Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 200 1.6] nie dziełają szyby i radio
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:55
[rover 200 1.6] nie dziełają szyby i radio
Autor Wiadomość
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



  Wysłany: Sob Maj 29, 2010 23:50   [rover 200 1.6] nie dziełają szyby i radio

witam, posiadam rover'a 200 z silnikiem 1.6. ostatnio podpinałem radio do samochodu niestety podpoiłem zasilanie na odwrót i od tego czasu mam dość poważny problem ponieważ przestały mi działać elektryczne szyby radio i ogrzewanie tylnej szyby, a bezpieczniki są w porządku. bardzo proszę jeżeli ktoś wie co mogę zrobić napiszcie :cry:
Ostatnio zmieniony przez leptyk Nie Maj 30, 2010 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 29, 2010 23:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 09:20   

1. popraw temat wg regulaminu bo administracja zaraz powiesi Cie za jajca ;)
2. Na poczatek ja bym wymienil te bezpieczniki na nowe. Mimo, ze są "ok".
3. Jezeli pkt 2 nie pomoze to poszlo zwarcie i trzeba naprawiac/wymieniac podnosniki itd itp --robota dla elektryka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 09:46   

Cytat:
2. Na poczatek ja bym wymienil te bezpieczniki na nowe. Mimo, ze są "ok".

Zrób tak jak radzi faecd,
Wcale nie muszą być "ok".
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 16:13   

niestety wymiana bezpieczników na nowe nic nie dała :/ ja myślicie ile mnie może wyjść naprawa u elektryka? jeżeli ktoś się orientuje to bardzo proszę o odpowiedz
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 19:09   

Które bezpieczniki wymieniałeś?. Jeśli tylko w kabinie to sprawdź jeszcze pod maską. Stawiam na uszkodzenie Link3 w skrzynce pod maską.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 21:28   

Sprawdzałeś wszystkie czy tylko te opisane na zaślepce? Ja w swoim autku też miałem podobny problem, tylko nie działały inne rzeczy (nie pamiętam do końca jakie, a nie chce kłamać). Okazało się, że były właściciel pospinał zapalniczkę i radio na krótko. Na początek sprawdź wszystkie 10A. Nic wielkiego nie powinno się stać przez podłączenie zasilania na odwrót - przynajmniej z autem ;) ...
_________________
Czerwone jest szybsze ;) .
 
 
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 22:27   

pod kolumną kierownicy sprawdziłem wszystkie, i jeden był wypalony, wymieniłem i przestał się zegar resetować (tą usterkę miałem już wcześniej) ale zauważyłem że troszkę inne rzeczy się jeszcze z nim dzieją, przestał piszczeć przy włączaniu(kontrolka która trzeba wyłączyć na pilocie) tylko świeci sie czerwona dioda. piszczy natomiast gdy otworzę drzwi i mam włączone światła nawet przy zapalonym silniku. nie działają też wycieraczki ale wyłącznie na pierwszej pozycji (najwolniejsze). zaznaczam że wszystko się to stało przy zabawie z radiem.

[ Dodano: Nie Maj 30, 2010 22:27 ]
nie daje mi to spokoju więc sprawdziłem też jeszcze teraz te pod maską, niestety również wszystkie są ok
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 22:42   

Przy końcówce radia rozumiem, że majstrowałeś? Łączyłeś jakieś przewody samodzielnie? Spróbuj porozłączać wszystko, żeby było wg stanu pierwotnego - kiedy wszystko działało. Sprawdź całą wiązke - może kabel od podtrzymania zaczął gdzieś zwierać? Ewentualnie spróbuj odłączyć akumulator na jakiś czas (np. na noc) - może coś pomoże.

Dziwne, bo ja przy audio w moim aucie cały czas intensywnie majstruje. Nie raz zdarzyło mi się coś odwotnie podłączyć, zewrzeć, itp. i nigdy nic poważnego się nie stało - poza tym, że wymieniłem tonę lub dwie bezpieczników :P .
 
 
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 14:28   

całkiem odłączyłem zasilanie od radia, niestety wciąż to samo :/
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 15:06   

nie wiem jak to jest w dwusetce, ale mi jak palił bezpiecznik od szyb. Pomogło wyciągnięcie spod akumulatora przewodów od wentylatora chłodnicy i zaizolowanie, problem zniknął jak ręką odjął.
 
 
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:10   

tyle że u mnie wszystkie bezpieczniki są ok :/
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:28   

leptyk mam podobny problem który częściowo rozwiązałem. też podłączałem radyjko i zrobiłem spięcie padł mi immo, centralny, zasilanie radia, zegar nie chodził... bezpieczniki były całe wszystkie, i pod maską też.

najpierw odpiąłem aku i zrobiłem kalibracje pilota i to już było ok.

co do radia to mi się upaliła masa z zasilającym, i musiałem mase zapożyczyć od anteny. radio gra jednak zegarek nadal jest kicha, podejrzewam że też do neigo będę musiał zapozyczyć masę - w końcu siedzi to na jednym bezpieczniku.

weź miernik i posrpawdzaj napięcia w kostce od radia, sprawdzaj też na włączonych i wyłączonych światłąch, mi w zależności czy włączyłem czy nie pokazywał różne napięcia. np na wyłączonych na jednym była masa a jak włączyłęm pokazywał on napięcie 12V -ewidentnie przepalona masa... jednak nie chce mi się przeglądać całej instalki od skrzynki i zdejmowania kokpitu i zapozyczyłem mase.

piszczałka od świateł też mi raz padła, jednak wtedy bezpiecznik się palił jak podłączyłem właśnie mase do tego przewodu, a zapalałem światła i zaskakiwało napięcie i paliło bezpiecznik.

czyli tak, miernik, mase weź z jakiejś śrubki (nie polakierowanej) i sprawdzaj gdzie możesz, i patrz czy się zgadza, możesz też tym miernikiem sprawdzić czy masz napięcie po wyjęciu bezpiecznika w jego miejscu. powinno wskazywać 12V. jeżeli w skrzynce nie masz patrzysz pod maską czy jest. jeżeli w skrzynce jest i pod maską to szukasz gdzie się coś upaliło, patrzysz na przełączniku, w drzwiach..

elektrykiem nie jestem, może trochę zamotałem jednak wydaje mi się że to na początek możesz zrobić , jak nie pomoże to wołaj jakiegoś ogarniętego kumpla elektryka a jak nie masz no to warsztat...
 
 
 
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 22:50   

czyli jeżeli dobrze Cię rozumiem gdzieś po drodze jest zwarcie z masą? i przepalony kabelek?

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 22:50 ]
jeżeli byś mógł to powiedz mi jeszcze o co Ci chodziło w słowach "najpierw odpiąłem aku i zrobiłem kalibracje pilota i to już było ok" i co to dało
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 00:11   

tak, gdzieś się przepaliło. u mnie było tak że na MASIE (czarnym) miałem 4 V a na PLUSIE czerwonym miałem 8 V, co oznacza że te przewody gdzieś mi się przepaliły ze sobą. potrzebny ci wskaźnik taki jak długopis wygląda a z drugiej strony ma kabelek z klemą do masy, oraz voltomierz (w praktikerze po 15 zł), w sumie sam wskaźnik wystarczy bo widzisz czy mocno świeći żarówka czy słąbo. (wskaźnik potrzebny 12-24 V)
 
 
 
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



Wysłany: Sro Cze 02, 2010 19:11   

no niestety, zrobiłem tak jak powiedziałeś i chyba mimo waszych starań będę musiał złożyć wizytę u elektryka :/ nie wiecie ile mnie może wyjść naprawa?
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 04, 2010 14:00   

z elektryką to jest tak że może Ci to zrobi w 10 minut a może siedzieć 3 godziny i nie znajdzie przyczyny. dlatego najlepiej dobrego kumpla i szukać. myślę że elektryk może wziąść za robociznę 50-200 zł
 
 
 
leptyk 



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 13
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 20:06   

to przynajmniej tyle mnie pocieszyłeś :) balem się że będą to dość duże pieniądze. w najbliższym czasie oddam do do elektryka, jak sie dowiem co z nim było to zaraz napiszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214 si r 96]Radio i szyby przestaja działać
myszor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lip 22, 2010 23:23
myszor
Brak nowych postów [Rover 214i] Radio
tomasinoo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lis 06, 2007 22:55
ADAM1
Brak nowych postów [Rover 25] jak wymontować radio
monster7772 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 08, 2013 22:10
monster7772
Brak nowych postów [Rover 218 SLD] El. szyby
Gregor900 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lis 16, 2007 18:41
krzych1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink