Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 Si 1.4 16V] Odkręciło się koło pasowe - katastrofa!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:42
[214 Si 1.4 16V] Odkręciło się koło pasowe - katastrofa!!!
Autor Wiadomość
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 18:45   [214 Si 1.4 16V] Odkręciło się koło pasowe - katastrofa!!!

Witam, dzisiaj stało się najgorsze - w trakcie jazdy odkręciła się śruba od koła pasowego - rowerkiem jechała moja żona - zauważyła, że kontrolka ładowania świeci i zanikło wspomaganie kierownicy - silnik nie zgasł tylko zaczął dziwnie pracować.
Zjechała na pobocze, wyłączyła silnik - po chwili próbowała zapalić ale nic z tego - 1 obrót i się zaciął - próbowała tylko raz.
Jak to zobaczyłem to mnie szlag trafił - koło pasowe spadło - śruba odkręcona - pasek rozrządu spadł z zębatki i przetarł osłonę z plastiku - musiał chwilę przed awarią ocierać osłonę. Jak to możliwe że się samo odkręciło? nie ma tam żadnych zabezpieczeń?

Jak myślicie jakich kosztów się spodziewać? jest szansa, że kontakt tłok-zawór nastąpił dopiero przy próbie ponownego rozruchu? jakie szkody może zrobić rozrusznik przy uszkodzonym pasku?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 28, 2010 18:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:11   Re: [214 Si 1.4 16V] Odkręciło się koło pasowe - katastrofa!

dokladnie identyczna sytuacja stala sie kiedys w moim poldoroverze.na 100% miales wymieniany rozrzad i zostallo za slabo dokrecone kolo. a dokreca sie je bardzo duzym momentem.o ile dobrze pamietam to chyba 170Nm. takze glowica do zrzucenia bo zaworki dostaly jesli silnik stanal.nie probuj zakladac rozrzadu i odpalac bo zawory sa juz krzywe i czesto sie ulamuja grzybki.po czym moga narobic wielkich szkod.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:24   

Ja słyszałem, że 200Nm.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:50   

205Nm wg Rave
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 23:31   

Założyć pasek i próbować kręcić wałem za pomocą klucza. Jeżeli będzie dało się w rękach wykonać kilka obrotów wału to próbowałbym odpalić. Może akurat w tym przypadku sie udało, chociaż raczej bym sie tego nie spodziewał.
 
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 06:50   

Dzięki, chyba jednak nie będę ryzykował i ściągnę ta głowicę.
Rozrząd był robiony 50000 km temu - robił go poprzedni właściciel
Jak rozbiorą dam znać jakie straty
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 06:56   

nie rób niepotrzebnej roboty. Załóż najpierw pasek i sprawdź, być może silnik nie był blokowany przez kontakt tłok-zawór, tylko przez zsunięty pasek.
założenie paska i poskładanie wszystkiego to godzina roboty, także warto spróbować przed rozbebeszaniem silnika ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 12:02   

skoro zaklinowal sie silnik to zawory dostaly na 100% .nie montuj i bron boze nie odpalaj! odpadnie grzybek i zrobi ci dziure w glowicy lub w tloku. a to ze wal bedzie sie obracal to nie znaczy ze wszystko jest dobrze.
 
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 14:07   

Nie będę kombinował - nie zaryzykuję dodatkowej demolki silnika - jutro będzie ściągana głowica
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 19:00   

Jeżeli ręcznie będzie dało się obrócić wałem (oczywiście z poskładanym już rozrządem) to myślę, że śmiało można próbować palić motor.
Odkręcanie głowicy wiąże się z dużymi kosztami (nowe szpilki, planowanie, uszczelka itp).
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 30, 2010 08:44   

w moim przypadku po poskladaniu rozrzadu wal obracal sie bez problemow. odpalilem i zgasilem silnik. chodzil na powiedzmy 2,5 tloka. po rozebraniu glowicy 2 zawory ssace byly dosyc mocno krzywe i dobite do plaszczyzny glowicy i 2 wydechowe na innym tloku lekko.gdy doslownie dotknalem zaworu ssacego odpadl jego grzybek.drugi skrzywiony podobnie rowniez odlecial bez uzycia rzadnego narzedzia.takze ryzyko jest wielkie.gdyby urwal sie podczas pracy silnika to wiem ze glowica i tlok do wywalenia.czyli caly silnik.jesli chcesz to ryzykuj.
 
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sro Cze 30, 2010 09:11   

Jak już napisałem wcześniej - głowica będzie ściągana - chcę jeszcze pojeździć tym samochodem
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 19:05   

Dokładnie dziś o 7.15 rano na trasie Warszawa - Łomianki odkręciło mi się koło pasowe, a wczoraj czytałem ten temat :) Jakieś fatum ;)

Sprawa wyglądała tak: koło się odkręciło, zauważyłem brak ładowania, zatrzymałem się prawie natychmiast, po otwarciu maski aż mi włosy dęba stanęły, bo pasek się nie kręcił, ale rozrząd nie ucierpiał.

Koszty:

Holowanie 50zł,
koszty mechanika w szukaniu części: 50zł
dolny tryb rozrządu (ten mały) oryginał: 100zł
Koło pasowe dwu masowe uległo uszkodzeniu, ale z braku części zostało założone stare po toczeniu: toczenie 90zł (nowe podobno ponad 400zł i 3 tyg oczekiwania na oryginał w serwisie)
Rolka napinacza była uszkodzona (więc przy okazji); 173zł
Robocizna: 200zł
Łącznie 663zł i dzień spędzony w warsztacie.

Przypuszczam, że przyczyną odkręcenia koła była temperatura na dworze, zimą miałem robioną uszczelkę pod głowicą i wtedy koło był oprzykręcane, temperatura skoczyła i rozszerzanie się stali zrobiło swoje...
 
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 21:55   

Powodem był tak jak w moim przypadku "mechanik" amator - jakby dokręcił odpowiednim momentem to nie ma siły żeby się odkręciło samo - temperatura na zewnątrz nie ma nic do rzeczy

Miałeś szczęście - u mnie pokrzywiło zawory - wszystkie części + uszczelki 1000zł + robocizna ok 600-700zł
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 22:31   

gorgoroth80,

Alw bym nerwa złapał jakby mnie tyle miało kosztować, ale mi np. szyba przednia ostatnio pękła (530 z wymianą sic!)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 09:16   

tomo63 napisał/a:
Koło pasowe dwu masowe uległo uszkodzeniu

nie masz czegoś takiego w samochodzie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 16:16   

sTERYD napisał/a:
nie masz czegoś takiego w samochodzie


Hmm... tego nie wiem, mechanik powiedział, że tak właśnie się nazywa koło które składa się z dwóch oddzielnych pierścieni połączonych gumą.

Od razu myślałem, że to tylko tłumik drgań :)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 10:55   

tomo63 napisał/a:
że tak właśnie się nazywa koło które składa się z dwóch oddzielnych pierścieni połączonych gumą.
bo tak to się nazywa, ale koło w Roverkach nie ma żadnej gumy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 11:04   

No właśnie ma gumę, bo je oglądałem. Może to jest tylko taki duży oring uszczelniający?
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 11:15   

no ja właśnie aż przed chwilką ajrzałem do swojego, i jak tam jest jakaś guma to bardzo dobrze schowana... tak czy inaczej to koło da sie kupić taniej niż 400 złych ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4Si 99']koło pasowe
czy da sie je zblokować dzięki...
dizzi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 19, 2007 08:38
sTERYD
Brak nowych postów [R25] Luźne koło pasowe
pino1309 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sie 09, 2016 19:57
polofix
Brak nowych postów [R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ????
bieniuladen1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Wto Kwi 29, 2008 13:26
atu_rover
Brak nowych postów [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
Kamilkkk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Cze 15, 2008 22:44
sTERYD
Brak nowych postów [ROVER 220 SDI] KOŁO PASOWE POMPY WTRYSKOWEJ
KWT Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Lut 29, 2012 21:10
KWT



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink