Dzisiaj zawiozłem swojego MG ZT T 2,0 CDTI na chipowanie. WYnik "przed" na hamowni to 122KM czyli o 9 mniej niż seria? To normalne, też mieliście takie pomiary?
Zobaczymy ile wyjdzie już "po"
Zależy od hamowni, od czynników panujących w aucie typu przepływka, ciśnienie paliwa, uszczelnienie coolera, itp. itd. Zdarzają się takie kwiatki, a jak silnik zjeżdżony to też ma prawo być mniej wydajny.
Generalnie przed pomiarem powinno się zrobić wstępną diagnostykę komputerową oraz spojrzeć na elementy dosyłające paliwo i powietrze pod maską.
W każdym razie po zabiegu auto pewnie będzie cieszyło, bo zwiększy się na pewno moment obrotowy, a to w przełożeniu na dupohamownie powoduje radość kierowcy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Moment zamierzony to 292Nm. Raczej do wymarzonych 155-160km nie dobijemy. Ile maksymalnie udało Wam się wyciągnąć z tego silnika?Czytałem na forach ze te silniki rzadko trzymały serię i standardem jest wynik miedzy 115 a 125km
Jak ja mierzyłem serię na AgmaTuning, to wychodził powyżej serii 1-2KM.
Moment miałem na serii taki jak być powinien. Wykresów nie znajdę, bo cały plik został zniszczony przez pomyłkę zamiast innych dokumentów
Ostatni wykres jaki mam, to z tego roku po jakiejś tam n-tej mapce i zbliżony do 146,5KM oraz 331Nm - zatem mało. Codziennie wrzucam jakieś poprawki, ale chyba mi nie domaga pompa, bo jestem niezadowolony Jak już poczuję, że moc na tyłku jest okej, wtedy pojadę się shamować
Cytat:
Eee chyba Malo kto mierzyl u nas serie
No co Ty? Na zlotach głównie takie się mierzyły.
Ale np. poliftowy R75 Maryba miał po mojej mapce 134KM. Uśmiał się, że lipna modyfikacja i zażyczył sobie wrzutu oryginału (teoretycznie 136KM), a wypluło 12x
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jest rozczarowanie niestety...
Udało się wyciągnąć 140KM i 338Nm. Liczyłem na lekko ponad 150KM.
Załączam wykres z hamowni. Może koś przeanalizuje, doradzi czy jest w porządku czy też można było to zrobić lepiej.
Z góry dzięki
Auto było w serwisie cały dzień. Gość sam pisze mapy a nie wgrywa gotowce. Twierdzi, że takie rozwiązanie to optimum jakie znalazł, próbował wykręcił coś więcej ale przy 2KM więcej już zaczynało kopcić... Czuć zdecydowaną różnicę w jeździe ale chciałoby się więcej a tu ledwie 17KM (i to tylko 9 powyżej serii)
Mhm... jak każdy Nie chcę oceniać, bo nie znam go, ale większość tych dużych firm, właśnie gotowce trzepie albo mapę odsyła do "zaprzyjaźnionego" tunera. Ten odsyła (zwykle gotowca) i wrzuca się już w auto. Ale może tu jest inaczej - nie wiem
Jaki masz przebieg (realny) tego auta. To jest manual?
Skąd jesteś? Jaki region Polski?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Manual, przebieg to 171kkm i jest raczej realny bo przesłość auta jest udokumentowana. Autko na pewno jest po jakimś dzwonie (nie wielkim ale jednak), wymieniałem ostatnio wentylator chłodnicy i mogłem to zobaczyć na własne oczy uszczelniany był też intercooler przy okazji bo z kolanka chlapało.
Jestem z Wrocławia.
To do Strzegomia, do marcin.misek możesz podjechać na diagnostykę, zrzutkę mapy i ew. poprawkę programu + jakieś konfiguracje auta jak masz życzenie jakieś
Od razu ten przebieg można będzie zweryfikować. Który to jest rok auta?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Auto co ciekawe jest z 2006 roku (tak jest w papierach) mimo, że oficjalnie produkowano było do 2005 roku.
Może mam ostatnią wypuszczoną sztukę ?
Ta przyjemność strzegomska to w jakich kosztach się może mieścić bo już trochę poleciałem z kasą i nie wiem czy jest sens wyraucać drugie tyle bo dodatkowe 2KM
z tą pompą progową to o co chodzi, że nie mam?
Jaśniej proszę bo laik trochę jestem
Kolejne pytanie..
Czy po samym wykresie można stwierdzić, że tuning został poprowadzony odpowiednio? Czy jednak wszystko zależy od konkretnego egzemplarza?
Może jestem w stanie pojechać do gościa i po uwagach od Was zasugerować mu jakieś rozwiązanie które nieco ta moc podniesie?
Obok akumulatora w wersjach przedliftowych i niektórych poliftowych taka pompa się znajdowała. Ta pompa daje niskie ciśnienie i tłoczy paliwo do filtra.
Kiedy ona jest wadliwa i daje za małe ciśnienie, to wtedy moc może być niepełna. Np. przy danym zakresie obrotów zacznie tak spadać, że aż szarpnie autem.
kyuss7 napisał/a:
Czy po samym wykresie można stwierdzić, że tuning został poprowadzony odpowiednio? Czy jednak wszystko zależy od konkretnego egzemplarza?
Możesz wrzucić skan. Co do egzemplarza, to na pewno i też może być jakiś błąd pomiaru względem innej hamowni i innego obsługującego. Nie wydaje mi się, żebyś miał tam jakiś program autorski, pewnie coś co krąży wśród tunerów pod dany model. To oczywiście nie zbrodnia, bo jeśli wrzuca się same tablice mapowe pod konkretny sterownik to przy założeniu, że auto ma serię, może być wynik wysoki.
kyuss7 napisał/a:
Może jestem w stanie pojechać do gościa i po uwagach od Was zasugerować mu jakieś rozwiązanie które nieco ta moc podniesie?
Nie sądzę, aby miał czas na takie zabawy Poza tym, pewnie za każdą poprawkę czy hamowanie wziąłby kolejne złotówki. Myślę, że możesz zrobić odczyt swojego sterownika i spróbować porównać go z wartościami seryjnymi. Ew. skorygować trochę i wrzucić korektę.
To, że auto kopci może wynikać z jakiś nieszczelności albo niewydajności któregoś z elementów: pompy, czujniki...
Wiem, że marcin.misek obiera niedługo kierunek Wrocław w celu zakupów więc spróbuj się z nim skontaktować. Chociaż do samych odczytów parametrów i ew. Twojej mapy.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaRek - dzięki za wszystkie porady.
Dygresja taka...
Czy mając już chipowane auto (zmiana map) mogę dodatkowo pokusić się o wpięcie popularnego Power Boxa i dodatkowo podniesie mi on moc? Czy już zacznie się mega dymienie etc? No i o ile w takim przypadku może ją podnieść?
Kolejna sprawa - mogę go sobie wpinać i wypinać kiedy mam na to ochotę?
boxa możesz wpinać kiedy chcesz, box to rezystor który fałszuje odczyty z czujnika ciśnienia paliwa, niektóre też z przepływomierza, a więc nawet jesli masz inne mapki to box i tak zmieni te wartości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum