Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDi 98r] Termostat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:40
[R220SDi 98r] Termostat
Autor Wiadomość
danielszel 



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 23
Skąd: Kurów

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 11:34   [R220SDi 98r] Termostat

Jak sprawdzić czy w moim roverku jest sprawny termostat? Czy jest możliwość zdiagnozowania sprawności bez wymontowywania go? Po jakim dystansie kilometrów wam się nagrzewa samochód? Czy uszkodzony termostat wpływa na spalanie? Dodam że mam roverka 220 SDi i ostatnio spalił mi 8,3 litra na 100 przy tej temperaturze jaka teraz panuje czyli nie ma dużych mrozów.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 14, 2010 11:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 11:37   

danielszel,

8,3l w jedzie jakiej miasto czy trasa :?: Wyjeździłeś cały bak :mrgreen: :?:

Ogólnie się auto nagrzewa po 5-10km, jak potem wieje tylko letnie powietrze i wskazówka temp nie idzie do polowy skali to masz termostat walnięty :neutral:

Trochę więcej w tedy palić może bo musi silnik dogrzewać.

Największe spalanie jakie ja uzyskałem to 6,53l /100km
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
danielszel 



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 23
Skąd: Kurów

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 11:57   

To była taka jazda można powiedzieć po trasie. Mam 15km do pracy i nie stoję w korkach. Ostatnio wyjeździłem 480km i weszło mi 40 litrów. Wskazówka była już prawie na czerwonym polu. A czy może czujnik temperatury płynu jest uszkodzony i dużo pali?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:22   

danielszel, To gdzieś chyba gubisz paliwo :sad: Mi po trasie jednorazowej ~600km wchodzi jakieś 36l

Sprawdź węzę paliwa które idą do pompy i do wtrysków oraz powrotne węzę gumowe od wtrysków i do baku bo wydaje i się ze masz gdzieś przeciek, było już kilka takich sytuacji tutaj na forum.

czujnik możesz odpiąć i zmierzyć na nim oporność, wartości jakie powinny być były gdzieś na forum.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
danielszel 



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 23
Skąd: Kurów

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:47   

Jutro chyba sprawdzę te przewody o których mówisz. Tak się zastanawiam czy te ewentualne wycieki są tylko podczas jazdy czy także widoczne będą na postoju?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:57   

danielszel, Zobacz czy nie ma jakiś plam pod autem jak stoi przez noc a jak ściągniesz pokrywę na silniku to powinno być czuć wycieki bo będzie mokro i pachniec ON
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
danielszel 



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 23
Skąd: Kurów

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 22:04   

Sprawdzałem dziś rezystancję na czujniku temperatury płynu chłodzącego. Wskazanie pokazało 5,5kohm przy zimnym silniku czyli 0 stopni C. Zaś przy ciepłym 0,51kohm. Według opisu na forum powinno być 5,9kohm przy zimnym i 0,33kohm przy rozgrzanym. Czy ta różnica sugeruje że czujnik jest trochę uszkodzony i że trzeba go wymienić?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 22:39   

eh to jak tak pokazuje to są wartości ok :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
korzen 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 83
Skąd: pn



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 13:38   

Nie będę zakładał nowego tematu o termostacie więc napisze tutaj.
Czy jest możliwość wymiany samego środka termostatu? Czy trzeba kupić z tą plastikową obudową?
pozdr
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 15, 2010 13:39   

trzeba kupić z plastikową obudową
 
 
danielszel 



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 23
Skąd: Kurów

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 15, 2010 14:19   

A ja słyszałem że mona kupić sam środek i wymienić bez konieczności kupowania całego z obudową. Cały z obudową to koszt ok 100zł a sam środek ok 25-40zł.
 
 
korzen 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 83
Skąd: pn



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 14:23   

dokładnie danielszel, byłem dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym i gość mi powiedział że mogę kupić sam środek ale są dwa rodzaje tych termostatów dlatego najlepiej żebym rozebrał swój i dopasował.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 15, 2010 14:26   

jak wam się uda nie połamać obudowy przy rozbieraniu a później dobrze ją skleić i nie będzie ciekło to proszę bardzo, no problem :wink:
nie wiem w ogóle czy można kupić sam środek, chyba że ktoś Wam wciśnie od IDT bo tam nie ma obudowy i on nie będzie raczej pasował
 
 
danielszel 



Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 23
Skąd: Kurów

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 15, 2010 14:33   

Nie wiem który będzie pasował. Najlepiej byłoby gdybyś zapytał jakiegoś mechanika i dopiero zamawiał odpowiedni. A jeśli nie chcesz ryzykować to zrób tak jak pisze "szoso420" i wymień cały z obudową.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 15, 2010 14:52   

patrzyłem w Rave i nigdzie nie jest pokazane że się wymienia sam środek tylko że cały z obudową
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 15:04   

korzen napisał/a:
dokładnie danielszel, byłem dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym i gość mi powiedział że mogę kupić sam środek ale są dwa rodzaje tych termostatów dlatego najlepiej żebym rozebrał swój i dopasował.
Było już tyle wątków na temat tego termostatu, że wstydem jest tu jeszcze o tym dyskutować. Obudowa jest teoretycznie nierozbieralna. Owszem możesz sobie to rozłupać, rozciąć czy co tam Ci przyjdzie do głowy, a potem próbować kleić, spawać czy bądź co. Zastanów się tylko czy będziesz pewien tego co zrobiłeś i czy zaryzykujesz zakładając taki "składak" do samochodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDI] Termostat czy czujnik na deske?
nicco_nuwai Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Pon Cze 24, 2013 12:18
BigBoyPL
Brak nowych postów [r220sdi 98r]
Wymiana kierownicy
DrMambo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Mar 26, 2010 10:13
DrMambo
Brak nowych postów [r220sdi 98r]
wentylacja
DrMambo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lip 14, 2009 18:08
DrMambo
Brak nowych postów [R220SDi 96r]
Felgi aluminiowe
hrv Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Cze 19, 2009 20:38
Remigiusz
Brak nowych postów [R220SDi]
pitek20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Cze 02, 2009 23:29
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink