Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pon Cze 14, 2010 19:48 [R620] Pytanie o świece
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Mam małą prośby. Otóż, w sobotę zmieniałem rozrząd w swoim roverku. No i przy okazji chciałem sprawdzić stan moich świec żarowych.
I tu ZONK. Znalazłem tylko 3 sztuki Nie mogłem znaleźć 4-tej, chyba że jej nie ma.
Możecie powiedzieć mi czy to możliwe? Albo gdzie jest 4 świeca? Bo chyba jestem ślepy
Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 21:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 14, 2010 19:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pon Cze 14, 2010 20:15
ja za bardzo się nie znam na samochodach, ale byłem pewien że w 4-ro cylindrowych silnikach są 4 świece . po jednej na cylinder. ciekaw jestem jak to działa. 3 świece na 4 cylindry
zimek-1985, Normalnie dziala na 3. sprawnych świecach pali dobrze w zimie w mrozach. 4. świecie w Roverze dodali tylko żeby przy odpalaniu polepszyć osiągi w Normach-spalinowych.
zimek-1985 napisał/a:
w 4-ro cylindrowych silnikach są 4 świece
Bo tak powinna w sumie być, ale wiesz wyspiarze musieli być bardziej oryginalni
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Bo tak powinna w sumie być, ale wiesz wyspiarze musieli być bardziej oryginalni
eee raczej konstruktor miał jaja i pomyślał nie tylko o początkowym montażu ale też o wymianie, a weź wymień tą 4 świecę w SDi ... trzeba wyjąć pompę wtryskową i koszty rosną drastycznie wtedy
Jakby tak rozwlekał budowę silnika na wszystkie strony to tylko do R600 byś go zmieścił przesunięcie pompy wtryskowej spowodowałoby, że (w R200/25) już węże IC nie miałyby gdzie wejść ... a co do samych węży to nie wiem jakie masz zarzuty Skończyły się czasy golfa II, że można było w komorze silnika tańczyć śpiewać i malować bo tyle miejsca jest dookoła silnika
[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 13:34 ]
Jesli chodzi o pompę wtryskową, to moim zdaniem można było spróbować pokombinować i dać ją z tyłu silnika u góry i napędzić wszystko jednym paskiem rozrządu .... ale czy to jest rzeczywiście możliwe możliwe .... tego się nie dowiemy NIe znamy wszystkich założeń jakie były brane pod uwagę podczas konstruowania silnika .... wybrali tak jak wybrali a my się cieszmy, ze mamy dobre silniki pod maskami naszych roverków
wybrali tak jak wybrali a my się cieszmy, ze mamy dobre silniki pod maskami naszych roverków
hehe.. no dokladnie to jest plus można by tak debatować Ale ja i tak uważam ze można zrobić o kilka cm dłuższe auto i mieć więcej miejsca do prac przy silniku a nie jak w 200/25 ledwo co się wszystko mieści Denerwuje mnie to czasem
pompę można było trochę niżej zamontować i by było Ale nie ważne, ja i tak jak i ty Brt, uważam ze silnik jest nie zawodny i jest jak jest teraz tego i tak nie zmienimy
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Świece żarowe służą przecież tylko do odpalenia auta (a w tym dieslu własciwie w lato są zbędne) ... jak odpali na 3 cylindry, to już 4 cylinder w wyniku pracy silnika ma wystarczającą temperaturę sprężonego powietrza wewnątrz cylindra, żeby zapalić wtryśniętą ropę .... nie wiem w czym problem
Brt dzieki za odpowiedź
to mój pierwszy diesel więc jeszcze się ucze o tych silnikach
w dieslu nie jest jak w benzynie że swieca daje iskrę aby zapalić paliwo ,tu świece żarowe tylko podgrzewają na początku przy odpalaniu ,a paliwo zapala się samoczynnie od wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia (dla tego nazwa silniki wysokoprężne)
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Najlepsze sa poradniki dotyczące aut używanych.
Honda.
Nie polecamy oszczędnych ale awaryjnich diesli konstrukcji Rovera
Co do wydłużania auta, to to nie ma sensu. 10cm to juz mozna wpaść w zupełnie inny segment. A idąc tym tropem z cinquecento robilibysmy wielkościowo omege
Bo tu na klime zabraknie, tu na pompę ABS...tam druga chłodnica jeszcze ma byc..
Generalnie dąży sie do tego żeby zrobić przestronne wnętrze i duży bagażnik, a reszte sie upycha. Taki np R400 jest dłuższy od innych kompaktów z tamtego okresu, a wciąż pod maską ciasno jak cholera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum