Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
No wiec mam problem z kontrolką od świateł przeciwmgielnych. Gdy włączam przednie światła nie zaświeca się kontrolka która powinna o tym informować, kontrolka od świateł tylnych działa poprawnie. Dodam że gdy włączę test zegarów obie kontrolki palą się poprawnie wiec wykluczam przepalenie się diody lub coś w tym stylu.
Chodzi dokładnie o kontrolki które widać na zdjęciu:
żółta kontrolka od świateł tylnych świeci poprawnie natomiast zielona nie zapala się. ( światła palą prawidłowo)
Czy może to być wina jakiegoś czujnika lub bezpiecznika??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 18:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 17, 2010 12:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
u mnie jest inny wyświetlacz pokładowy i też mam to samo. Jak zapale tylne to mi pokazuje ze sa przeciwmgielne a jak zapalę przód halogeny to nic mi nie pokazuje...
Nie przychodzi mi nic do głowy co może powodować że kontrolka się nie zaświeca bo światła świecą poprawnie i nawet jeśli przepali się żarówka to sygnalizuje to odpowiednia kontrolka wiec komputer musi "wiedzieć" kiedy światła są zapalone. Tylko dlaczego nie sygnalizuje tego ?
U mnie też nie zapala się piktogram na wyświetlaczu kiedy włączam przednie halogeny. Ja zapalam tylne to rysuje się ikonka. Podejrzewam że mialem dodane halpogeny przednie ponieważ osłona pod silnikiem nie ma żadnych otworów serwisowych do halogenów.
Raczej brak kontrolki nie wynika z dokładania halogenów. Sam mam dołożone do swojego rovera i kontrolka działa bez zarzutu. Co prawda pojawia się w innym miejscu ale wynika to z tego z innej konstrukcji licznika z komputerem.
Dziwne to jest, ale u mnie też tylko kontrolka tylnych zaświeca się. Wersja Roverka z wyświetlaczem - świeci sie na wyświetlaczu. Ciekawie - od czego to zależy?
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Cze 20, 2010 15:05
VMatas napisał/a:
Ciekawie - od czego to zależy?
obstawiam skutek uboczny nieprofesjonalnego grzebania w LSM, który jest jakoś powiązany ze stanem licznika na wyświetlaczu.
Na zwykłym wyświetlaczu - bez komputera pokładowego, kontrolki również - tak jak opisał robo zapalają się poprawnie.
Cofanie licznika odbywa się wylutowując EEPROM w IPK i zmieniając zawartość programatorem pamięci. Moduł LSM przechowuje właściwą wartość licznika i ją można odczytać przy pomocy T4. O ile wiem tej wartość w LSM nie da się zmienić, zatem grzebanie w LSM nic nie da. Przy tym bez T4 w LSM i nie da się pogrzebać - a T4 niby nie powinien nic napsuć ..
Więc nie jest mi jasne czemu kontrolka przednich przeciwmgielnych świateł nie zapala się, gdy tylne święcą dużym żółtym znaczkiem na wyświetlaczu.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Cze 21, 2010 16:47
VMatas napisał/a:
Moduł LSM przechowuje właściwą wartość licznika i ją można odczytać przy pomocy T4.
nie zawsze, bo jak się nie ruszy tego modułu i nie ma zgodności licznika z modułem, to podobno "err" wyskakuje na liczniku. W oparciu o różne wypowiedzi na ten temat osób, które znają obsługę T4 oraz wnioski z wyników diagnostyki wykonanej T4 przez fachowca w tej dziedzinie uważam, że nie da się zmienić stanu licznika bez ingerencji w moduł kontroli świateł.
Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością uważam, że mam przekręcony licznik, a wartość przechowywana w module świateł zgadza się ze stanem licznika.
Na T4 można odczytać ślady ingerencji w moduł ale niekoniecznie prawdziwy, gwarantowany przebieg.
Statystycznie, 10-cio letni diesel klasy R75 z przebiegiem poniżej 200 kkm to los na loterii. Tylko trudno znaleźć taką loterię, w której każdy los wygrywa (patrz aukcje na allegro).
No, chyba, że przyjmie się założenie, że R75 to jakiś nadzwyczajny model auta, którym nie da się jeździć.
VMatas napisał/a:
O ile wiem tej wartość w LSM nie da się zmienić
da się, nie wiem jak, ale się da. Jeżeli wartości na liczniku i w LSM są te same i nie są prawdziwe, to znaczy, że w jakiś sposób to zostało zrobione. Lepiej lub gorzej, stąd być może, różne niespodzianki.
[ Dodano: Pon Cze 21, 2010 17:47 ]
Lysol napisał/a:
ja mam wersje bez komputera a kontrolki się nie zapalają poprawnie.
ja również mam bez komputera i zapalają się poprawnie. Napisałem aby ktoś nie wysnuł wniosku, że typy bez komputera "tak mają".
Cofanie licznika odbywa się wylutowując EEPROM w IPK i zmieniając zawartość programatorem pamięci. Moduł LSM przechowuje właściwą wartość licznika i ją można odczytać przy pomocy T4. O ile wiem tej wartość w LSM nie da się zmienić, zatem grzebanie w LSM nic nie da. Przy tym bez T4 w LSM i nie da się pogrzebać - a T4 niby nie powinien nic napsuć ..
Da się zmienić stan licznika w LSM i dla magików jest to dość proste. Nie chcą lub nie umieją grzebać w IMMO gdyż można narozrabiać i unieruchomić auto a odkręcić już nie jest łątwo. Jak byłem na diagnostyce to usłyszałem że po co sprawdzać jak licznik i immo to w godzinę się robi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum