Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 98r.] Dym z alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:26
[214 98r.] Dym z alternatora
Autor Wiadomość
michal150 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:56   [214 98r.] Dym z alternatora

Witam
Rover 214 98r.
Bardzo dziwna sprawa z elektryką. Samochód stał miesiąc nieruszany. Zdążył w tym czasie rozładować akumulator do zera. Aku jest jeszcze na gwarancji. Już drugi raz po miesięcznym postoju aku padł. Mierzyłem jaki prąd ciągnie instalacja alarmowa i żaden wielki nie wyszedł żeby rozładować akumulator przez miesiąc stania.
Ale nie to jest moim głównym problemem. Samochód stanął w czasie jazdy i ani me ani be. Działały tylko awaryjne. Padł bezpiecznik 60A ten na samym dole w skrzyneczce. Nie znalazłem nigdzie takowego więc zaryzykowałem pominięciem tego skądinąd bardzo nietypowego bezpiecznika. Podłączyłem klemy i po 2 sekundach ujrzałem kłęby dymu z alternatora. Zwarty jest ?
Miał ktoś taki przypadek i gdzie szukać winnych ?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 21:01   

Jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku ?

Skoro się zadymiło z altera to na pewno coś się w nim spaliło, więc zacząłbym od jego wymiany/naprawy no i kupna bezpiecznika 60A.
 
 
 
michal150 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 21:12   

7 albo 17 mA
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 22:05   

Ostatnio właśnie się przejechałem na pomiarze poboru prądu. Ustawiłem miernik na zakres 10A podpinam, patrze, miernik pokazuje 0,06A. Myślę sobie 6mili to w porządku. Po chwili myślę jeszcze raz, że przecież 0,06A to nie jest 6mA tylko 60mA. Zjadła mnie rutyna.
Efekt był taki, że auto stało 3tygodnie nie odpalane i już brakowało prądu, mimo że akumulator nowy.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 22:15   

30mA czyli 0,03A to jest max. żeby na stanie spoczynku był prąd pobierany oczywiście lepiej jak jest mniej ale tylko tak dla kontroli :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
michal150 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 09:03   

No dobra posprawdzam jeszcze raz.

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220 Sdi '98] Pasek alternatora
WYMIANA
barti101 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Mar 09, 2010 22:36
barti101
Brak nowych postów [200 1.4 8v] Zamiennik alternatora?
olapiotr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Paź 19, 2013 21:35
robsson78
Brak nowych postów [R214 SI 99'] pasek alternatora
jaka długość ?
chrzanek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Wrz 04, 2007 13:58
giewu
Brak nowych postów [Rover 200] Osłona alternatora
robsson78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Cze 18, 2013 15:56
robsson78
Brak nowych postów [r200]lozyska alternatora
rudealis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Cze 11, 2013 09:30
jarzit



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink