Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Skoki obrotów na wolnych...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Skoki obrotów na wolnych...
Autor Wiadomość
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 17:12   [R620] Skoki obrotów na wolnych...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam!

W dobie beznadziejnych mechaników zostałem postawiony przed musem zabrania się za naprawdę auta samemu.

Problem polega na:
- odpalam silnik obroty ok
- dodaję gazu do ok 3tys
- wskazówka opada do ok 800 i podskakuje do ok 1tys (i tak do upadłego)
- sposobem na uspokojenie obrotów jest wciśniecie biegu i na pół sprzęgle ruszenie auta
- obroty falują identyczne jadąc już na drodze gdy wcisnę sprzęgło bez gazu

Dziś zauważyłem że gdy obroty spadają pojękuje coś chyba przepływomierz jakiś będący na lewo od zbiorniczka z płynem chłodniczym. Odchodzą od niego 2 maleńkie wężyki, jeden wchodzi w silnik u mnie czerwony a czarny w jakiś wężyk po lewej stronie.

Cóż może być powodem ?? HELP!

:( :( :(:(:(:(:(:(:(:(:(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 12, 2011 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 20, 2009 17:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomyx 



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 14
Skąd: chełm



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 17:24   

a czy obroty stabilizują się jak wciskasz hamulec?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 17:32   

Nie był to problem z wiązka do pompy wtryskowej ? :wink:

Bylo o tym problemie już parę razy na forum przynajmniej kojarzę taki problem :wink: Poszukaj o "falujących obrotach" :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 17:53   

tomyx, Nie, stabilizuje się jedynie jak na pół sprzęgle podjadę ciut. Wystarczy drgnąć autem.

Remi55, Jeśli chodzi o wiązkę kabli przy pompie były robione, przed i po tak samo.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 18:31   

RoBBoD napisał/a:
Dziś zauważyłem że gdy obroty spadają pojękuje coś chyba przepływomierz jakiś będący na lewo od zbiorniczka z płynem chłodniczym. Odchodzą od niego 2 maleńkie wężyki, jeden wchodzi w silnik u mnie czerwony a czarny w jakiś wężyk po lewej stronie.


Podciśnieniowy sterownik zaworu EGR.
Poczytaj sobie o nim

Zawór EGR

A to jak byś chciał go zaślepić
Zaślepka EGR
Ostatnio zmieniony przez filo Wto Paź 20, 2009 18:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 18:35   

Z zaślepionym EGR diesel dłużej się rozgrzewa .. na zimę nie polecam ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 18:42   

Brt napisał/a:
Z zaślepionym EGR diesel dłużej się rozgrzewa


Nawet jak sam zawór jest nie sprawny?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 18:50   

No zakładam, że jest sprawny ;) ... można zaślepić, żeby sprawdzić czy falowanie ma związek z EGRem, ale jeśli nie, to bym odślepił. Sprawny EGR nie ma wpływu na dynamikę auta, więc nie widzę powodu aby go zaślepiać ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Bernii 



Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 1
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 21:33   

Witam
Jestem tutaj nowy. Zwracam się do tomyx-a. Mam objawy takie jak zostały opisane w poście z tym ze właśnie gdy naciskam hamulec obroty stabilizują się. Czym jest spowodowane to zachowanie samochodu? Mam Honde Accord z silnikiem diesla rovera. Dziekuję za pomoc.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 22:07   

Bernii napisał/a:
Mam objawy takie jak zostały opisane w poście z tym ze właśnie gdy naciskam hamulec obroty stabilizują się. Czym jest spowodowane to zachowanie samochodu?
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik pedału hamulca.
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 22:25   

Ja bym sprawdził przewody paliwowe od zbiornika paliwa pod samochodem. U mnie była jak by mała dziurka i samochód łapał powietrza, obroty skakały i szarpał.
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 15:10   

Deamian, Ale mój nie szarpie, jeździ normalnie. Tylko na wolnych ma czkawkę.

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 07:51 ]
Dziś postaram się zatkać ERG. Rozumiem że wężyk może latać luzem a zatykamy tylko ERG na wejściu?

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 08:47 ]
Przy okazji na prawo od ERG jest coś na wężu dość grubym podobne kształtem do zbiorniczka koło płynu hamulcowego. Takie okrągłe czarne, pytam bo mam tam wycieki lekkie pytanie co tam płynie?? Paliwo, olej?

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 16:10 ]
Tak więc po testach:

z odpiętym czerwonym podłączonym czarnym faluje
z odpiętym czerwonym i zatkanym palcem otworem po nim faluje
z odpiętym czarnym a podłączonym czerwonym faluje
z odpiętym zasilaniem od Elektrozaworu tez faluje

Czy ja robię coś nie tak ?? :(

:(
 
 
 
Deamian 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 477
Skąd: Józefów k/Łukowa

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 15:56   

RoBBoD napisał/a:
Deamian, Ale mój nie szarpie, jeździ normalnie. Tylko na wolnych ma czkawkę.


Ale na wolnych właśnie obroty skakały. Jadąc po wciśnięciu sprzęgła też falowały. Sprawdź czy ta gruszka przed filtrem paliwa jest miękka czy raczej twardawa i ciężko się pompuje.
_________________
Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony. ;)
 
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 16:15   

Deamian, Heh gruszkę wymieniłem dosłownie wczoraj ale gruszka to sprawiała problemy przy odpalaniu auta bo ssał i ssał aż po 10 sek odpalał. Mam w planie wymianę całego wężyka paliwa pod maską. Jak na razie szukam. Potrzebuje 8mm śr wew.

Wracając do tematu z lekka się zdenerwowałem, dzierżąc w dłoni spinacz udałem się na parking. Co się naszukałem to się naszukałem ale znalazłem gniazdo do podłączenia kompa i przy okazji skasowałem błąd SRS po braku zasilania.

Tak więc:

17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie

czyli:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=490

Szukałem na stronie IC ale chyba brak. Zna ktoś oznaczenie ?/

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 17:15 ]
P.S. Jak można kliknąć pomógł samemu sobie? :twisted:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 19:18   

http://sklep.intercars.com.pl/

Wejdź w pełną ofertę, potem wyszukiwanie zaawansowane i w polu indeks wpisz 2 464 509 015
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 20:06   

thef, THX
 
 
 
hakuba1 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Targoszyn



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 20:20   

Sprawdź wtrysk prowadzący! Może ci się wieszać! Ja tak miałem.
 
 
RoBBoD 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 267
Skąd: Poznań

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 21, 2009 22:20   

hakuba1, Gdzie to i jak to mogę spr ??
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 23:51   

RoBBoD napisał/a:
Gdzie to i jak to mogę spr ??


Pierwszy od lewej,ten z kabelkiem.
Może on nie łączy...
 
 
bogdan24 



Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: polska



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:23   

Witam
Mam podobny problem , mam rover 45 2.0 IDT 2000 r. zaczęły mi skakać obroty gdy sie zatrzymywałem i hamowałem miedzy 900 a 2000 pojechałem podpoiłem sie pod kompa i pokazał że jest uszkodzony czujnik temperatury tj. przepływomierz . To go wymieniłem i teraz podczas hamowania dalej obroty skaczą miedzy 900 a 1200 a komputer nie widzi żadnego błędu . Proszę o pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Skoki obrotów na postoju i nie tylko??
kinek Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Lis 10, 2009 14:30
PHJOWI
Brak nowych postów [R620 Ti] Nie trzyma wolnych obrotów na zimnym Ti
drifter Rover serii 600, Honda Accord 7 Wto Lis 17, 2015 20:51
greg-si
Brak nowych postów [R600] Lekkie szarpanie oraz skoki obrotów
encor Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 17, 2009 21:24
phoenix123
Brak nowych postów [Rover 600 Sdi nie wkreca sie z wolnych obrotow.]
MichalAG Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Gru 11, 2013 08:27
tronsek
Brak nowych postów [R620Ti]Regulacja wolnych obrotów.
Marshall7 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Paź 02, 2012 12:57
Micros



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink