Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam! Mam do was nietypowe pytanie swojego rovera mam od niedawna i jeszcze wszystkiego nie wyczułem w nim.Powiedzcie mi jedna sprawe jak u was sie utrzymuje teperatura,tzn na jakim poziome jest wskazówka.Bo u mnie jest tak ze odpalam autko pojezdze z 5min okolo i wzskazówka dochodzi idealnie na połowe skali i tak stoi idealnie cały czas,Czy to jest ok czy powinno byc inaczej???
pozdrawiam
_________________ peres
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 18:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 22, 2010 13:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Mar 22, 2010 18:42
peroomen, to jest wskaźnik optymalnej temperatury silnika, nie jest wyskalowany i jak wskazówka stoi w połowie ,to silnik pracuje w zakresie temp.około 80-115 st. C.Jak temperatura wzrośnie do maksymalnej dopuszczalnej , to wtedy wskazówka idzie do górnego poziomu i zapala się lampka ostrzegawcza.Dokładną temperaturę silnika można odczytać w pkt.7.0 OBC.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2004 Posty: 76 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 14:17
Apropos temperatury silnika zaobserwowałem u swojego ZT (za pośrednictwem komputera) dziwna prawidłowość (a może to normalne). Tempaeratura pracy silnika to jakies 94-96 stopni i ok ale dziwna rzecz jak przyspieszam czyli np. rozpędzam samochód do powiedzmy 140 i puszczam go na luz (tym samy bieg jalowy) i wtedy temperatura rosnie do okolo 99-100. Troche to dziwne bo przeciez zsamochód jedzie na luzie powiedzmy 100-120 i pęd powietrza jest przeciez duzy a wskzania temperatury ok 99-100. Oczywiscie po wlaczeniu biegu i tym samym wejsciu silnika na obroty tem spada znowu do 92-93 stopnie. Moze to pompa wody niedomaga? Tez tak macie?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 14:26
to jest normalne .Przy rozpędzaniu auta jest większe obciążenie silnika i temp. rośnie, na luzie silnik ma minimalne obroty i pompa wody też , czyli wolniej schładza.Układ chłodzenia ma pewną bezwładność w działaniu.
to jest normalne .Przy rozpędzaniu auta jest większe obciążenie silnika i temp. rośnie, na luzie silnik ma minimalne obroty i pompa wody też , czyli wolniej schładza.Układ chłodzenia ma pewną bezwładność w działaniu.
Dokładnie. To chyba największa wada tego silnika...zbyt wolny obieg wody. Nie wytrzaskany silnik praktycznie nie schłodzi się na postoju na tyle by wyłączył się wentylator. Załącza się on przy 100st a wyłącza gdy temperatura spadnie do 95st.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum