Wysłany: Pią Mar 26, 2010 17:43 [Freelander] Napęd
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich.Od wczoraj jestem zarejestrowany na Waszym forum.I proszę o pomoc.Kupiłem free i zaczynają się schodki.Wycie,stuki itd. w napędzie.Odkręciłem wał i troszkę lepiej.Sprzęgło wisko do wymiany+podpory,w tylnym moście metalowe opiłki, przedni dyfer(różnie to nazywają)to samo.Kilka innych dolegliwości póżniej.Gdzie kupić wisko i przedni dyfer 100% sprawne(nowe) i nie drogie.Cholerka jak zobaczyłem ten pyszczek(przód) to się zakochałem w tym autku.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 23:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 26, 2010 17:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nowe?, niedrogo?
Nowe visko 2050,00zł najtanie jak widziałem.
Nowy IRD (przedni reduktor jak to nazywasz) około 5000,00.
Visca z tego co wiem nieda się regenerowac, ale IRD powinno się udac, koszt częsci tj:
łożyska, uszczelniacze, tylny wałek i koło talerzowe (najczęście nawala) ok. 2000,00zł+robocizna - chyba że lubisz sam dłubac to robocizna odpada, ale roboty z tym sporo.
A, widziałem jeszcze regenerowane za cuś około 1800zeta (jak oddasz uszkodzony) ale o jakości nic nie wiem.
Co do cen potwierdziłem tylko swoje poszukiwania.Czyli nie dostanie się nic taniaj.Prosiłbym tylko o podesłanie linka,gdzie znaleść zestaw naprawczy do Intermediale Reduction Drive(IRD).Kiedyś coś takiego widziałem,a teraz nie mogę znaleść.
wisko kupisz na allegro za 2300, zestaw naprawczy do ird 1400zł a zregenerowane ird 1800zł + oddajesz gościowi swój uszkodzony, podpory wału od 40-200zł sztuka, ceny elementów dyfra nie znam jedynie łożyska wiem ze w granicach 400zł. Warto było by jeszcze po wszystkim wyważyć wał napędowy.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
(btw można to gdzieś przykleić, bo ten problem często powraca)
Wiskotyka trzeba kupić nowego z podporami - aczkolwiek potwierdź najpierw czy już musisz to robić (jak sprawdziłeś że masz padnięte wisko, bo jeżeli przez samo zdjęcie wału to o niczym to nie świadczy) Tak samo IRD. Szumy mogą generować łożyska dyfta i podpory wału ( lub inne łożyska w aucie). Może to też być skrzynia biegów ( szum znika na 4 biegu ?)
Opiłki to norma dla każdego pracującego mechanizmu. Jeżeli nie jest ich jakoś strasznie dużo i nie są gigantyczne to spokojnie .
Jeżeli chcesz robić IRD , to najpierw weź się za wisko , bo jeżeli jest uszkodzone, to zniszczy ci IRD po remoncie.
Robiąc visko z podporami - rób krzyżaki od razu. Jeżeli zrobi ci to dobry fachowiec , to wyważać nie trzeba. Wyważenie wału traci się przez złe spasowanie poszczególnych elementów , ale po wymianie wraca do normy (chyba że jest skrzywiony, no to wiadomo)
Rozbierając tył do dyfra, usuń sobie wadę mocowania tylnego wózka (przednie prawe mocowanie wózka) - opisane w linku, bo i tak będzie stukać.
Wysłany: Pon Mar 29, 2010 15:53 http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53448
Dzięki za odpowiedzi.Po kolei.Charlee, Anglię zastawię na koniec.Legion1349.Czy mógłbyś się podzielić wiedzą gdzie dokonac takiej wymiany(IRD)?Win 32 .Twoje uwagi(cenne) poczytałem przed napisaniem tego tematu.Cenna uwaga o krzyżakach,cena niewielka a wał będzie zrobiony w komplecie.Kupiłem już podpory wału 2 sztuki(firmy QAP) stare szumią strasznie.Na allegro znalazłem 2 typy sprzęgła wisko.Które kupić?Wisko sprawdziłem przed demontażem.Zablokowałem przód(bieg) i próbowałem ruszyć tył i chodż było nas dwóch nici,poza tym uszkodzony jest tłumik drgań.Ruszając flanszą IRD ,most obraca się o około 10 stopni i LUP metal o metal.Tylni most przy tej samej operacji moment obrotowy przenosi na półosie.UFF.Już chyba nie muszę mówić,że naprawy chcę dokonać sam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum