"W opinii Rady Legislacyjnej nie będzie źle - „objęcie systemem opłat elektronicznych zarówno autostrad, jak i dróg ekspresowych, których sieć ma powstać w latach 2008-2012, generować będzie w okresie 2011-2020 wyższe przychody w porównaniu z przychodami, jakie były generowane w systemie winietowym”. W tej samej opinii jednak czytamy, że system opłat elektronicznych musi być sukcesywnie rozszerzany na drogi alternatywne, bo istnieje duże prawdopodobieństwo ucieczki kierowców na drogi pozostające poza systemem."
Ja się zastanawiam jak jest traktowany kierowca w tym kraju. Wydaje się, że zgodnie z powyższym cytatem będzie jeszcze gorzej i kierowca będzie wręcz ścigany, aby zedrzeć z niego dodatkowy pieniądz. Przecież od 1997r. non stop płacimy podatek drogowy w cenie paliwa. Nie wspomnę już o akcyzie i VAT. Do tego przewoźnicy płacą jeszcze za winiety. Ogólnie, jak tak poszukałem na google, 68% ceny litra paliwa, to podatki do budżetu Co więcej; ponoć wcale 100% kwoty z tego podatku nie idzie na drogi, a na finansowanie Starostw Powiatowych, które to przejadają I teraz Państwo śmie snuć plany o rozszerzaniu opłat za przejazd na drogi ekspresowe; a w dalszej perspektywie na drogi "alternatywne" Tzn. co; na DK, powiatowe i gminne
Do tego jeszcze sformułowanie, że "istnieje duże prawdopodobieństwo ucieczki kierowców na drogi pozostające poza systemem"... Rozumiem, że jako kierowca muszę czuć się ścigany?
Skończy się tym, że aby bezpłatnie przejechać z Gdańska do Wawy, trzeba będzie śmigać polami
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 06:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A gdzie to wyczytałeś W atrykule z linku jest mowa o przewoźnikach, czyli w potocznym rozumieniu, o ciężarówkach, autobusach, busach itp., wykorzystywanych w transporcie.
IMHO bardzo dobrze, że będą liczyć im za jazdę alternatywnymi drogami, bo przynajmniej nie będa ich korkować i dodatkowo niszczyć omijając drogi A i S w imię 'oszczędności' na opłatach.
Mi się wydaje że to raczej gorzej wyjdzie, dodatkowe opłaty będą zapewne za drogi ekspresowe/autostrady więc kierowcy ciężarówek w celu zaoszczędzenia będą jeździli bocznymi drogami/przez wsie czy miasta skutecznie utrudniając życie ich mieszkańcom.
Tego nie wyczytałem, widziałem wypowiedź jakiegoś ministra na TVPINFO, że to ma dotyczyć docelowo WSZYSTKICH kierowców, a tylko na początku samych przewoźników...
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
to ma dotyczyć docelowo WSZYSTKICH kierowców, a tylko na początku samych przewoźników...
No, to fucktycznie będzie granda
Trzeba będzie wyjść na ulice Przecież podatek drogowy płacimy już (w paliwie)
Autostrady - rozumiem, chociaż mi się to nie podoba, ale reszta
Znów jakiś pismak napisał ogólnie coś, co gdzieś usłyszał, a tak naprawdę system ma poprawić działanie czegoś, co już funkcjonuje i się rozrasta - o płatne drogi obecnie realizowane w najgłupszy możliwy sposób(jak na A2 pod Poznaniem), czyli przez przecinanie autostrady bramkami w poprzek, lub trochę lepszy (na A1 pod Gdańskiem) realizowany przez bramki na wjazdach/zjazdach.
Chodzi o coś, co działa np. we Włoszech albo na wjeździe do Oslo.
Każde auto będzie w ten, czy inny sposób identyfikowane, a na wjazdach/zjazdach będą tylko elektroniczne czujniki identyfikujące auto. System zliczy ilość przejechanych po płatnej drodze km i wystawi fakturę na koniec miesiąca, a jeśli zgodzisz się na "polecenie zapłaty", to od razu pobierze kasę z konta.
To wszystko automagicznie zamiast stania w godzinnych kolejkach do bramek wyjazdowych na A1 w dni urlopowe albo po prostu hamowania ze "130 do 0" co 40 km na A2 3 razy w czasie każdego przejazdu 120 km płatnego odcinka.
Moim zdaniem a pismak znów opisał jak mu przyszło do głowy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
mam nadzieję, że przewoźnicy długo jeszcze to poblokują
A tutaj, to bym się tak nie cieszył
W końcu to oni najbardziej zużywają (żeby nie napisać "niszczą") drogi a sami na tym zarabiają (mniej, czy więcej, w taki, czy inny sposób, ale jednak), więc dlaczego WSZYSCY musimy ponosić koszty ICH działalności
Mi się wydaje że to raczej gorzej wyjdzie, dodatkowe opłaty będą zapewne za drogi ekspresowe/autostrady więc kierowcy ciężarówek w celu zaoszczędzenia będą jeździli bocznymi drogami/przez wsie czy miasta skutecznie utrudniając życie ich mieszkańcom.
To nie są dodatkowe opłaty - oni już je ponoszą w winietach.
Zmieni się tylko system poboru.
Mayson napisał/a:
Ja mam nadzieję, że przewoźnicy długo jeszcze to poblokują, zanim wejdzie w życie
Czyli masz nadzieję, że będziesz stał na bramce A1 w każdy ładny letni weekend.
Paul napisał/a:
No, to fucktycznie będzie granda
Trzeba będzie wyjść na ulice Przecież podatek drogowy płacimy już (w paliwie)
Autostrady - rozumiem, chociaż mi się to nie podoba, ale reszta
Luuuudddzzzzziiiiiieeeeee!!!!
Czytajcie, zanim zaczniecie krytykować - chodzi właśnie o autostrady i drogi ekspresowe!!
Naprawdę warto przyjrzeć się "o co chodzi", a nie opierać krytykę na jednym, stronniczym artykule z WP - czasami mnie to załamuje, ale na tym forum i tak nie jest źle.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
maciej, nie wszystko co jest stosowane na zachodzie jest dobre, ostatni przykład szczepionki na świńską.
Ale ok, powiedzmy że ten pomysł jest do przemyślenia jeśli tylko zlikwidowane zostaną winiety. Z jakiej paki mamy płacić 2 razy za to samo? No i oczywiście istnieje duże ryzyko, że u nas cennik za klilometr przejechany będzie drakońsko wysoki i wtedy rzeczywiście zostanie PKP aby wyjechać nad morze.
Tak się zastanawiam, czy ten system nie będzie pozwalał na nakładanie mandatów za przeroczenie prędkości? Łatwo obliczyć średnią z jaką auto przejechało dany odcinek i podstawa do mandatu juz jest. Z tego co wiem to w Austrii jest tak to liczone, ale poprzez 'bramki' na danych odcinkach autostrady.
Czytajcie, zanim zaczniecie krytykować - chodzi właśnie o autostrady i drogi ekspresowe!!
Przeczytaliśmy
Podtrzymuję: Autostrady -- trudno
Ekspresówki i niżej - NIE W przeciwieństwie do A budowane są z budżetu, zasilanego podatkiem drogowym z paliwa, który płacimy od lat.
Powyższe moje zdanie dotyczy aut osobowych i innych do prywatnego (czyt. niezarobkowego) użytku.
O ciężarówkach itp. napisałem poprzednio
maciej, nie wszystko co jest stosowane na zachodzie jest dobre,
Poczytaj, a potem się wypowiadaj, bo nudne jest tłumaczenie wszystkim wszystkiego.
Widziałeś kiedyś bramki na autostradzie we Włoszech?
Jest osobna bramka TelePass elektronicznie rozpoznająca TIRa (ztcp chodzi o chip na przedniej szybie) i efekt jest taki, że TIRy wjeżdżają i zjeżdżają swobodnie z autostrady, a osobówki czasem potrafią stać i pół godziny do bramki.
Osobiście wolałbym mieć chip koło lusterka, przejechać całe Włochy jak chcę i na granicy dostać za to fakturę, a nie stać w kolejkach do bramek, ale co kto lubi.
azer napisał/a:
Ale ok, powiedzmy że ten pomysł jest do przemyślenia jeśli tylko zlikwidowane zostaną winiety
Poczytaj.
Unia zabrania podwójnych opłat za drogi, dlatego nasze genialne państwo płaci koncesjonariuszom autostrad daninę za każdą ciężarówkę, bo skoro państwo pobiera kasę za winiety za wszystkie drogi krajowe i autostrady, to z niej musi pokrywać koszty tych fragmentów płatnych inaczej.
azer napisał/a:
Z jakiej paki mamy płacić 2 razy za to samo?
Akurat jeśli o Ciebie chodzi, to chyba nikt jeszcze nie kazał w Polsce kupić Ci winietki na osobówkę?
azer napisał/a:
No i oczywiście istnieje duże ryzyko, że u nas cennik za klilometr przejechany będzie drakońsko wysoki i wtedy rzeczywiście zostanie PKP aby wyjechać nad morze.
Poczytaj artykuły, które wskazałem.
To już jest ustalone - w najbliższych latach górna granica opłat to 20 gr/km od osobówki i 46 gr/km od ciężarówki.
azer napisał/a:
Tak się zastanawiam, czy ten system nie będzie pozwalał na nakładanie mandatów za przeroczenie prędkości? Łatwo obliczyć średnią z jaką auto przejechało dany odcinek i podstawa do mandatu juz jest.
Na razie nie jest to przewidywane, ale istnieje oczywiście taka możliwość - wystarczyłoby założyć legalizowane zegary na bramkach, ale to możesz mieć i teraz - wystarczy bilet z autostrady - pisałem już w wątku o uzyskanych prędkościach jaki miałem bilet z A1.
azer napisał/a:
Z tego co wiem to w Austrii jest tak to liczone, ale poprzez 'bramki' na danych odcinkach autostrady.
U nas też są miejsca (Wawa, Trasa Siekierkowska), gdzie są przymiarki do tzw. "odcinkowego pomiaru prędkości".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Każde auto będzie w ten, czy inny sposób identyfikowane, a na wjazdach/zjazdach będą tylko elektroniczne czujniki identyfikujące auto. System zliczy ilość przejechanych po płatnej drodze km i wystawi fakturę na koniec miesiąca, a jeśli zgodzisz się na "polecenie zapłaty", to od razu pobierze kasę z konta.
To wszystko automagicznie zamiast stania w godzinnych kolejkach do bramek wyjazdowych na A1 w dni urlopowe albo po prostu hamowania ze "130 do 0" co 40 km na A2 3 razy w czasie każdego przejazdu 120 km płatnego odcinka
Spoko - w przypadku autostrad nie protestuję. Każdy kraj chyba pobiera opłaty za przejazd autostradami, więc i u nas niestety to będzie.
Ale jeśli chodzi o drogi ekspresowe i "alternatywne", to jestem przeciwny. Musi być możliwość bezpłatnego poruszania się po kraju.
maciej napisał/a:
To nie są dodatkowe opłaty - oni już je ponoszą w winietach.
Zmieni się tylko system poboru.
Jeśli chodzi o przewoźników - trudno - zarabiają jeżdżąc po drogach i je rozjeżdżając bardziej niż ja czy Ty. Ale jeśli ja również miałbym płacić za wszystkie drogi, to dajcie spokój...
maciej napisał/a:
Luuuudddzzzzziiiiiieeeeee!!!!
Czytajcie, zanim zaczniecie krytykować - chodzi właśnie o autostrady i drogi ekspresowe!!
...i drogi "alternatywne", czyli? Zostają DK, powiatowe i gminne... Jeszcze polne niech obłożą...
maciej napisał/a:
Naprawdę warto przyjrzeć się "o co chodzi", a nie opierać krytykę na jednym, stronniczym artykule z WP
Ten artykuł to pikuś - trzeba było słyszeć tę wypowiedź ministra, co ja... przewoźnicy i ekspresówki to dopiero początek... A teraz zabieram się za czytanie Twoich linków
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Podtrzymuję: Autostrady -- trudno
Ekspresówki i niżej - NIE W przeciwieństwie do A budowane są z budżetu, zasilanego podatkiem drogowym z paliwa, który płacimy od lat.
Powyższe moje zdanie dotyczy aut osobowych i innych do prywatnego (czyt. niezarobkowego) użytku.
To czytajcie jeszcze raz, bo nie rozumiecie - cytat z podanego przeze mnie artykułu z Rzepy:
Cytat:
Marcin Hadaj, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
(...) - (System - przyp. maciej) Ma objąć zarówno autostrady, jak i wszystkie drogi ekspresowe – mówi Hadaj. Za korzystanie z tras ekspresowych będą płacili tylko kierowcy samochodów o masie powyżej 3,5 tony (ciężarówki).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
To czytajcie jeszcze raz, bo nie rozumiecie - cytat z podanego przeze mnie artykułu z Rzepy:
Dokładnie, a ja mówię, że minister twierdził, że to na początek, potem wszyscy... niech mnie zabiją jeśli piszę bzdury... na moje nieszczęście nie pamiętam który to as z Rządu się wypowiadał - wiem, że był wywiad na TVP INFO wczoraj w dzień, na pewno po 12.00
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Ale jeśli chodzi o drogi ekspresowe i "alternatywne", to jestem przeciwny. Musi być możliwość bezpłatnego poruszania się po kraju.
Przeczytaj jeszcze raz artykuły, które podałem, a nie ten jeden z WP.
Mayson napisał/a:
Ale jeśli ja również miałbym płacić za wszystkie drogi, to dajcie spokój...
JW
Mayson napisał/a:
...i drogi "alternatywne", czyli? Zostają DK, powiatowe i gminne... Jeszcze polne niech obłożą...
JW
Mayson napisał/a:
Ten artykuł to pikuś - trzeba było słyszeć tę wypowiedź ministra, co ja... przewoźnicy i ekspresówki to dopiero początek... A teraz zabieram się za czytanie Twoich linków
Czytaj zanim coś napiszesz - odciążysz naszą bazę.
Gdybyś przeczytał wcześniej, to ten post by chyba nie powstał, bo nie ma sensu, a wypowiedź ministra wskaż, bo to ciekawe.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum