Wysłany: Pon Cze 21, 2010 22:19 [R75] Ksenony od anglika na europejskie Rover 75
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witajcie. Tym razem mam takie pytanie.
Znajomy może przywieźć mi z Anglii do mojego Roverka 75 oryginalne światła ksenonowe.
Problem w tym, że są angielskie - czyli przystosowane do ruchu lewostronnego. Czy orientuje się ktoś co trzeba zrobić by świeciły jak europejskie.
Wstępnie się dowiadywałem i mówiono, że w tych lampach cytuję " jest w środku jakaś blaszka działająca jako przegroda i nadaje kont świecenia i ją się przekłada odwrotnie dzięki temu ma świecić jak europa". Czy to jest prawdą? Czy ktoś miał do czynienia ze światłami od anglika i adaptował na światła europejskie?
Pytam, gdyż nie chcę robić zbędnego zakupu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 14:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 21, 2010 22:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dokładnie, wszystkie lampy z soczewką do r75 czyli ksenon też maja dźwignię do przełączania z Anglii na Europę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Cze 22, 2010 10:34
angell1981 podstawowe pytanie: Czy masz ksenony u siebie czy chcesz je dopiero dołożyć? Jeżeli chcesz dołożyć to nie takie proste. Zauważył również to kris-tofer. Lista potrzebnych elementów do przerobienia/dodania jest tu http://forum.roverki.eu/v...p=491685#491685
Chcę dołożyć - dzięki za odpowiedzi - już czytam co w temacie pisze kris-tofer.
[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 23:21 ]
Jestem po lekturze i przyznam, że chłopaki nieźle namieszaliście mi w głowie. Jedni piszą, że wystarczy przełożyć w miejsce starych lamp nowe i podłączyć do kostek i załatwione inni piszą o tym aby dołożyć czujniki samopoziomowania i zmienić moduł LSM (komputer świateł) na taki bez ręcznej regulacji i oczywiście załatwić to przez T4. Tylko co to jest to T4? Czy ktoś wie gdzie można szukać takich czujników i gdzie się je montuje dokładnie na wahaczu? Jakieś foto mile widziane.
Co do przestawiania reflektorów to doczytałem się w lekturze obsługi Roverka 75, że wystarczy zdjąć tylną osłonę reflektora i przestawić dźwignie na przeciwną stronę by zmienić ustawienie odchylenia wiązki światła z lewostronnego na prawostronny ruch i z lamp angielskich mamy w prosty sposób europejskie.
[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 23:24 ]
Jak zauważyłeś slusznie apples potrzebne mi będą:
1. Podłączenie pod T4.
2. Czujniki poziomowania na wahacze. RBW000010 i RBW000020, a co za tym idzie chyba również kable.
Spryskiwacze mam już wmontowane fabrycznie.
Tylko gdzie szukać tychże ustrojstw? Chyba nie na allegro?
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Cze 22, 2010 22:31
Panowie, jak czynię przekładki 75 tak jeszcze nie miałem nigdy autka z xenonami, ale jakoś nie mogę wyobrazić sobie tej dźwigienki, co gdzie jak, czy ktoś mógłby wrzucić fotkę takiej lampki gdzie ta dzwigienka i jak ja sie przestawia?
Bo ja zawsze europejskie lampki w zestawach do przekladek mam, ale tam te lampki taniutkie, moze wyszloby mi taniej z wozem wiezc z tamtad xenony, nawet jak ich niema, ew. jakby mi kiedys sie trafil z xenonaczami woz bede ogromnie wdzieczny za foto obrazujace.
T 4 jak rozumiem to oprogramowanie ale gdzie się je wgrywa - do gł. komputera w aucie? Gdzie to robią i czyt to jest potrzebne by świeciły prawidłowo światła? Myślałem, że przełożę w miejsce starych świateł ksenony i po sprawie a tu okazuje się, że tyle jeszcze pracy i na dodatek pieniędzy pójdzie. Zaczynam się zastanawiać czy to się opłaca.
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 00:18 ]
Chociaż jak wgłębić się bardziej w lekturę to wychodzi, że ten T4 to specjalny system diagnostyczny więc po co tym się zajmować skoro to nie dotyczy lamp a jak dotyczy to w jaki sposób i w jakim zakresie? Chodzi o przebadanie za pomocą T4 tych lamp po wmontowaniu czy jak bo już nic nie rozumiem?
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Cze 22, 2010 23:20
niektorzy pisali ze ez tego poszlo. ja bym zaryzykowal pod warunkiem ze tanio lampy wyrwiesz w angoli:-) i zalozyl lampy nie zadziala, zalozyl czujniki na wahacze, nie zadziala, to kompa swiatel bez regulacji, nie zadziala to t4 ale moze po ktorejsc czynnosci zadziala i reszta z glowy.:-)
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 00:20 ]
da mi ktos fote tych dzwigienek?:)
Ta dzwigienka jest bardzo łatwa do zlokalizowania;ściągasz gumę z tyłu reflektora,tak jakbyś chciał wymienić żarówkę świateł mijania,zaglądasz i widzisz metalową dźwigienkę.
Tu masz opis z instrukcji obsługi:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43386
dokładnie, wszystkie lampy z soczewką do r75 czyli ksenon też maja dźwignię do przełączania z Anglii na Europę
Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.
Wysłany: Wto Sie 23, 2011 09:30 Re: nie tak dokonca
looke81 napisał/a:
sknerko napisał/a:
dokładnie, wszystkie lampy z soczewką do r75 czyli ksenon też maja dźwignię do przełączania z Anglii na Europę
Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.
A to ciekawe, bo mam osobiście takie lampy z przestawioną dźwignią i kilka tygodni temu na przeglądzie diagnosta dosyć drobiazgowy, sprawdzał mi też oświetlenie niczego nie kwestionując ani nie komentując.
Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.
Nie wiem skąd wziąłeś tą teorię.Xenony składają się z odblasku, przesłony i soczewy (którą widzimy patrząc na lampę od przodu auta),jedyna różnica jaka występuję między wersją euro a angielską to przesłona,jest to właśnie ta blaszka która do połowy zasłania odblask,w niektórych autach nieruchoma i wtedy trzeba ją przerabiać lub jak w przypadku R75 jest ruchoma dźwigienka.
Dzwignia sluzy tylko i wylacznie do wyplaszczenia pasma switla, zeby nie oslepiac jezeli zmieniamy strone jazdy to wszystko. Jezeli uzyjemy angielskich i dzwigienki to bedzie bez doswietlenia pobocza i na przegladzie to nie przejdzie (efekt taki sam jak z amerykanskimi lampami) . Jestem w trakcie przerobki angoli na europe, z tym ze trzeba wymienic cale soczewki lub przeslonke.
Nie wiem skąd wziąłeś tą teorię.Xenony składają się z odblasku, przesłony i soczewy (którą widzimy patrząc na lampę od przodu auta),jedyna różnica jaka występuję między wersją euro a angielską to przesłona,jest to właśnie ta blaszka która do połowy zasłania odblask,w niektórych autach nieruchoma i wtedy trzeba ją przerabiać lub jak w przypadku R75 jest ruchoma dźwigienka.
Teoria jest stad, ze widzialem obydwie przeslony, mam w rece obydwie soczewki. Dokladnie roznica jest w przeslonie, jestem wlasnie po wymienie soczewek (calego ukladu z przeslona i odblaskiem) i jest roznica, byc moze tylko moj egzemplarz tak ma zauwaz ze jak przestawisz blaszke to widmo masz ___ plaskie (pozioma linia i nikt mi nie wmowi ze takie wlasnie ma byc) i takie wlasnie mialem w anglikach po przestawieniu dzwigienki... jezeli na przegladach nie macie problemow i widmo Was zadowala to pewnie, ze nie ma co zmieniac ale szczerze mowiac mam dwie fabrycznie nowe kompletne soczewki za smieszne pieniadze i problem zglowy.
Jeszcze raz panowie - zmieniajac polozenie przeslonki LIKWIDUJECIE doswietlenie pobocza zeby nie oslepiac jezeli zmieniacie ruch z LHD na RHD i na odwrot, to wszystko, nie ma zmiany oswietlenia pobocza z lewej na prawa. Lampy z przełączaniem oświetlenia pobocza L/P ma E46 i to firmy ZKW o ile dobrze pamietam a nie R75.
btw: dla samego nastawu przeslonki nie wprowadza sie osobnego P/N na LHD i RHD (np. XBC104000/XBC104010 dla RHD i XBC103980/XBC103990 dla LHD) .
Chciałbym się od was dowiedzieć czy napewno nie kupiłem lamp od anglika. wczoraj duzo na ten temat szukałem w necie i zdania są różne.
Mam już te lampy, oznaczenia na nich to PL E1 1330 dc hr a hc hc
wyczytałem w FAQ że oznaczenie E1 to norma ECE Niemiecka czyli że mówi nam, iż lampa ta została dopuszczona w Niemczech zgodnie z przepisami ECE.
Więc jeżeli jest już takie oznaczenie to czy mogę być mimo wszystko od angola czy nie ?
W FAQ też jest napisane że na lampach są strzałki które oznaczają kierunek ruchu jest napisane ,że jeżeli strzałka jest taka <--- to ruch lewo stronny , tylko na te strzałki oni patrzyli jak mieli lampe przed sobą czy opisują je jakby siedzieli w samochodzie i patrzyli na wprost. U mnie strzałka patrząc na lampe jest tak ---> .
Pomóżcie koledzy Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
w soczewkowych nie ma znaczenia czy europa czy anglik w instrukcji obsługi auta jest napisane jak zmienić w nich z anglika na europe i odwrotnie. W lampie jest wajcha do zmiany.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum