Wysłany: Pią Lut 19, 2010 21:41 [R25 iTD 01r] check engine, brak reakcji na gaz
Witam. Mój problem z Roverkiem( tak jak w temacie r 25 iTD 2.0 01r) był już poruszany na łamach forum. Problem polega na braku reakcji na gaz, obroty na poziomie 1100-1200. Zapalona pomarańczowa kontrolka z konturem silnika ( check engine ).Problem pojawia się wraz z wilgocią(gdy pada deszcz, gdy są kałuże, zima i topniejący śnieg) .Objawy problemu pojawiały się już wcześniej , ale zazwyczaj kończyło się to wizytą u znajomego mechanika , skasowaniem błędu i było wszystko w porządku( któregoś razu trzeba było zaizolować uszkodzony przewód) Jednak nie tym razem.... pomimo próby skasowania błędu i sprawdzenia instalacji problem nadal jest... Mechanik stwierdził ,że jest uszkodzony potencjometr gazu. Stąd moje pytanie czy istnieje sposób sprawdzenia potencjometru bez montażu innego ? Czy faktycznie potencjometr mógł się uszkodzić czy winna może leżeć w czymś innym ?
Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 21:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
WITAM
Problem jest nie taki prosty do rozwiazania, potencjometr prawdopodobnie jest dobry, jest przerwana wiązka ,która idzie od potencjometru do ( nie wiem jak to sie fachowo nazywa ), ale jest to chyba sterownik pompy . Są to 4 przewody ,które idą pod chłodnicą przerwanie jakiegokolwiek z nich powoduje takie własnie objawy .Najprościej jest odciąć starą i poprowadzić górą nowe przewody . Każdy z nich z osobna trzeba sprawdzić omomierzem . ja walczyłem z tym ok 6 m-cy proponuję udać się z tym do elektryka Jest to przypadłość częsta gdy samochód był uderzony w przód
Witam ponownie. Niestety w moim przypadku okazał się jednak wadliwy potencjometr. Mechanik znalazł schemat elektryczny całej instalacji ,a wraz z nim wartości rezystancji na poszczególnych pinach. Tylko podług jednego pinu wartości były poprawne, w pozostałych znacznie odbiegały od fabrycznych wartości.
Tak wiec nie pozostaje mi chyba nic innego jak szukanie "nowego" potencjometru....
Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.
Mam identyczny problem i to już od dłuższego czasu. Miałem wymieniany potencjometr gazu, potem regeneracje pompy. Po takich naprawach problem znikał do następnych roztopów. Teraz też jeżdzę po mechanikach i nie mogą nic pomóc. Po podłączeniu komputera wyświetla błąd pompy i potencjometru. Po przeczytaniu postu Tomka, zasugerowałem mechanikom przyglądnięcie się tej wiązce kablów od potencjometru do pompy, tym bardziej że w przeszłości auto było puknięte w przód. Ppoczyścili styki, ale gaz działał tylko przez jeden dzień. Czy szukać dobrego elektryka samochodowego, czy wymieniać potencjometr?
Moi mechanicy sprawdzili mój stary potencjometr i wg danych z autodaty był uszkodzony. Znalazłem używany potencjometr i tamten już miał odpowiednie parametry( chodzi o rezystancje na poszczególnych pinach). Dodam ,że w moim przypadku po podłączeniu"nowego " dało się skasować błąd potencjometru,ale wyskakiwał jakiś dodatkowy błąd połączenia. Elektryk samochodowy rozebrał całą wiązkę instalacji idącą od potencjometru, sprawdził każdy kabelek osobno , przeczyścił styki i póki co jest w porządku( mimo kałuż i roztopów). Może zapytaj mechanika/elektryka czy może sprawdzić potencjometr pod dane z autodaty? W moim przypadku dzięki temu diagnoza była prosta- musiałem wymienić potencjometr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum