Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Od pewnego czasu mam problem z kierownica Na wolnych obrotach a zwlaszcza przy zimnym silniku wydaje dzwieki(takie jakby telepanie) ze mam wrazenie jakbym siedzial w traktorze Az wstyd drzwi otwierac tak chalasuje Trzon kierownicy ma lekki luz i mysle ze to stad sie bierze,wystarczy lekki ucisk na kierownicy(w gore lub dol) i chalas znika,po puszczeniu wraca.Czy trzon kierownicy da sie jakos umocnic?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lut 23, 2012 20:44, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 18:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 10:23
tak kolumna jest przykrecona na takie wielkie sruby troxx
ale dostep trudny. Zdejmujesz plastik pod kierownica, zdejmujesz obudowe plastikowa kolumny, i jak wyciagniesz kiere na maxa zobaczysz taki stalowy element ktory pod licznikami w glebi jest przykrecony na duze troxxy byc moze tam ci popuscilo, u mnie jedna z tych śrub lezala sobie na plastikach ale 3 inne są a że niemam tak duzego klucza i ciezki dostep to sobie olalem wkrecanie bo nic sie nie telepie.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 10:35
menior napisał/a:
Trzon kierownicy ma lekki luz i mysle ze to stad sie bierze,wystarczy lekki ucisk na kierownicy(w gore lub dol) i chalas znika,po puszczeniu wraca.
Obawiam się jednak że masz wybite łożysko w kolumnie, ale sprawdź jak napisał hvil. Temat był już na forum. U mnie jest też luz tylko nic się nie telepie. Słychać podczas jazdy po wielkich dziurach pukanie na łożysku. Widziałem na ebay po przeliczeniu ok. 250zł za nową.
zostawilem auto u mechanika,jutro rano ma patrzec u mnie tylko na zimnym silniku na jalowym chalasuje,podczas jazdy nic.Zasugeruje mu zeby te sruby sprawdzil,on narazie cos o tych lozyskach wspomnial (chyba bo to nie w Polsce i nie wiem jak to przetlumaczyc) ale tu niestety samych sie nie da kupic i trzeba by bylo cala kolumne zmieniac czego oczywiscie nie zrobie,czy jeszcze cos poza lozyskami trzyma trzon kierownicy?
Mechanior stwierdzil ze chalas napewno z kolumny tyle ze nie wiem jak w Polsce ale tu nie wymienia sie samych lozysk,jesli juz to cala kolumne Bo tu zaden mechanik nie podejmie sie grzebac przy kolumnie kierowniczej Jako dorazny srodek zaproponowal ze moze delikatnie podniesc niskie obroty bo juz przy 800 znikaja wszelkie drgania i chalasy,co o tym myslicie
Ale tu taka kolumna jest kosmicznie droga Rozumiem wiec ze nie da sie samych lozysk wymienic? Na allegro jest sporo kolumn do R75 za ok 200 zl ale to uzywki ze starych aut,nie ma ryzyka ze beda w gorszym stanie niz ta co mam ?
To zle Cie zrozumialem APPLES A wiec nr seri ktory podales jest lozyska? a nie calej kolumny? A nie mozna by po prostu wyciagnac takiego lozyska z jakiejs uzywanej kolumny ktorych jest pelno na allegro i szrotach skoro o nowe tak trudno
Rozebralem wszystko pod kierownica by sprawdzic te sruby i okazalo sie ze denerwujacy chalas wcale nie dobiega z kolumny ale z poduchy na kierownicy gdy ja wyciagam chalas znika,gdy ja wkladam chalas wraca
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum