Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Spadek mocy, wykresy z hamowni, przyczyny ...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Spadek mocy, wykresy z hamowni, przyczyny ...
Autor Wiadomość
Nicpek24 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 22
Skąd: Pabianice



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 20:44   

zapraszam do lektury polecam:)

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67110
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 13:00   

Dzisiaj zawiozłem swojego MG ZT T 2,0 CDTI na chipowanie. WYnik "przed" na hamowni to 122KM czyli o 9 mniej niż seria? To normalne, też mieliście takie pomiary?
Zobaczymy ile wyjdzie już "po"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 13:18   

Zależy od hamowni, od czynników panujących w aucie typu przepływka, ciśnienie paliwa, uszczelnienie coolera, itp. itd. Zdarzają się takie kwiatki, a jak silnik zjeżdżony to też ma prawo być mniej wydajny.

Generalnie przed pomiarem powinno się zrobić wstępną diagnostykę komputerową oraz spojrzeć na elementy dosyłające paliwo i powietrze pod maską.

W każdym razie po zabiegu auto pewnie będzie cieszyło, bo zwiększy się na pewno moment obrotowy, a to w przełożeniu na dupohamownie powoduje radość kierowcy ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 13:50   

Eee chyba Malo kto mierzyl u nas serie :p
_________________
75 Red Edition
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 17:12   

Moment zamierzony to 292Nm. Raczej do wymarzonych 155-160km nie dobijemy. Ile maksymalnie udało Wam się wyciągnąć z tego silnika?Czytałem na forach ze te silniki rzadko trzymały serię i standardem jest wynik miedzy 115 a 125km
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 19:16   

Jak ja mierzyłem serię na AgmaTuning, to wychodził powyżej serii 1-2KM.
Moment miałem na serii taki jak być powinien. Wykresów nie znajdę, bo cały plik został zniszczony przez pomyłkę zamiast innych dokumentów ;)

Ostatni wykres jaki mam, to z tego roku po jakiejś tam n-tej mapce i zbliżony do 146,5KM oraz 331Nm - zatem mało. Codziennie wrzucam jakieś poprawki, ale chyba mi nie domaga pompa, bo jestem niezadowolony ;) Jak już poczuję, że moc na tyłku jest okej, wtedy pojadę się shamować ;)

Cytat:
Eee chyba Malo kto mierzyl u nas serie :p

No co Ty? Na zlotach głównie takie się mierzyły.
Ale np. poliftowy R75 Maryba miał po mojej mapce 134KM. Uśmiał się, że lipna modyfikacja i zażyczył sobie wrzutu oryginału (teoretycznie 136KM), a wypluło 12x ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:39   

Jest rozczarowanie niestety...
Udało się wyciągnąć 140KM i 338Nm. Liczyłem na lekko ponad 150KM.
Załączam wykres z hamowni. Może koś przeanalizuje, doradzi czy jest w porządku czy też można było to zrobić lepiej.
Z góry dzięki
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:42   

Dowiedz się jakie masz wstępne ciśnienie paliwa oraz jaka jest dawka wtrysku.
Zawsze mapę można zmodyfikować pod więcej.

Ten twój program wgrano ci od ręki i pomiar? Czy próbowano coś podciągnąć?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:45   

Auto było w serwisie cały dzień. Gość sam pisze mapy a nie wgrywa gotowce. Twierdzi, że takie rozwiązanie to optimum jakie znalazł, próbował wykręcił coś więcej ale przy 2KM więcej już zaczynało kopcić... Czuć zdecydowaną różnicę w jeździe ale chciałoby się więcej a tu ledwie 17KM (i to tylko 9 powyżej serii) :evil:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:52   

kyuss7 napisał/a:
Auto było w serwisie cały dzień.

Byłeś przy nim?

kyuss7 napisał/a:
Gość sam pisze mapy a nie wgrywa gotowce.

Mhm... jak każdy ;) Nie chcę oceniać, bo nie znam go, ale większość tych dużych firm, właśnie gotowce trzepie albo mapę odsyła do "zaprzyjaźnionego" tunera. Ten odsyła (zwykle gotowca) i wrzuca się już w auto. Ale może tu jest inaczej - nie wiem ;)

Jaki masz przebieg (realny) tego auta. To jest manual?
Skąd jesteś? Jaki region Polski?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 22:59   

Manual, przebieg to 171kkm i jest raczej realny bo przesłość auta jest udokumentowana. Autko na pewno jest po jakimś dzwonie (nie wielkim ale jednak), wymieniałem ostatnio wentylator chłodnicy i mogłem to zobaczyć na własne oczy :) uszczelniany był też intercooler przy okazji bo z kolanka chlapało.
Jestem z Wrocławia.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 23:05   

kyuss7 napisał/a:
Jestem z Wrocławia.

To do Strzegomia, do marcin.misek możesz podjechać na diagnostykę, zrzutkę mapy i ew. poprawkę programu + jakieś konfiguracje auta jak masz życzenie jakieś ;)

Od razu ten przebieg można będzie zweryfikować. Który to jest rok auta?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 23:09   

Auto co ciekawe jest z 2006 roku (tak jest w papierach) mimo, że oficjalnie produkowano było do 2005 roku.
Może mam ostatnią wypuszczoną sztukę :mrgreen: ?
Ta przyjemność strzegomska to w jakich kosztach się może mieścić bo już trochę poleciałem z kasą i nie wiem czy jest sens wyraucać drugie tyle bo dodatkowe 2KM :wink:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 23:14   

kyuss7 napisał/a:
Auto co ciekawe jest z 2006 roku (tak jest w papierach) mimo, że oficjalnie produkowano było do 2005 roku.


Czyli to jest polfit - "kwadratowe" lampy z przodu i oficjalnie to powinno być tam 136KM :) ?

Nie wiem ile będzie Cię kosztować ;)
Ile cię kosztowała mapa z hamownią? ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 23:22   

P.S. Sorry za literówki w postach, poprawię się :mrgreen:

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2015 23:21 ]
Tak, polift z kwadratowymi lampami. 96KW

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2015 23:22 ]
Koszt -900 zł
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 30, 2015 23:26   

kyuss7 napisał/a:
Tak, polift z kwadratowymi lampami. 96KW

Pytanie czy Ty w takim razie w ogóle masz pompę progową?

Albo pojedziesz do marcin.misek, albo kupisz sobie kabelki do diagnostyki i tuningu i będziemy działać na odległość.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Pią Paź 02, 2015 15:02   

z tą pompą progową to o co chodzi, że nie mam?
Jaśniej proszę bo laik trochę jestem :)

Kolejne pytanie..
Czy po samym wykresie można stwierdzić, że tuning został poprowadzony odpowiednio? Czy jednak wszystko zależy od konkretnego egzemplarza?
Może jestem w stanie pojechać do gościa i po uwagach od Was zasugerować mu jakieś rozwiązanie które nieco ta moc podniesie?

Z góry dzięki!
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Paź 02, 2015 15:53   

kyuss7 napisał/a:
z tą pompą progową to o co chodzi, że nie mam?

Obok akumulatora w wersjach przedliftowych i niektórych poliftowych taka pompa się znajdowała. Ta pompa daje niskie ciśnienie i tłoczy paliwo do filtra.

Kiedy ona jest wadliwa i daje za małe ciśnienie, to wtedy moc może być niepełna. Np. przy danym zakresie obrotów zacznie tak spadać, że aż szarpnie autem.

kyuss7 napisał/a:
Czy po samym wykresie można stwierdzić, że tuning został poprowadzony odpowiednio? Czy jednak wszystko zależy od konkretnego egzemplarza?

Możesz wrzucić skan. Co do egzemplarza, to na pewno i też może być jakiś błąd pomiaru względem innej hamowni i innego obsługującego. Nie wydaje mi się, żebyś miał tam jakiś program autorski, pewnie coś co krąży wśród tunerów pod dany model. To oczywiście nie zbrodnia, bo jeśli wrzuca się same tablice mapowe pod konkretny sterownik to przy założeniu, że auto ma serię, może być wynik wysoki.

kyuss7 napisał/a:
Może jestem w stanie pojechać do gościa i po uwagach od Was zasugerować mu jakieś rozwiązanie które nieco ta moc podniesie?

Nie sądzę, aby miał czas na takie zabawy ;) Poza tym, pewnie za każdą poprawkę czy hamowanie wziąłby kolejne złotówki. Myślę, że możesz zrobić odczyt swojego sterownika i spróbować porównać go z wartościami seryjnymi. Ew. skorygować trochę i wrzucić korektę.

To, że auto kopci może wynikać z jakiś nieszczelności albo niewydajności któregoś z elementów: pompy, czujniki...

Wiem, że marcin.misek obiera niedługo kierunek Wrocław w celu zakupów więc spróbuj się z nim skontaktować. Chociaż do samych odczytów parametrów i ew. Twojej mapy.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kyuss7 



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 20



Wysłany: Wto Paź 06, 2015 08:51   

MaRek - dzięki za wszystkie porady.
Dygresja taka...
Czy mając już chipowane auto (zmiana map) mogę dodatkowo pokusić się o wpięcie popularnego Power Boxa i dodatkowo podniesie mi on moc? Czy już zacznie się mega dymienie etc? No i o ile w takim przypadku może ją podnieść?
Kolejna sprawa - mogę go sobie wpinać i wypinać kiedy mam na to ochotę?


Pozdr
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 06, 2015 09:16   

boxa możesz wpinać kiedy chcesz, box to rezystor który fałszuje odczyty z czujnika ciśnienia paliwa, niektóre też z przepływomierza, a więc nawet jesli masz inne mapki to box i tak zmieni te wartości.

Co do dymienia itd to różnie bywa
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] Wykres z hamowni - brak mocy.
HarryVip Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Mar 20, 2010 09:08
HarryVip
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
mignone Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2007 19:03
mignone
Brak nowych postów [R75] Chwilowy spadek mocy
chrummen Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 22, 2009 16:27
Krawcu
Brak nowych postów [R75] Drastyczny spadek mocy
dukat11 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Sty 20, 2009 20:43
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink