Forum Klubu ROVERki.pl :: [K][R25 1.6 16V] Dociąganie szpilek silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K][R25 1.6 16V] Dociąganie szpilek silnika
Autor Wiadomość
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 12:26   [K][R25 1.6 16V] Dociąganie szpilek silnika

Witam!

W moim Roverku 25 zauważylem ostaniowyciek oleju spod uszczelki glowicy w okolicach alternatora. Wyciek nie jest duzy bo oleju mi nie ubylo ale ewidentnie stamtad wylatuje.

I tutaj moje pytanie: Czy mozna dociągnąć jakoś szpilki silnika, zeby bardziej docisnac uszczelke czy w K-Series ta operacja przyniesie wiecej szkody niz pozytku?

Dodam ze zadnych obiawow HGF nie mam plynu nie ubywa i jest on czysty od oleju.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 21, 2010 12:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 20:27   

piotrekcrash napisał/a:
Czy mozna dociągnąć jakoś szpilki silnika, zeby bardziej docisnac uszczelke czy w K-Series ta operacja przyniesie wiecej szkody niz pozytku?



Dociągnięcie śrub nic ci nie da. Ale sprawdź dokładnie czy nie cieknie czasem z uszczelniaczy walków rozrządu. Silnik jest trochę pochylony i można się pomylić.

pozdr
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 21, 2010 20:37   

Jeśli cieknie Ci na alternator to cieknie Ci z rozpołowienia głowicy a nie z pod uszczelki.
Trzeba ściągnąć pokrywe zaworów i dociągnąć śruby bo ponoć się luzują. A ja dolałem jakiegoś doktora do oleju na tą dolegliwość i już nic mi nie leci.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 13:30   

Problem w tym, że cieknie tak z jednego tak z drugiego miejsca czyli z rozpołowienia głowicy ale to tylko delikatnie jest upocone po lewej stronie silnika, a z pod głowicey to ewidentnie widać tłuste śćiekające na dół.

Zelewać go jakimś doktorem do oleju i to pomoże?? jeśli tak to jakim?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 13:53   

Dociąganie śrub głowicy nie jest zalecane aczkolwiek stosuje się czasem. Jeśli śruby są nowe udaje się je dociągnąć o 1/2 obrotu. Więcej to duże ryzyko.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 05, 2010 14:01   

piotrekcrash napisał/a:
Zelewać go jakimś doktorem do oleju i to pomoże?? jeśli tak to jakim?

Ja byłbym ostrozny z dolewaniem doktora, zdania są podzielone na innych forach motoryzacyjnych. Przeczytaj i zadecyduj sam: http://www.bmwm.beep.pl/artykuly/dod/dod.htm
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 16:20   

darek_wp, ale mogę spróbować je dociągnać w ogole te szpilki są tam od nowości.

Jeżeli tak to w jakiej kolejności mam dociągać?

Dodam tylko, że mam dostę do klucza dynamometrycznego jeżeli to będzie potrzebne i leci mi tylko z lewj strony patrząc z przodu na silnik.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 17:22   

piotrekcrash napisał/a:
darek_wp, ale mogę spróbować je dociągnać w ogole te szpilki są tam od nowości.


Jeśli masz klucz dynamometryczny to można sprawdzić.
Zasada dociągania śrub jest taka, że zaczynasz od środka głowicy na zewnątrz małymi przyłożeniami siły i max. do 75 Nm. :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 20:17   

Ile jest szpilek tak w ogóle i co dokładnie muszę zrobić bo jutro będę już miał porządny klucz dynamometryczny.

Muszę odkręcić górną pokrywe głowicy czy muszę rozkręcić aż do rozpołowienia głowicy tam gdzie są wałłki??

Zaczynając od środka czyli są szpilki na środku i na obrzeżu jeżeli dobrze rozumiem i najpierw trzeba dokręcić te śrdokowe a później próbować te na obrzeżu tak?
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 08:28   

Witam,
Mam instr.obsługi Poloneza z silnikiem Rovera i w cześci opisu silnika, na rysunkach pokazana jest kolejność dokręcania szpilek, srub z rozpołowienia głowicy, momenty dokręcenia, itd,
Podaj adres e-mail, to Ci to wyślę :wink: , pozdr...
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 08:54   

azor77 napisał/a:

Jeśli masz klucz dynamometryczny to można sprawdzić.
Zasada dociągania śrub jest taka, że zaczynasz od środka głowicy na zewnątrz małymi przyłożeniami siły i max. do 75 Nm. :wink:


Z tym momentem to bym nie przesadzał. Ktoś zdaje się kiedyś dokręcał (oprócz oprawcy1978) śruby głowicy we wszystkich etapach kluczem dynamometrycznym i w ostatnim moment wyniósł coś około 50Nm.

Tutaj znajdziesz manual Haynes'a dot. silnika K. Na str. 20 jest podana kolejność dokręcania śrub głowicy.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 09:03   

Gdy robiłem HGF-a w moim Poldoroverze w październiku 2006, śruby te dokręcałem radzieckim kluczem wychyłowym, kończąc zabawę na wartości 55 Nm, w siódmym etapie dokręcania (zaczynałem od 20, potem 30, 35, 40, 45, 50, 55).
Potem, z ciekawości, w maju 2009 roku, sprawdziłem naciąg tych śrub nabytym z Alledrogo prawdziwym kluczem dynamometrycznym (z zapadką i płynnym regulatorem momentu) i wyszło, że tylko jedna szpilka (środkowa, od strony wałka wydechowego), "popłynęła" odrobinkę (parę stopni), ale dopiero po nastawieniu klucza na 80 Nm. Tak więc reszta szpilek jest naciągnięta na 80, a w zasadzie, była, bo od jakichś dwóch miesięcy, głowica leży zdjęta u mnie na balkonie i czeka na mój humor i wenę, by ją poskładać (docierałem zaworki), ale i tak chcę wyjąc cały silnik i też go rozebrać w atomy.

Kończąc, nadal stoję na stanowisku, że podany przez Rovera w instrukcji serwisowej, sposób dokręcania tych śrub, który nakazuje kierowanie się kątem ich wkręcenia, a nie siłą, jest niewłaściwy i wręcz niebezpieczny, gdyż radzi owa zasada dokręcać śruby o aż 180 stopni.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 09:44   

oprawca_1978 napisał/a:
Kończąc, nadal stoję na stanowisku, że podany przez Rovera w instrukcji serwisowej, sposób dokręcania tych śrub, który nakazuje kierowanie się kątem ich wkręcenia, a nie siłą, jest niewłaściwy i wręcz niebezpieczny, gdyż radzi owa zasada dokręcać śruby o aż 180 stopni.


Również przyłączam się do tej teorii kolegi oprawca_1978, że, w warunkach warsztatowo-domowych nie jesteś wstanie tak dokręcić szpilek jak nakazuje instrukcja, ponieważ wiąże się to z urwaniem szpilki jak również nierównomiernym siadaniem głowicy.
Chyba że, zawołasz dziesięciu chłopaków z kluczami i razem równo dokręcić szpilki zgodnie z instrukcją. :wink:
Ja jak dokręcałem to skończyłem dokręcanie na 75Nm. Założyłem nowego typu dwuwarstwową uszczelkę i nowe szpilki. Powiem tyle że, szpilki szły do pewnego momentu płynnie, później jak zaczęły wydawać odgłosy tzw. szczelania, to równo skończyłem dokręcanie na 75Nm.
Pozdrawiam i życzę spokojnego z wyczuciem dociągania głowicy :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 15:00   

Stacho, mój mail to: piotreklyczko@gmail.com

Z góry dzięki pozdrawiam.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 22:33   

Panowie tak z ciekawosci ,dokrecajac sruby momentem smarowaliscie gwint przed wkreceniem sruby. Rozne sa teorie zeby smarowac tylko gwint ,gwint i leb sruby lub nie smarowac. Wlasnie o to chodzi z tym dokrecaniem na stopnie ze bez wzgledu jaki sruba stawia opor (smarowana lub nie ,albo lekko ubrudzona olejem) bedzie tak samo dokrecona jak reszta, a przy glowicy to wazne.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 11:44   

Wydaję mi się, że niczego się nie smaruje bo jak? Przecież nie wyciąga się srób tylko je dokręca.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 14:27   

piotrekcrash napisał/a:
Wydaję mi się, że niczego się nie smaruje bo jak?

Wydaje nie wydaje :razz: Widzialem juz tyle teorii z powaznych wiarygodnych zrodel ze ciezko powiedziec . Wiekszosc smaruje gwint lub gwint i leb nowej sruby. Wlasnie przyszla mi gazetka ktora prenumeruje z UK i jest instrukcja wymiany uszczelki w K-seri ,wszystko ladnie ze zdieciami i ze zwroceniem uwagi zeby posmarowac gwint olejem przed montarzem srub. I potem dwa razy po 180 stopni dla starego typu uszczelki i 180 / 135 stopni dla nowego typu z nowa szyna olejowa oczywiscie. Wiec jak napisalem pytam z ciekawosci bo jeszcze sobie uszczelki nie musialem robic, w innych autkach dokrecalem oczywiscie na stopnie. Gdzies nawet na forum byla instrukcja jednego z producentow uszczelek o smarowaniu. Ale temat o uszczelce pod glowica za dlugi i nie chce mi sie szukac. Wydaje mi sie ze cos tak waznego jak glowica w ktorej jest zespol srub muszacych byc idealnie rowno przykrecone bezpieczniej na stopnie przykrecic. Tylko pytam z nikim sie nie chce spierac.
 
 
adamk 




Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 139
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 15:06   

keczu co to za gazetka? moze bys zeskanowal i wrzucil gdzies na forum?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 15:22   

adamk napisał/a:
keczu co to za gazetka? moze bys zeskanowal i wrzucil gdzies na forum?

" Car Mechanics" ,ale skanera nie mam. Postaram sie cos wykombinowac jak potrzeba.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 16:45   

keczu, dobra dobra bo już się gubie. Ja zamierzam tylko dociągnąc szpilki ktore są wkręcone w magistralę i trzymają cały silnik w kupie to jak mam posmarować szpilki w takim wypadku?? Rozumiem, że przy wymianie uszczelki się to robi ale ja jak na razie nie mam zamiary uszczelki wymieniać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] zmiana rozstawu szpilek
Krejzol.17rr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 75 Sro Cze 27, 2012 20:39
Krejzol.17rr
Brak nowych postów [R200 1.4 98] wymiana szpilek tył
czort Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Lis 19, 2009 22:27
czort
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200/R25/MG ZR] Wymiana szpilek/łożyska.
BigBoyPL Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lis 28, 2013 20:57
sTERYD
Brak nowych postów [214si] Koszt wymiany szpilek
ruszti Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Lis 29, 2013 08:50
ruszti
Brak nowych postów [R214] Co jeśli po HGF użyjemy tych samych szpilek?
duzy102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Kwi 22, 2017 14:47
natsu9



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink