jedną z przyczyn kiepskiego zapalania na zimnym silniku jest niesprawny czujnik płynu chłodniczego - ma za zadanie dać impuls na pompę która przyspiesza zapłon!!! o tym pisze!!
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:45
...za słabe odpalanie na zimnym silniku w dieslu winimy: niesprawne świece żarowe, niesprawny przekaźnik świec żarowych, zły kąt wtrysku paliwa lub słaba kompresja, czujnik uwalony po prostu nie pokaże Ci temp. płynu chłodniczego
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 20:45 ]
...właśnie masz wskazanie temp. wskazówka idzie do góry , jak silnik się zagrzeje
Na zimnym długo kręci a jak w końcu odpali to czarny dym puści, sprawdzałem świece, przekaźnik, zaworek w gruszce, wszystko to ok. wymieniłem filtr paliwa i jakby lepiej tylko nie wiem czy dlatego że teraz nie ma przymrozków czy to naprawdę pomogło. A właśnie w trakcie problemu ktoś na forum mi zasugerował bym wymienił czujnik temperatury płyny chłodniczego bo mam tak że po przekręceniu stacyjki załącza się wentylator. I stąd te moje pytania o lokalizacji tego czyjnika
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 23:41
...ale bryslukasz, to :,, Trudny rozruch może mieć wiele przyczyn. Generalnie rzecz biorąc do uruchomienia silnika potrzebne są dwie podstawowe rzeczy: iskra oraz paliwo.
W pierwszej kolejności należy zatem sprawdzić, czy podawane jest paliwo (kontrola wyglądu świec oraz sprawdzenie, czy sterowane są wtryskiwacze, czy działa pompa paliwa i czy wytwarza odpowiednie ciśnienie w układzie) oraz, czy wytwarzana jest iskra.
Jeżeli świece i przewody WN, a także aparat zapłonowy i cewka są w dobrym stanie, to warto sprawdzić, czy przypadkiem nie zaśniedziały styki przy czujniku temperatury płynu chłodniczego. Jeśli dodatkowym objawem jest włączanie się wentylatora chłodnicy po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to na 100% winny jest ten czujnik.
Inna możliwość to wadliwy silnik krokowy. Jeżeli nie zostanie po poprzednim wyłączeniu silnika ustawiony przez komputer wtrysku w pozycję "rozruch", to możemy mieć problem z uruchomieniem silnika.
Ostatni trop to czujnik położenia wału korbowego. Jeśli jest uszkodzony, to cewka nie poda napięcia na rozdzielacz. Czujnik ten można sprawdzić mierząc rezystancję występującą pomiędzy jego stykami. Powinna ona mieścić się w zakresie 1,1-1,7 kohm. Czujnik położenia wału znajduje się z tyłu silnika, przy połączeniu ze skrzynią i jest przykręcony do bloku jedną śrubką.'' dotyczy benzyny, nie diesla, skoro mówisz, że ten wiatrak Ci się załącza po przekręceniu stacyjki, to szukaj przyczyny od strony wentylatora, wtyczka, przekaźnik- tak nie może być, a czujnik w tym wypadku też nie ma na to wpływu, skoro na zimnym silniku też wiatrak sam się załącza
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 23:41 ]
...sprawdź sobie ten przekaźnik, może go np. wogóle nie masz- i wtedy wentyl będzie się kręcił cały czas, ale jak jest spróbuj wyczyścić na nim styki- jak są zaśniedziałe, a jak jest padnięty- wymień na nowy. Wentylator będzie się włączał kiedy będzie potrzebny, a nie jak masz teraz, że kręci się nonstop
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum