kupiłem tydzień temu roverka
1996r 416 Si silnik seri K, skóra, drewno, 4xel szyby, el szyberdach, gaz sekwencja...
mało dałem bo silnik do remontu. dymi strasznie. no i odstawiam go w piątek na warsztat.
pewnie wiecie co boli te silniki itp, co ja przeczytałem że uszczelki padają w nieprzyzwoitym tempie. objawy takie:
dymi , moc ma normalną, ubytku płynu chłodniczego i oleju nie zdążyłem zauważyć (mam go tydzień), inny objaw to że na gazie szarpie ale to pewnie kwestia regulacji.
jeżeli macie jakieś sugestie co i jak, jakie uszczelki kupić (coś czytałem że są dwa rodzaje, metalowe i jakieś pół sylikownowe czy coś takiego )
jeden z mechaników mi powiedział że mogą to być popychacze zaworów,
drugi że uszczelka, oraz pierścienie,
wiadomo że jak już będę robił to wymienię rozrząd, uszczelki itp, chce się zmieścić w 1000 zł, doradźcie też w jakim wypadku pokusić się o wymiane całego silnika, czy w ogóle wchodzi w gre wymiana całego silnika.
a o to zdjęcia mojego nabytku
P.s. jest do sprzedania , przed remontem 4800 zł po 6000 zł hehe
P.s.2 jeżeli coś zrobiłem nie tak z regulaminem do piszcie na priv, nie blokujcie nic od razu,
Ostatnio zmieniony przez pdasiek Sro Maj 19, 2010 17:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 05, 2010 20:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kopci Ci na niebiesko więc olej pewnie wcina i coś czuje ze po tylu latach to przez pierścienie. Więc cały silnik do rozbiórki i nie widzi mi się w 1k zł zmieścić, chyba że sam to zrobisz.
te silniki dosc czesto dymia mocno przez walniete uszczelniacze na zaworach, pierscionki moze ale jak bedzie widac honowanie na gladziach i nie bedzie pionowych rys to sa ok
zmierz zreszta kompresje na sucho i z olejem - to ci powie wszystko
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pierścienie tłokowe -> 4x 60zł
uszczelki -> bo ja wiem...
olej silnikowy -> 70zł
uszczelniacze zaworów -> 100zł
pasek, napinacz -> 60zł + 100zł
popychacze zaworów -> pewnie z 30/40zł za sztukę
jeśli trzeba to takie rzeczy jak planowanie głowicy, docieranie zaworów... to już zależy od fach-mistrza.
Może jeszcze będziesz chciał sprzęgło wymienić, komplet filtrów.
Ale czy dasz rade sam to zrobić ? rozłożyć silnik na części, poskładać go tak aby nie uszkodzić a potem aby jeszcze chodził i nie pojawiły się jakieś problemy w krótkim czasie ?
Nie mówię że rady nie dasz, po prostu nie wiem w jakim stopniu znasz się na silnikach i jak dobrze znasz zasadę ich działania i budowę.
nigdzie nie napisałem że ja to będę robił jednak nie ma sensu żeby ktoś mi tu podawał ile bierze mechanik bo jeden weźnie za generalke 600 zł a drugi 300 zł, już się pytałem mechaników znajomych za ile w razie czego to ogarną także dlatego chciałem żębyście nie pisali mi tego.
czyli w najgorszym wypadku naliczyłem koło 900-100 zł (uszczelki policzyłem 300 zł bo tyle mi wujas krzyknął po zniżkach za komplet, podobno jakieś dobre - nie najtańsze hehe)
Cytat:
może jeszcze będziesz chciał sprzęgło wymienić
raczej napewno nie, nie ślizga się biegi wchodzą ok także po co, a apropo sprzęgła to dziwnie przeskakuje drążej jak się przerzuca np na 5 bieg albo z 5 na mniejsze chodzi o granice pionową pomiedzy 3,4 a 5,R ale mówił sprzedający że krzyżak łączenia się luzuje i on to dokręcał, no ale nie przeszkadza to zbytnio
ogólnie chce zrobić ten silniczek i jeździć samochodem, dużego portfela nie mam po prostu sprzedający mi spuścił na ten remont i jak już robię no to chcę to dobrze zrobić, i nie oszczędzać,
co do płynów to aby jak już zrobię silniczek to płyny filtry wymienię, (olej się wstrzymam, wymieniany 7.000 temu, wymienię przed samiutką zimą pewnie będzie akurat z 10kkm) oraz ten gaz wyreguluje (szarpie jak się puści gaz na biegu i potem wciśnie gaz, masakra się jeździ he)
p.s. nie działa mi 3 bieg nawiewu, jak wiecie gdzie jest przyczyna piszcie na priv, (żeby nie zaśmiecać wątku)
[ Dodano: Pią Maj 07, 2010 16:00 ]
już samochód u mechanika, mechanik mówi że prawdopodobnie uszczelniacze na zaworach, no ale się okaże jak to rozbierze, od razu do wymiany idzie rozrząd no i co się jeszcze okaże do wymiany przy rozebraniu silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum