Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 16:18 Serwis płyt głównych - laptop
Witam,
poszukuję kogoś kto ma do czynienia z serwisem lub sam serwisuje tego typu wynalazki.
Mam pewien problem ze swoim własnym laptopem i pomysłów już mi brakuje.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Miałem ostatnio taki sam problem z drugim laptopem. Zrobiłem tak jak Ty. Wyczyściłem wszystko z kurzu i się dalej wyłączał. Zauważyłem tylko po fakcie że robi mi to teraz tylko na zasilaniu z baterii która faktycznie może być kiepska.
uuu ciezka sprawa bedzie, usterka wystepuje nieregularnie, moze byc gdzies mikropekniecie na plycie w zasilaniu, na baterii tez sie potrafi wylaczyc
skoro masz bliźniaczy model to pewnie zasilacz dawno zamieniales
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Sprawdz polaczenie:
tam gdzie dysk jest wpinany do plyty glownej. U mnie na 99% to bylo przyczyna. Przy poruszeniu laptopa robilo sie jakies zwarcie i to wylaczalo sprzet. Po prostu wyjalem dysk, wlozylem go jeszcze raz i pomoglo (ale nie za pierwszym razem).
Jesli dysk jest jeszcze w jakiejs smiesznej obudowie, tak jak u mnie, to sprawdz czy ta obudowa jest dobrze przymocowana do dysku, bo tam tez moze sie cos nie stykac i moze sie robic zwarcie.
Panowie
Wszystkie tematy na necie, elektrodzie i podobnych forach juz przerobilem
Kontroler dysku też podejrzewam, ale... no to nie występuje regularnie.
Mikropekniecie może być, ale on potrafi to zrobić nie będąc dotykanym.
Być może to zbieg okoliczności, ale to się dzieje kiedy wentylator się załącza i dysk twardy pracuje. Zmieniałem zasilacz, zmieniałem baterie, wszystko co można dopiąć do płyty głównej. Nawet włączniki - bo myślałem że to jego wina.
W biosie nie ma żadnych ustawień dotyczących wyłączania się komputera po osiągnięciu danej temperatury. Temperatura chipsetu, procka zmierzona urządzeniem ku temu nie przekracza 42 stopni, więc nie ma tragedii. Kiedy się to dzieje, może być ledwo ciepły - po włączeniu.
Faktem jest, że te laptopy mają zabezpieczenie, że przy osiągnieciu max. możliwej temp. wyłączą się właśnie w ten sposób, ale to nie temperatura jest przyczyną.
Problem jest poważniejszy. Myślę, że to będą jakieś cewki, tranzystory itp. ale co i jak - pewnie nie znajdę sam, bo jestem za cienki - jak już pisałem
Nie chce przekraczać naprawy 300 zł bo płytę nową mogę zanabyć w cenie 400 zł.
Wolałbym jednak naprawić, bo nie jest to całkowita padaka.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kolega miał identyczny przypadek w ASUSIE (ważne bo ponoć to wada fabryczna) i przyczyną było zimne lutowanie podstawki pod procka. Diagnozuje się to tak, że trzeba na otwartej dolnej klapie od lapsa coś podłożyć pod spód tak żeby procka docisnąć i wtedy działa dopuki lapem nie ruszysz.
Naprawia to niedrogo jakiś serwis z Wrocławia. Przegrzewają lutowanie podstawki i spokój.
[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 22:48 ]
aha, dotyczy to jeszcze kilku firm ale nie pamiętam jakich
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
MaReK, ja miałem problem z układem BGA od grafiki i naprawiali mi płytę główną (wymiana układu) w lapku acer półtora roku temu w Gdańsku, kosztowało mnie to 600zł i działa do dziś ale musieli poprawiać gdyż po pierwszej naprawie pochodziło 1m-c i padło znowu. Dobrze że dali 3m-ce gwarancji. Ogólnie mam mieszane uczucia i teraz pewnie bym wymienił element bo koszt podobny lub kupił nowego lapka ale wtedy byłem przed weselem i kasy nie było.
To ulubiony serwis Marka. MaReK, gdzie oddałeś nawigację?
Nie pamietam, ale teraz koszt matrycy do mojego PDA to jakieś 200 zł max.
Sam bym sobie wymienił, ale wtedy sprzęt był jeszcze na gwarancji i bałem się ryzykować Tyle że to była moja wina, bo w przypływie złości uderzyłem matryce pieścią... i pękła
dukat11 napisał/a:
MaReK, ja miałem problem z układem BGA od grafiki i naprawiali mi płytę główną
Nie wstawał w ogóle czy też się sam wyłączał?
U mnie grafika jest niezintegrowana, ale układu BGA sam sobie nie wymienie Mimo, że kosztuje on jakieś grosze...
Koszt serwisu przekraczający 300 zł u mnie jest nieopłacalny w momencie kiedy mogę mieć 100% sprawną używaną za 400 zł.
sknerko napisał/a:
Kolega miał identyczny przypadek w ASUSIE (ważne bo ponoć to wada fabryczna) i przyczyną było zimne lutowanie podstawki pod procka.
Spróbuję to obejrzeć. Chociaż podstawka u mnie nie jest wlutowana na wylot.
Sprawdzę jednak, bo przy tej części było grzebane... tzn. wymieniałem procesor.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wstawał w ogóle czy też się sam wyłączał?
U mnie grafika jest niezintegrowana, ale układu BGA sam sobie nie wymienie Mimo, że kosztuje on jakieś grosze...
Koszt serwisu przekraczający 300 zł u mnie jest nieopłacalny w momencie kiedy mogę mieć 100% sprawną używaną za 400 zł.
U mnie laptop wstawał ale nie działo wyświetlanie obrazu na monitorze wewnętrznym ani zewnętrznym. Diagnozował mi to kumpel ale nie miał czym tego wymienić. Potem potwierdzili to samo w serwisie więc powinno to być prawdą. U mnie był problem z płytą gdyż mam dość rzadki model laptopa 9104
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 08:17
Najprostsza diagnostyka pęknięć i zimnych lutów polega na ogrzaniu (np. suszarką do włosów) i schładzaniu (zamrażacz w sprayu) poszczególnych części/ sektorów płyty i obserwowaniu reakcji urządzenia. Może przy tych zabiegach przynajmniej ograniczysz miejsce które powoduje problemy z lapkiem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Spróbuję to obejrzeć. Chociaż podstawka u mnie nie jest wlutowana na wylot.
Sprawdzę jednak, bo przy tej części było grzebane... tzn. wymieniałem procesor.
Tam też nie była na wylot lutowana tylko leżała na kulkach cyny i to przegrzewali.
darek_wp napisał/a:
Najprostsza diagnostyka pęknięć i zimnych lutów polega na ogrzaniu (np. suszarką do włosów) i schładzaniu (zamrażacz w sprayu) poszczególnych części/ sektorów płyty i obserwowaniu reakcji urządzenia.
Zimnych lutów tak nie zdiagnozujesz pęknięcia owszem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 13:20
sknerko napisał/a:
Zimnych lutów tak nie zdiagnozujesz pęknięcia owszem.
Z całym szacunkiem do wiedzy Kolegi ale od 25 lat "siedzę" w elektronice i zimne luty w ten sposób da się zdiagnozować - choć oczywiście jest jeszcze kilka bardziej subtelnych metod.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Oddałem płytę do serwisu... może mają lepsze narzędzia niż ja i wyłapią problem.
Płyta leżała na wirerzchu. Mogłem nią kręcić, obracać, delikatnie pukać, stukać podginać wyginać i nie było strzału zasilania. Dopiero po jakimś czasie pracy nagle się wywalił.
Może to ma związek z napięciem, może jakiś kondensator zwiera, no cholera wie - niech się fachowcy wypowiedzą.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum