, 2014 10:33
alter6
Brak nowych postów [R75] Komunikat....Engine Disabled
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Sie 11, 2009 13:55
Robertus74
Brak nowych postów [R75] Komunikat na ekranie i warkot silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Wrz 19, 2008 15:27
bujak19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink