Wysłany: Sro Mar 16, 2011 15:00 [R75] Szumiące łożysko kompresora klimatyzacji HELP
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, od niedawna jestem właścicielem Rovera 75 2.0 CDT 1999
Gdy odpalę silnik słychać szum łożyska. Po zdjęciu pasków okazało się, że szumi łożysko od kompresora klimatyzacji.
W związku z tym mam pytanie : czy można wymienić to łożysko czy trzeba wymienić cały kompresor??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 16, 2011 15:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy szum jest przy włączonej klimatyzacji czy również przy wyłączonej ?
Jeśli przy wyłączonej to łożysko sprzęgła sprężarki a jeśli przy włączonej to hałasuje sama sprężarka i tu już trudniej określić czy łożyska czy tłoczki.
[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 19:35 ]
Można wymienić łożysko sprzęgła kompresora
Przy włączonej klimatyzacji łożysko sprzęgła kompresora nie pracuje i w związku z tym nie szumi. [ szum samej sprężarki?]
Z kolei przy wyłączonej kręci się na nim koło pasowe kompresora (a właściwie sprzęgła kompresora) [łożysko sprzęgla kompresora?]
Pytanie czy klimatyzacja jest sprawna ? czy kompresor się włącza?
i w jaki sposób był sprawdzany ten szum? Pasek napędza również inne elementy alternator, pompę wspomagania. Szumieć mogą one lub łożysko napinacza.
Chodzi o to, że przy zdjetym pasku sprężarka nie jest napędzana i oczywiście nic nie szumi. Ale nadal nie wiemy czy przyczyną szumu jest łożysko sprzęgła czy sama sprężarka.
Przy zdjętym pasku należy pokręcić kołem pasowym sprzęgła (przy mocnym zużyciu usłyszymy je , natomiast przy mniejszym w związku z brakiem obciążenia naciągiem paska może być problem)
Samą sprężarkę da się sprawdzić dopiero po podaniu napięcia na sprzęgło elektromagnetyczne i to tylko wzakresie nienaturalnych zacięć podczas kręcenia łożysk raczej nie usłyszymy.
Pytałem czy klima działa bo zbyt mała ilość czynnika w układzie a w zasadzie zbyt mała ilość oleju do klimatyzacji powoduje hałaśliwą pracę sprężarki.
Nie mówię tu o sytuacji kiedy czynnika jeest tak mało że klimatyzacja wogóle się nie włącza bo wtedy na bank hałasuje łożysko sprzęgła.
Łożysko kompresora wynienione, szun ustał
Przy okazji zrobiłem serwis klimatyzacjim czynnika również było zbyt mało 250ml a powinno być 470 ( jeśli dobrze pamiętam). Czynnik uzupełniony.
Przy okazji tego przeglądu okazało się że wentylator na chłodnicy klimy się nie włącza, przeglądając ceny wentylatorów na rynku części używanych jestem pod wrażeniem wysokości ceny...
Jest jakaś alternatywa jeśli chodzi o wymianę bądź naprawę??
Z tego co mówił mi elektryk wygląda tak jakby silniczek się zużył.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 08:57
Nicpek24 napisał/a:
Łożysko kompresora wynienione,
Podaj numery łożyska i ewentualnie gdzie kupiłeś. Przyda się dla innych.
Nicpek24 napisał/a:
Przy okazji tego przeglądu okazało się że wentylator na chłodnicy klimy się nie włącza, przeglądając ceny wentylatorów na rynku części używanych jestem pod wrażeniem wysokości ceny...
Jest jakaś alternatywa jeśli chodzi o wymianę bądź naprawę??
Z tego co mówił mi elektryk wygląda tak jakby silniczek się zużył.
Czy ktoś ma nr tego łożyska które jest na kole pasowym sprężarki?
[ Dodano: Sro Lip 03, 2019 18:21 ]
Nr oryginału łożyska na kole pasowym sprężarki to DAC 355222 RR9D
[ Dodano: Sro Lip 03, 2019 18:24 ]
I taka mała uwago odnośnie postów wyżej, które mogą wprowadzać kogoś w błąd - łożysko kola pasowego pracuje cały czas, bez względu czy klima chodzi czy nie
Czy włączony kompresor czy nie to to bieżnia wewnętrzna i zewnetrzna kreci sie cały czas względem siebie. Łożysko jest osadzone na obudowie kompresora. W momencie włączenia klimy dopina sie tylko wałek przekazujący napęd na tłoczki, natomiast kolo pasowe, a w nim łożysko pracuje bez względu czy kompresor jest off czy on
Jakieś 3-4 lata temu rozbierałem sprężarkę ze swojego Rovera i była na tłoczkach nie na spirali
Coś takiego :https://bgplayer.info/show/MGZaWHFMZUlrTmM.html
Orientuje się ktoś czy do Freelandera 1 Td4 podejdzie sprężarka od &% CDTI
Możecie podać oznaczenia z kompresora
Moja dokonała żywota w iście efektowny sposób - było BUUUUUUMMMMM
Poszło uszczelnienie wewnętrzne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum