Wysłany: Sob Gru 22, 2007 19:36 [R75] Drgania kierownicy na wolnych obrotach
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, proszę fachowców o pomoc. W moim Roverku jak jest zimny i na wolnych obrotach kierownica bardzo przenosi drgania silnika. Burczy aż sie głośno w aucie robi ale jak ją lekko pchnę w górę lub położę na niej ręce to się uspokaja. Czasami wystarczy też, że lekko skręcę w lewo lub prawo i też cichnie. Wrażenie jest takie jakby gdzieś był milimetrowy luz. Pytanie gdzie? Co powinienem w tym wypadku wymienić?
Czasami drga jak u teścia w traktorze.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 14:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 22, 2007 19:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Gru 24, 2007 08:54
Drgania diesla są jak najbardziej normalne, ale jeżeli zaczyna drgać mocniej kierownica i w tym samym rytmie drążek zmiany biegów to już jest powód do zmartwienia. Wtedy do wymiany idą poduszki pod silnikiem.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Gru 24, 2007 09:41
sprawdz czy na wolnych obrotach silnik nie ma drgań, jeśli ma , można wymienić poduszkę tą co jest po lewej stronie patrząc na silnik tzw łape silnika , ona jest olejowa i często siada. wygląda jak gruszka .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
A ja mam taki objaw w ZTtku, ze czasami jak sobie powoli jade (20 - 30 km/h) dojezdzam do swiatel (czerwone) i hamuje, to dohamowujac czuje jakby cale auto wpadalo w dziwne wibracje, jak puszcze hamulec (auto juz stoi) to drgania ustepuja... nie zawsze tak jest, ale jest - tez jestem ciekaw co to moze byc
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
U mnie nigdy nie wiąże się to z hamulcem i występuje wyłącznie na kierownicy jak stoję w miejscu i na wolnych obrotach. Wystarczy, że dodam lekko gazu i objawy znikają. Wygląda to tak jakbym miał luz na łożysku przy kierownicy. 16-go jadę do serwisu pod Warszawą, może coś znajdą.
Wiechciu - mam dokładnie to samo co Ty.
U mnie drgania znacznie nasilają się przy niskich temperaturach (jak było -10st. C). Przy aktualnej pogodzie (ok 0st. C) drga zdecydowanie mniej (a może drga tak samo tylko mniej/ciszej stuka). Również podejrzewam łożysko w kolumnie kierownicy, albo jakieś mocowanie kolumny - niestety nie mam kiedy sprawdzić .
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
U mnie w drgania wpadał cały samochód (głównie kierownica) jak jechałem np 50km i naciskałem sprzęgło - czyli na wolnych obrotach - po naciśnięciu gazu przestawało - okazało się ze poodklejały się ciężarki na felgach przednich i koła były (jak to powiedział mechanior) skrajnie niewyważone
Po wyważeniu kół nic nie drga w dowolnych prędkościach
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
w Babicach powiedzieli, że to może być poduszka. Wymieniłem i dalej drgało. W Citroenie w Ełku w końcu wykryli, że wyrobiły się jakieś rolki przy kolumnie kierownicy. Są odpowiedzialne za regulację ułożenia kierownicy i są plastikowe. Mechanik je poskręcał i jest znacznie lepiej choć nie idealnie. Ale przestało mnie to denerwować, więc odpuściłem temat i jeżdżę sobie radośnie.
w końcu wykryli, że wyrobiły się jakieś rolki przy kolumnie kierownicy
Szukałem, szukałem, aż znalazłem !
Moim zdaniem to nie rolki hałasują. Dobierając się do kolumny kierownicy znalazłem kawałek przerwanej gumki. Po dogłębnych oględzinach udało mi się ustalić skąd spadła. Ona tłumi drgania kierownicy przy jej maksymalnym i minimalnym położeniu (podczas regulacji góra-dół). Przy braku gumki stuka metal o metal i dlatego pomaga nawet położenie rąk na kierownicy.
Aby była pełna jasność - fotki w załączniku.
Gumkę skleiłem super-glue, założyłem na właściwe miejsce i jest git .
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.Zauwazylem ze zaczela mi drgac kolumna kierownicza kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach. Slychac leciutkie stuki,kiedy zlapie kierownice ,przestaje.Jesli probuje ruszac mocno gora-dol slychac leciutkie pukanie. Czy wie ktos jak sie do tego dobrac,czy jakies lozysko sie wyrobilo,czy to trudna robota? Nie mam pojecia jak to jest zrobione
Ostatnio zmieniony przez grota10 Czw Lut 23, 2012 21:41, w całości zmieniany 1 raz
A ja mam pytanie do kolegów z drżącą kierownicą na wolnych obrotach. Czy u Was tylko kierownica drżała czy nie tylko. U mnie mocno drżą też dzrwi jak są otwarte, aż denerwuje jak się na to patrzy nie mówiąc o tym jak położę na nie rękę. Czasem też coś zapierdzi w zakresie obrotów 1800. Czyli wychodziłoby na to że to poduszka jednak, bo jakby coś było w kolumnie to nie byłoby drżenia na budzie. Kupiłęm kiedyś używaną gruszkę i to był chyba błąd. Nie wiem sam co z tym robić, a chciałbym żeby było dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum