Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214] HGF wybór uszczelek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:01
[r214] HGF wybór uszczelek
Autor Wiadomość
emilanka 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 31 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 19:38   [r214] HGF wybór uszczelek

Witam po długiej przerwie

Niestety padło również na mojego roverka. Fakt faktem jest już w trakcje leczenia, które jest na etapie splanowania głowicy. Stanęłam jednak przed wyborem optymalnego zestawu nowych uszczelek. Nie ukrywam że wolałabym zminimalizować koszty. Znalazłam na allegro zestaw w dość przystępnej cenie, niestety wyprodukowane przez tzw firmę drucik czyli : BEARMACH. (http://www.allegro.pl/item1079807037_uszczelka_glowicy_rover_25_45_75_114_214_216_zest.html) Czy słyszał ktoś z Was o tych uszczelkach lub stosował je.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 24, 2010 19:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 19:54   

patrząc na cenę to się opłaca tym bardziej że są szpilki ale uszczelka pod głowicę samą przydała by sie lepsza elring, fai
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 20:08   

emilanka napisał/a:
które jest na etapie splanowania głowicy.

Teoretycznie tego sie nie powinno robic z glowica w K-seri, teoretycznie.
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 20:20   

ja kupiłem jakiś zestaw z nową uszczelką na allego (podwójna i metalowa)ale po tygodniu znów musiałem do mechaniora jechać i on mi założył starego tupy Reinza i przy okazji wymieniłem też szpilki,bo za pierwszym razem tego nie zrobiłem i teraz już 2 miechy mineły i jest spokój.

[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 20:20 ]
jak już zajrzałem na ta stronę to miałem właśnie wyglądający identycznie zestaw,tylko droższy.Lepiej wsadzić uszczelkę starego typu do naszych pojazdów, a nowe zostawić właścicielom 25,45 itp, tak uważam.
 
 
emilanka 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 31 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 20:36   

hmmm po konsultacji z moim domowym samochodowym lekarzem stwierdziłam że chyba lepiej zainwestować troszku więcej pieniędzy i wymienić na porządniejsze i sprawdzone uszczelki tym bardziej bo lekturze wypowiedzi shilusa82 bo w sumie wyjdzie na to samo jeżeli kupiłabym zestaw tych uszczelek i szpilek a samą uszczelkę pod głowicą lepszej firmy. dzięki wielkie:)

[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 20:36 ]
jeszcze jedno
keczu napisał/a:
Teoretycznie tego sie nie powinno robic z glowica w K-seri, teoretycznie.
moje teoretyczne pytanie brzmi DLACZEGO??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 20:50   

emilanka napisał/a:


[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 20:36 ]
jeszcze jedno
keczu napisał/a:
Teoretycznie tego sie nie powinno robic z glowica w K-seri, teoretycznie.
moje teoretyczne pytanie brzmi DLACZEGO??


Chodzi tu o to że inzynierowie naszych kochanych "R" nie zostawili zadatku materiału na głowicy, ów zadatek jest tak mała że aż go praktycznie nie ma. Tu by się musiał Oprawca wypowiedzieć bo on jest spec od tej roboty.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
emilanka 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 31 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 20:52   

tzn wiesz i tak już jest po tzw Ptokach bo głowica jest splanowana, a czy będzie banglać to się okaże mam nadzieję że tak, choć nie ukrywam że Twoja wypowiedź mocno mnie zaniepokoiła
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 21:57   

ogólnie przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować głowicę tylę że głowice w silnika k-series nie są zbytnio przystosowane do tego zabiegu. W innym markach mozna było kiedyś spotkać np uszczelki pod głowicę po pierwszym drugim lub trzecim planowaniu głowicy, czyli odpowiednio grubszych.

W każdym razie nie ma czego się bać bo nie jeden roverek tu na forum miał HGF'a i śmiga po naprawie jak nowy ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Czw Cze 24, 2010 22:58   

keczu napisał/a:
Teoretycznie tego sie nie powinno robic z glowica w K-seri, teoretycznie.

Teoretycznie to do 0,15mm można splanować i nie ma najmniejszego problemu.
emilanka, jesli nie zebrali więcej niż podałem to nie masz się zupełnie czym przejmować :wink:
Planować to nie można głowicy np. od Escorta 1.6 w dieslu, ale ona i tak raczej nie ma szans się wypaczyć bo jest żeliwna :razz:
A uszczelkę u siebie założyłem wzmacnianą FAI i mogę na spokojnie polecić :smile:
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 08:54   

Mi mechanicy planowali głowicę i wszystko jest w porządku, żadnych stuków czy niepokojących hałasów z silnika. Każe planowanie to ścieranie i w końcu każda głowica będzie miała dość,ale nasze wytrzymają chociaż to jedno :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Cze 25, 2010 09:53   

Moja była planowana moze nawet więcej niż jeden raz i na razie żyje.
Ja ją planowałem raz, ale uszczelka juz wcześniej była wymieniana.

Tym niemniej nie chciałbym ryzykować ponownego planowania.

Polecam profilaktycznie usunąć rdzewiejący zaworek z kolektora dolotowego.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:23   

bardziej zabielacie głowice niż planujecie, zawsze trzeba zabielić głowice jak się ją demontuje, ponieważ zazwyczaj zostaje ślad po uszczelce,
btw. ile można splanować głowice,żeby tłoki jeszcze się nie pocałowały z zaworami ?
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:45   

Harry napisał/a:
ile można splanować głowice,żeby tłoki jeszcze się nie pocałowały z zaworami ?

Tego niewiem, ale po 0,2mm już może wystąpić spalanie stukowe.

Harry napisał/a:
bardziej zabielacie głowice niż planujecie, zawsze trzeba zabielić głowice jak się ją demontuje, ponieważ zazwyczaj zostaje ślad po uszczelce,

Zabiela się, jeśli jest w 100% prosta, ale niestety aluminiowa głowica po wydmuchaniu uszczelki prawie nigdy nie jest prosta.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Cze 25, 2010 11:11   

Dobrze piszecie. Tych głowic nie można "jechać" na "cykliniarce", bo maksymalny zapas naddatku na ewentualną naprawę czoła głowicy to zaledwie marniutkie 0.2 mm. Generalnie, przy lepszej awarii układu chłodzenia w tym silniku, głowica wichruje się do takiego stopnia, że nawet ściągniecie 0.2 mm może nie pomóc w jej wyprostowaniu. Także trzeba mieć na względzie czoło bloku silnika, one jest prawie lustrzanym odbiciem czoła głowicy a przenosi takie same siły, jak ona.
Dla tego też, czoło głowicy można jedynie "zabielać", tj. docierać na jakimś porządnym wzorcu płaskości (idealna byłaby nieuszkodzona płyta traserska) za pośrednictwem drobnoziarnistych środków ściernych (pasta zaworowa, papier ścierny od 1000 - 1500 na mokro, itd...). To samo czoło bloku.

Silniki rovera serii K są bardzo dobre, nowoczesne, mocne, trwałe i niezawodne (poza kilkoma mankamentami z ich osprzętem), ale nietypowa, nieco egzotyczna ich konstrukcja oraz rodzaj zastosowanego połączenia głównych elementów i rodzaj uszczelki podgłowicowej powoduje, że, w porównaniu statystycznym z "normalnymi" silnikami, dość często w tych silnikach "siada" uszczelka pod głowicą, a w zasadzie, nie ona sama, a rozszczelnia się połączenie głowica-blok, najczęściej z powodu zbyt małej siły docisku głowicy do bloku, za co odpowiadają zbyt rozciągnięte śruby silnika, które, niestety, są bardzo długie i cienkie, a łączą silnik na wskroś i odpowiadają nie tylko za szczelność ww. połączenia, ale też za sztywność całego silnika.

Generalnie, oddanie głowicy tego silnika do typowego "mechanika" bez udzielenia mu stosownych wskazówek, a najlepiej, gdy będzie się stało nad nim i cały czas pilnowało, oznacza jej bezpowrotne zniszczenie, czego przykre przykłady można znaleźć i na tym forum.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
emilanka 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 31 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: wrocław

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 12:44   

w przypadku głowice z mojego Rovera sprawa wygląda następująco rzeczywiście nie była ona planowana jedynie zabielona a robił to znajomy więc mam nadzieje że zna się chłopak na rzeczy. Podobno była w nie najgorszym stanie, ale to wszystko wyjdzie w praniu...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 13:48   

shilus82 napisał/a:
Polecam profilaktycznie usunąć rdzewiejący zaworek z kolektora dolotowego


z tego co wiem jest on tylko w aluminiowych kolektorach, a jest to plastykowy zawór, więc raczej nie zardzewieje (aczkolwiek zabrudzić się może)
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pią Cze 25, 2010 14:23   

spider666 napisał/a:
z tego co wiem jest on tylko w aluminiowych kolektorach, a jest to plastykowy zawór, więc raczej nie zardzewieje (aczkolwiek zabrudzić się może)

Jest w plastikowych kolektorach po lewej stronie silnika(stojąc prodem do auta).
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 16:18   

Może ma ktoś fotkę gdzie on tak dokładnie się znajduje ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
emilanka 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 31 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: wrocław

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 25, 2010 22:29   

Jutro zrobię zdjęcie i dam na forum :wink:
http://www.pietka.com.pl/ zakład świadczy usługi lat naście więc chyba wiedzą o co chodzi :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:58   

w aluminiowym kolektorze jest w króćcu
(w plastykowym nie wiem czy/gdzie jest)

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214] Wybór oleju
simpIe Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Kwi 14, 2011 07:44
szoso
Brak nowych postów [r214] Wybór nowej chlodnicy do roverka 1.4 8v 96 rok
zibik21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lip 24, 2013 20:25
leszczu
Brak nowych postów [MG ZR 160] komplet uszczelek
minetaj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lut 14, 2011 15:01
hagipl
Brak nowych postów [MG ZR] Zestaw uszczelek.
dante_2005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Lut 12, 2019 21:50
dante_2005
Brak nowych postów [R214Si]Sprawa uszczelek od skrzyni biegow
xROnx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Lut 29, 2008 10:53
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink