Dzięki!
I to już coś! Czyli jednak 75, bo drewno (obok oryginalnych xeno, silnika wysokoprężnego, koloru nie-srebrnego i książki serwisowej) to mus.
Drewno jest drewniane, czy plastikowe?
A myślałem, że będzie dokładnie odwrotnie
W Roverach 75 do bodajże 2001r jest prawdziwe drewno na desce - najłatwiej to poznać po tym, że przy prawdziwym drewnie znaczek AIRBAG na poduszce pasażera jest "lakierowany" a przy plastikowym jest to osobny element. ZT ma deskę w kolorze grafitowym błyszczącym a w poliftowych modelach w kolorze matowym. Do tego inne zegary i kierownica. Fotele w 75 mają kojowe trzymanie boczne ale są bardzo wygodne, w ZT mamy skórzane boczki a środek wyłożony alcantrą, świetnie trzymają na boki i są mega wygodne. Z zewnątrz różnią się zderzakami, lakierwoaniem listw i progów pod kolor no i tym, że chyba w każdym ZT masz xenony. ZT ciężko spotkać w pełnej opcji wyposażenia niestety dodatkowo różnią się mocą, bo w ZT masz tylko 131KM diesla, a benzyna ma 190 zamiast 177KM przy KV6 i 160 zamiast 150 przy 1.8T do tego przy wersji ZTT i ZT190 a także ZT260 są większe hamulce. ZT ma także twardsze i niższe zawieszenie i prawie zawsze stoi na 18 calowych felgach to tak z grubsza
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 21:30
tez wybralem 75 ze wzgledu na srodek. ale choruje na 75 w chromach z lakierem czerwien ferrari:-)
Deska. 75 Drewno, ZT czarne plastiki (75 góra)
75 Chrom ZT plastiki (75 Góra)
75 brak krwistego czerwonego lakieru ZT bywalo takie (ZT wygrywa)
75 nudny tył ZT fajny zderzak i wydech (ZT)
75 wygodne skórzane fotele ZT polskorzane sportowe (co kto woli)
75 mieciutkie zawieszenie ZT twarde (ja wole 75 zawieche)
75 gorsze ksztalty felg niz ZT
75 Deska imitacja drewna ZT czarno/szare plastiki (ZT góra)
75 Chrom, ZT Chrom pokryty lakierem ( )
75 brak X-Power Grey, ZT jest takie (ZT wygrywa)
75 nudny tył ZT fajny spojler i wydech (ZT)
75 wygobne. nie trzymające. welurowe. jasne fotele, ZT półskórzane, wyprofilowane, czarno/szare fotele (ja wole)
75 mięciutkie pływające zawieszenie, ZT twarde, lepsza dynamika prowadzenia (co kto woli)
75 16" felgi z balonami, ZT 18" felgi z mega drogimi oponami (ale i tak ZT)
75 mechanik wie co to, ZT nawet ubezpieczyciel nie ma tego w tabeli (75)
wrażenia bezcenne za wszystko inne zapłacisz MASTERCARD
Ostatnio zmieniony przez MaReK Pon Cze 21, 2010 07:23, w całości zmieniany 1 raz
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 21:54
siemion_, tak jak ty jeździsz ZT , a ja 75, każdy świadomie wybrał co woli:-)
Oba wozki są godne uwagi i poto wprowadzono odmiane ZT by kazdy mogl znaleźć siebie czy to 75 czy ZT:-)
A roznice chyba podobne wypsalismy, tylko kazdy inaczej osadzil przewage.
Aha, zapomniałem jeszcze o skórze i nawigacji. Dobrze, gdyby była pełna elektryka siedzień. Reszta bez znaczenia.
Na dynamice mi nie zależy, bo jak potrzebuję wrażeń to wsiadam do Kappy Coupe 2.0T.
W tym przypadku liczy się wynik ekonomiczny i doznania estetyczne.
Ciśnienia nie mam więc na pewno w perspektywie roku coś się znajdzie.
A koledze Alfisti radze pooglądać, przejechać, pomacać posprawdzać, pobawić się oba modelami wtedy będzie mógł sobie wyrobić jako taką opinie.
Osobiście częściej używam tempomatu niż regulacji fotela.
A koledze Alfisti radze pooglądać, przejechać, pomacać posprawdzać, pobawić się oba modelami wtedy będzie mógł sobie wyrobić jako taką opinie.
Osobiście częściej używam tempomatu niż regulacji fotela.
Myślę, że tak zrobię.
Jeżeli chodzi o tempomat i regulację fotela, to u mnie jest dokładnie na odwrót. Tempomatu użyłem raz, nie spodobał mi się i nie używam.
75 Deska imitacja drewna ZT czarno/szare plastiki (ZT góra)
MGiki miały te plastiki w kolorze nadwozia. Np. tiger, siemion_ czy ja
siemion_ napisał/a:
75 Deska imitacja drewna ZT czarno/szare plastiki (ZT góra)
Mnie osobiście deksa MG ZT podoba się bardziej
siemion_ napisał/a:
75 wygobne. nie trzymające. welurowe. jasne fotele, ZT półskórzane, wyprofilowane, czarno/szare fotele (ja wole)
Kto co woli Tapczanowate zawieszenie R75 nie pozwala poszaleć na drodze. Z drugiej strony R75 nie służy do szaleństw tylko do dostojnej jazdy
siemion_ napisał/a:
75 mięciutkie pływające zawieszenie, ZT twarde, lepsza dynamika prowadzenia (co kto woli)
Oznaczenia rodzaju zawieszenia zamontowanego w danym aucie znajdują się pod siedziskiem kanapy z lewej strony. Było kilka wersji. Stricte sportowe zawieszenie, powodowało zwyrodnienie kręgosłupa
siemion_ napisał/a:
75 mechanik wie co to, ZT nawet ubezpieczyciel nie ma tego w tabeli (75)
O to to to Mój urząd komunikacji nazwał mojego "sandałka" Rover 75 ZT Tourer.
hvil napisał/a:
fajny zderzak i wydech (ZT)
Piszesz o samym wydechu, czy o tej ozdobnej nakładce na zderzak ?
Chyba, że o wydechu x-power piszesz?
R75 Poduszka kierowcy ze znakiem Rover | MG ZT poduszka kierowcy ze znakiem MG (Mg wygrywa)
Mnie ujęła kierownica Jakoś we wszystkich 75 które oglądałem przed zakupem, to były jakieś takie nijakie
Różnice praktycznie wymienione wszystkie
Bo różnice są głównie w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym.
A która lepsza wersja? Co kto lubi, zależy od gustu, a gustach się przecież nie dyskutuje.
Pozdrówki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jeżeli chodzi o tempomat i regulację fotela, to u mnie jest dokładnie na odwrót. Tempomatu użyłem raz, nie spodobał mi się i nie używam.
Mój pierwszy raz też nie za bardzo był udany, ale teraz używam sobie na całego, jak bym mógł to nawet codziennie.
Może to kwestia filozofii - mnie to dekoncentruje. Poza tym wolę mieć cały czas wszystko pod kontrolą. Zdecydowanie bardziej zwracam uwagę na obecność regulacji odcinka lędźwiowego. Nie wiem, czy to jest w 75, podejrzewam, że tak.
Myślę, że biorąc pod uwagę założony długi czas poszukiwań, znajdę dokładnie to, czego szukam.
Czy to prawda, że po lifcie jakość nieco spadła? Obiektywnie, czy subiektywnie (jeżeli można to tak ująć).
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 99 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Cze 22, 2010 08:00
MG ZT jest dość twardy i trzeba się liczyć z trzeszczeniem plastików, ale wersją ZT 190 bym nie pogardził.
Wbrew temu co tutaj piszecie zawieszenie R75, pomimo że miękkie, jest bardzo porządne w zakrętach. Warunkiem jest równa droga, bo jak są wyboje to potrafi bujać. Kilka razy miałem okazję wymijać jakąś przerąbaną dziurę przy dużych prędkościach i auto zachowuje się w takich sytuacjach bardzo kulturalnie. Do tego na polskie nierówności nadaje się dużo bardziej niż ZT.
Zresztą zawsze można wymienić sprężyny na troszkę twardsze w R75 lub trochę bardziej miękkie w ZT.
Reasumując jak kupować ZT to najlepiej wersję 190. Jak już rezygnujemy z komfortu to dla osiągów.
Oznaczenia rodzaju zawieszenia zamontowanego w danym aucie znajdują się pod siedziskiem kanapy z lewej strony. Było kilka wersji. Stricte sportowe zawieszenie, powodowało zwyrodnienie kręgosłupa
mógłbyś Marku napisać coś więcej
MaReK napisał/a:
Mój urząd komunikacji nazwał mojego "sandałka" Rover 75 ZT Tourer
mojego ochrzcili imieniem 'Rover ZT-T 190'
Co do samej zawiechy to sprawuję się naprawdę dobrze...dobrze na dobrych drogach z oczywistego względu. Jeżdżąc za wschodnia granica nieraz przyprawia mnie o zawrót głowy, kiedy wjeżdżam w małą dziurę, a towarzyszą mi turbulencje niczym w traktorze na polu.
co do samych hamulców w ZT190 są one porównywalne z hamulcami Porsche (zwykłymi, nie mówimy o ceramice za 50 tys zł) jako dowód dorzucam 2 pliki .pdf w których są zamieszczone reportaże z testów ZT-ka
Alfisti,
Ale wiesz, że książka serwisowa to zwykle dla handlarza "rzecz nabyta"? Nie wierz w książko serwisowe, bo można je kupic po 50-100 zł. Oglądaj dobrze auto!
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
A co więcej chciałbyś wiedzieć ?
Byłem wczoraj w TomaTeam i sprawdzaliśmy dostępność amortyzatorów do mojego auta.
Po tych oznaczeniach co mam na klapie, jeden amortyzator na przód wychodził coś w okolicach 1500 zł. W zamienniku nie ma ofert. Jedyna jaka jest to właśnie do Rovera 75.
Jeśli chciałbym włożyć amorki od R75, to komplet 4 amorów wyjdzie mnie ok. 1 tys zł
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
może Cię coś zainteresuję. Jeżeli tak mam namiary na Polską firmę, która wozi paczki UK-PL, dostawa w 3-5 dni za ok 100zł (1 paczka jest liczona do 30 kg, nota bene mi przy 31 kg policzyli za 1 paczke, wiec miło z ich strony))
Cena niezła
Tylko mnie już bardziej interesują nowe niż używane.
Te drugie w/g opisu aukcji są nowe.
Cena atrakcyjna, to fakt. Ale, czy dla 75 i ZT jest to to samo?
Te oznaczenia u mnie, w/g bazy Tomiego są inne dla tych elementów
niż standardowy Rover 75. Dlatego boje się, że auto zrobi mi się tapczanowate
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum