Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 1.6/ 98/99 +LPG] gaśnie jak się przełącza na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:25
[416 1.6/ 98/99 +LPG] gaśnie jak się przełącza na LPG
Autor Wiadomość
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



  Wysłany: Sro Maj 19, 2010 14:21   [416 1.6/ 98/99 +LPG] gaśnie jak się przełącza na LPG

Mam pewien problem. Kupiłem rovera 416 z instalacją gazową, na benzynce śmiga bez zarzutów nie szarpie jedzie płynnie i przyjemnie problem zaczyna się gdy chcę go przełączy na gaz. Żeby przełączył się na gaz muszę podkręci go do 3 tys. obrotów i wtedy gaśnie. Żeby prZełączył się na gaz muszę rozgrzac silnik na benzynie. Kiedy się już przestawi jest ok ale czasami i tak nim szarpie. Znajomi mówili żebym wymienił filtry od gazu, czy to wystarczy??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 19, 2010 14:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 14:38   

Tejkun napisał/a:
Znajomi mówili żebym wymienił filtry od gazu, czy to wystarczy??


Od czegoś trzeba zacząć, ale obawiam się, że to nie wystarczy.
Co to za instalacja?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 15:19   

niewiem czy ci coś będzie to mówić na książeczce gwarancyjnej mam napisane model:
RID. GPL EL MIN/SEP. to nie jest instalacja z sekwencją
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:34   

Tejkun posprawdzaj kabelki przy cewkach przy parowniku, wygląda jakby Ci parownik gaz hamował ;) prawdopodobnie zaśniedziałe albo naderwane, sprawdź ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:43   

Wrzuć jakieś fotki silnika, w szczególności instalacji lpg. Obejrzymy i będziemy myśleć co dalej.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 22:58   

Być może parownik do regeneracji. Membrana sztywna na zimnym i dlatego gaśnie. Ale tylko gdybam :wink:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 23:04   

_kozik_ napisał/a:
Tejkun posprawdzaj kabelki przy cewkach przy parowniku, wygląda jakby Ci parownik gaz hamował ;) prawdopodobnie zaśniedziałe albo naderwane, sprawdź ;)


Musisz mi wytłumaczyć gdzie mam patrzeć i co mam dostrzec. Przepraszam z góry za moją ciemność ale dopiero się uczę :>

fotki jeszcze wrzucę rano
Ostatnio zmieniony przez Tejkun Sro Maj 19, 2010 23:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 23:08   

Silnik to takie ustrojstwo z przodu pod maską :razz: kupa metalu, przewodów i kabelków :mrgreen: Porób dobre foty a my będziemy wydziwiać :wink:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 10:42   







tak wyglądają przykładowe parowniki, to gdzie masz szukać usterki to to niebieskie coś nazywane cewką, do niej podłączone są kabelki, sprawdź je
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 14:28   

Jeden kabelek czarny na dole jest dobry ale dalej jest tak jak w załączniku, drugi kabelek niebieski jest podwójny i jest zawinięty taśmą izolacyjną ktoś chyba miał manie nakładania taśmy w tym aucie jak są te kabelki lekko zdewastowane to je wymienić??

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:15 ]
to jest ten niebieski kabelek pozawijany

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:24 ]
Teraz wrzuce kilka zdjęć silnika

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:25 ]
druga

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:26 ]
...

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:27 ]
...

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:28 ]
...

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:28 ]
...
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 14:31   

Tejkun jeśli kable są ok... ściągałeś wsuwki, czyściłeś, to możesz spróbować uderzyć lekko w tą niebieską cewkę bo lubi się czasami wieszać

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:31 ]
spotkałem się z tym że są 2 takie cewki, jedna przy parowniku a druga gdzieś po drodze
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 14:34   

aha no ok zaraz zobaczę czy coś to pomoże a co zrobić z tym uszkodzonym kabelkiem?? wymienić go czy nie??
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 14:35   

ma być przejście, najlepiej wymień
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 14:40   

stuknołem tę cewkę kilka razy próbowałem ale nic z tego a te kabelki gdzie w sanoku dostane??
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 15:04   

Tejkun dopiero teraz zauważyłem że jesteś z Sanoka :shock: jeśli chcesz to chętnie podumam z Tobą co i jak z samochodem :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 15:09   

hehe tak myślałem. No ok masz jakoś jutro rano czas??
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 15:17   

pracuje od poniedziałku do piątku od 7,30 do 15,30 może być albo piątek po południu albo sobota rano ;) ewentualnie dzisiaj
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 22:02   

to ja opiszę jaką miałem u siebie usterkę, też gasł po przełączeniu na gaz, albo przełączał się z szarpnięciem, po całym dniu zmiany elektryki przełączania błąd zawęziłem w elektrozaworze reduktora. Okazało się że przez lepki brud w środku tłoczek się nie przesuwał bo był przyklejony, po wyczyszczeniu jak ręką odjął.
pare fotek może się komuś przyda:

dziwi mnie dlaczego na kołnierzu tłoczka, ta część która uszczelnia jest jakby szczelina , czyli po co elektrozawór skoro i tak jest nieszczelny?

zmierzyłem też prąd i elektrozawór pobiera ~1.6A , w sumie w instalacji są trzy co daje ~5 A (!) , IMO to dosyć sporo, ale widocznie już tak musi być. Sprawdziłem pompa paliwa pobiera 4.9A, przynajmniej ją odłączam przekaźnikiem więc jakaś rekompensata jest.

Tak jak napisałem po wyczyszczeniu reduktor działa, ale pewnie musi być nieźle zasyfiony, z korka spustowego nic nie wycieka. Ten brud to nie smar, tylko jakby jakiś klej , nawet benzyną extrakcyjną ciężko było to domyć. Filterki wymieniam często i zawierają jedynie rdzawy proszek, a ten klejący brud chyba sam się wytrąca podczas odparowywania w reduktorze.
 
 
Tejkun 



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Sanok



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 22:15   

No właśnie mam ten problem identyczny. Jutro zobaczę pod maskę jak znajdę w ogóle elektrozawór reduktora to dam znać o wynikach. Ale jeśli ktoś może mógłby mi to ktoś podać dokładniejsze instrukcje??
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 23:09   

na tym twoim reduktorze z fotek nie widać elektrozaworu, może nie ma? na moim BRC zdejmuję niebieską cewkę i wykręcam elektrozawór kluczem 19mm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416]Nie przełacza sie na lpg
Marefcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Paź 23, 2011 19:20
Marefcik
Brak nowych postów [R 400]Nie przełącza na gaz po umyciu silnika
adi81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lis 14, 2013 19:31
MatiNitro
Brak nowych postów [R416] Nie przełącza się na gaz - sekwencja DIEGO
Sekwencja KME Diego
Dzonys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Sie 23, 2007 14:35
piter34
Brak nowych postów [R416] Przełącza z lpg na benzynę po wymiane sondy lambda
gringo_on Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Gru 23, 2010 15:44
gringo_on
Brak nowych postów [R416]Gaśnie, wariują obroty, pada obrotomierz, gaśnie deska
Flanker27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Nie Mar 12, 2017 22:02
bartek19901990



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink