Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam , ostatnio byłem na ustawianiu zbieżności na przednich kołach. dziś sprzatałem auto i tak spojrzałem na tylnie prawe koło i tak jakos wydaje sie być nie za zbierznie ustawione w porównaniu do przedniego, natomiast druga strona wydaje sie być ok, czy w R600 zbierzność ustawia sie na tylnej osi ? czy to moze wina felgi ?
pozdrawiam
w kazdym samochodzie nie tylko w roverkach ustawia sie zbierznosc czyli ustawienie przednich kol albo geometrie czyli ustawienie wszystkich kol wzgledem siebie.Moze Ty potrzebujesz ustawic geometrie kol
u mnie nie ma /------ \ takiego pochyleniatylko jak stoisz prze kolem to tak jak by bylo skrecone od wewnetrznej strony do srodka, dobrze wytlumaczyłem ? podjade zobacze co powiedza.. oczywiscie chodzi o kola tylnie
dzieki za zinteresowanie tematem
u mnie nie ma /------ \ takiego pochyleniatylko jak stoisz prze kolem to tak jak by bylo skrecone od wewnetrznej strony do srodka, dobrze wytlumaczyłem
Porównaj z tymi danymi, co są w linku ode mnie. Nawet jeśli dane byłyby OK, to podjechałbym do innego serwisu z wydrukowanymi danymi fabrycznymi, żeby ustawili wg nich, jeśli masz wątpliwości.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Ale kolega maGG z tego co pisal na poczatku byl tylko na zbierznosci wiec gosciu w warsztacie nie mial obowiazku sprawdzac calej geometrii.Gdyby prosil o sprawdzenie calej geometrii mysle ze tylne kola tez zostaly by ustawione
maG_xx, nie jestem ekspertem w tyhc sprawach ale na oko czerwone wartości, to złe. Zerknij na wartość wymaganą, tolerancję i efekt końcowy - nie mieści się w granicach tolerancji więc geometria IMO jest ustawiona źle.
[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 19:54 ]
Są 2 opcje, dlaczego wypuścili Cię z takim wynikiem: 1- olali sprawę, 2 - auto miało przygodę i jest 4-śladem; geometrii nie da się ustawić - ale powinni o tym wspomnieć...
[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 19:55 ]
I na marginesie - zbieżność, to Ż, nie RZ
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 18:56
Zbieznosc owszem, ale geometrie to niby jak ustawic? Tam nie ma czym jej ustawiac, co podkrecac. Chyba, ze pan Henio po wypadku i przed sprzedaza mlotem powali i na linie ponaciaga.
Zbieznosc owszem, ale geometrie to niby jak ustawic? Tam nie ma czym jej ustawiac, co podkrecac. Chyba, ze pan Henio po wypadku i przed sprzedaza mlotem powali i na linie ponaciaga.
Kątów też nie wyregulujesz w R600?
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie wiem jak jest w 600 czy jest belka czy niezalezne zawieszenie jak w 75.W 75 moznatylnym kolem majtac w kazda strone jak jest belka chyba nie chociaz wydaje mi sie ze lekka korekte mozna wprowadzic cala belka,ale-Zbierznosc to ustawienie tylko przednich kol wzgledem a geometria to ustawienie wszystkich kol wzgledem siebie czyli przodu do tylu aby samochod nie zdzieral opon i zeby nie jechal bokiem.Widac nie raz jak sie za kims jedzie autko lekko bokiem pomyka-to wlasnie jest skopana geometria
koła przednie: zbieżność, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt skrętu kół. Jeżeli złą wartość ma kąt pochylenia koła, tzn, że zawieszenie jest uszkodzone.
koła tylne: można wyregulować tylko zbieżność, jeśli cokolwiek innego ma wartości nieprawidłowe - zawieszenie jest uszkodzone.
[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 20:51 ] maG_xx, tzn, że masz niewyregulowaną geometrię prozdu i tyłu, a wydruk to tylko sprawdzenie było. Trzeba jechać i to zrobić
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum